Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedingssuplementen
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Voedingssuplementen
Wat zijn er ontzettend veel voedingssuplementen te verkrijgen zeg.
Naast de normale voeding en tussendoortjes geef ik Bowie helemaal niets.
Wie geeft z'n hond voedingssuplementen of extra toevoegingen van het een of ander, zo ja wat, en waarom? En helpt het?
Naast de normale voeding en tussendoortjes geef ik Bowie helemaal niets.
Wie geeft z'n hond voedingssuplementen of extra toevoegingen van het een of ander, zo ja wat, en waarom? En helpt het?
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
monky krijgt primeval, zalmolie & vitamine c voor zijn botten
daar gaat het jammer genoeg niet zo goed mee
amy krijgt gloco/chon van de kruidvat en spul voor windhonden die haar spieren/botten ondersteunen en het doet ook iets voor het bloed
(ik ben nu niet thuis en heb geen idee hoe het heet
) het is nogal een actief meisje 
amy krijgt gloco/chon van de kruidvat en spul voor windhonden die haar spieren/botten ondersteunen en het doet ook iets voor het bloed

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik geef het nu ook weer sinds een weekSjalot schreef:Oja, Primeval gaf ik vroeger ook. Nu we barfen nauwelijks meer. Geef het heel af en toe om het op te maken, maar nodig is het niet meer nu ze het in natuurlijke vorm via de voeding krijgen.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Inderdaad een waslijst. Ik weet niet of Primeval daar voor helpt, mijn twee grote honden hebben 'alleen' artrose en 1 heeft spondylose. Tegen de artrose werkte Primeval goed. Maar de werkzame stof zit ook in vleesbotten. Ik weet niet of dat voor kvv ook geldt. Niet aan alle kvv wordt bot toegevoegd. Hopelijk gaat primeval weer werken bij je hond.
Groetjes van Charlotte

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Vegas krijgt teveel om op te noemen :N: Op het moment behandel ik hem tegen pollenallergie maar dat is geen voedingssupplement
Wat Vegas wel als extra toevoeging krijgt is Eskimo 3. Daarvan geef ik om de twee/drie dagen (afhankelijk van zijn ontlasting) een theelepel door zijn avondmaaltijd.
Wat Vegas wel als extra toevoeging krijgt is Eskimo 3. Daarvan geef ik om de twee/drie dagen (afhankelijk van zijn ontlasting) een theelepel door zijn avondmaaltijd.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Glucosaminecomplex en omega olie 
*edit; Chira krijgt spondyvetsem van VSM
*edit; Chira krijgt spondyvetsem van VSM
Laatst gewijzigd door cloris op 22 mei 2006 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ze krijgen hier beide dagelijks een schep Primeval en Jelka krijgt dagelijks homeopatische druppels (Dyspla Vetsem) voor haar HD.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Mauyak
Ik geef geen supplementen.Mijn honden mankeeren best wel wat,maar ik geloof niet zo in al die druppeltjes en pilletjes en poedertjes.Ik voer ze wel bewust kvv en 2 dagen Barf en denk dat dat al veel bijdraagt aan hun gezondheid.Mijn ene hond heeft een ernstige hartaandoening en mijn andere hond heeft Patella luxatie,maar gluco etc.zijn best duur en ik ben al blij dat ik de kvv kan betalen. 
- Tamara.
- Zeer actief
En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Is dit iets wat je kan geven ook al is je hond verder gezond en krijgt zij elke dag kvv? En waarom geef je wat?
En Glucosamine, is dat ook iets ter verbetering van de botten of geef je dat alleen als de hond al, bijvoorbeeld, arthrose heeft?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Is dit iets wat je kan geven ook al is je hond verder gezond en krijgt zij elke dag kvv? En waarom geef je wat?
En Glucosamine, is dat ook iets ter verbetering van de botten of geef je dat alleen als de hond al, bijvoorbeeld, arthrose heeft?
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Mauyak
Als je hond blaakt van de gezondheid en niks mankeert dan zou ik ook niks toevoegen.Overdaad schaad ook in sommige gevallen.En het is ook niet goed voor je portomonaie want al die supplementen kosten best wel aardig wat.Dus gewoon gezonde voeding is voldoende.Dat is bij mensen ook zo dat waarneer je gezond en gevarieerd eet,je geen vitamine pillen erbij hoeft te nemen.Tamara en Bowie schreef:En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
-
Boerboel27
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
Fahrah
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Hier krijgen ze alle drie dagelijks Glucobest.
Lana, in verband met de arthrose in haar ellebogen.
Levi, omdat ze toch wat zwak in haar achterhand werd na de lage rughernia.
En Bono geef ik het preventief, omdat hij een erg grote dog is geworden en veel beweging (met name racen en spelen op de hei) krijgt per dag.
Hier krijgen ze alle drie dagelijks Glucobest.
Lana, in verband met de arthrose in haar ellebogen.
Levi, omdat ze toch wat zwak in haar achterhand werd na de lage rughernia.
En Bono geef ik het preventief, omdat hij een erg grote dog is geworden en veel beweging (met name racen en spelen op de hei) krijgt per dag.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik geef dagelijks een scheutje zonnebloemolie door her voer (en Levi krijgt visolie, omdat zij een wat 'stoffige' vacht heeft).Tamara en Bowie schreef:En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Onze doggen krijgen twee dagen per week Carnibest, de rest van de week Cavom.
Groetjes, Karen
-
jidde
-
Rob*
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Mauyak schreef:Als je hond blaakt van de gezondheid en niks mankeert dan zou ik ook niks toevoegen.Overdaad schaad ook in sommige gevallen.En het is ook niet goed voor je portomonaie want al die supplementen kosten best wel aardig wat.Dus gewoon gezonde voeding is voldoende.Dat is bij mensen ook zo dat waarneer je gezond en gevarieerd eet,je geen vitamine pillen erbij hoeft te nemen.Tamara en Bowie schreef:En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Waarom zou je niet al gelijk vit.C geven aan je hond?
Het is bewezen dat het tegen HD helpt, en zeker bij een berner zou ik daar rekening meehouden, C kun je dan best ter aanvulling geven.
Als dus C tegen HD is dan scheelt het zeer zeker op de lange termijn in je portemonnee maar vooral het leed kan bespaart blijven.
- Tamara.
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
Is het bewezen dat Vit. C. helpt tegen HD?Rob* schreef:Mauyak schreef:Als je hond blaakt van de gezondheid en niks mankeert dan zou ik ook niks toevoegen.Overdaad schaad ook in sommige gevallen.En het is ook niet goed voor je portomonaie want al die supplementen kosten best wel aardig wat.Dus gewoon gezonde voeding is voldoende.Dat is bij mensen ook zo dat waarneer je gezond en gevarieerd eet,je geen vitamine pillen erbij hoeft te nemen.Tamara en Bowie schreef:En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Het is bewezen dat het tegen HD helpt, en zeker bij een berner zou ik daar rekening meehouden, C kun je dan best ter aanvulling geven.
Als dus C tegen HD is dan scheelt het zeer zeker op de lange termijn in je portemonnee maar vooral het leed kan bespaart blijven.
Bowie is toch een Berner, en hoe je het went of keert, het ras loopt nou niet voorop wat gezondheid betreft. Ondanks dat ze bij een goeie fokker vandaan komt waar er juist naar gezondheid is gekeken, ik vooral in het begin heel erg rustig met haar aan heb gedaan, ben ik toch aan het kijken of er mogelijkheden zijn die haar gewrichten kunnen ondersteunen. Ze krijgt 7 dagen per week kvv, het wisselt welk merk, maar over het algemeen AHV en Carnibest. En grotere rassen zijn sowieso gevoeliger voor gewrichtsproblemen, en als er iets is waardoor ik zaken kan versterken, dan wil ik dat zeker doen. Het geld is geen issue.
Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het uiteraard graag, hoe je dit kan ondersteunen d.m.v. supplementen of bepaalde voeding of iets dergelijks.
-
Rob*
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Is het bewezen dat Vit. C. helpt tegen HD?Rob* schreef:Mauyak schreef:Als je hond blaakt van de gezondheid en niks mankeert dan zou ik ook niks toevoegen.Overdaad schaad ook in sommige gevallen.En het is ook niet goed voor je portomonaie want al die supplementen kosten best wel aardig wat.Dus gewoon gezonde voeding is voldoende.Dat is bij mensen ook zo dat waarneer je gezond en gevarieerd eet,je geen vitamine pillen erbij hoeft te nemen.Tamara en Bowie schreef:En als je hond in principe niets mankeerd, zijn er dan dingen die erbij worden gegeven?
Visolie?
Primeval?
Vitamine C?
Bowie is toch een Berner, en hoe je het went of keert, het ras loopt nou niet voorop wat gezondheid betreft. Ondanks dat ze bij een goeie fokker vandaan komt waar er juist naar gezondheid is gekeken, ik vooral in het begin heel erg rustig met haar aan heb gedaan, ben ik toch aan het kijken of er mogelijkheden zijn die haar gewrichten kunnen ondersteunen. Ze krijgt 7 dagen per week kvv, het wisselt welk merk, maar over het algemeen AHV en Carnibest. En grotere rassen zijn sowieso gevoeliger voor gewrichtsproblemen, en als er iets is waardoor ik zaken kan versterken, dan wil ik dat zeker doen. Het geld is geen issue.
Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het uiteraard graag, hoe je dit kan ondersteunen d.m.v. supplementen of bepaalde voeding of iets dergelijks.
In feite is het ook heel makkelijk te onderzoeken of je hondje vit. C nodig heeft, je lichaam wordt bij mekaar gehouden door Collageen, je gewrichten enzo.
Collageen heeft Vit. C nodig, komt het lichaam C tekort dan komen de problemen aan heupen en knieen en noem maar op welke gewrichten.
Alleen probleem is weer wanneer heb je de juiste Vitamine C en wat is de juiste hoeveelheid, ik geef altijd de C van Solgar of die van Twinlab waarvan ik zekerder ben dan alle goedkope merken die niet op hoeveelheid maar op aanwezigheid worden getest.
Vit. C is een vitamine wat ook bij de strijd in kanker word ingezet en Aids en dat is ook niet zomaar.
Levertabletten is een hele goeie bron van vit/min/aminozuren en kunnen de spiergroei ook ondersteunen.
Nu zeggen veel mensen dat een hond dat zelf aanmaakt, maar dat is niet zo, de ene hond wel en de ander minder, zoals er ook door het fokken allerlei gebreken zijn ontstaan zullen er ook op die manier gebreken zijn ontstaan met het natuurlijk aanmaken van C in een hondenlichaam.
Ik zou zeker met C aanvullen en dat je vers erbij voert is alleen maar goed, de juiste manier van bewegen bepaald ook veel in de toekomst waardoor Bowie gelijkmatig opbouwt en haar gewrichten kan ontzien, hou je dat allemaal in de gaten dan haal je het maximale uit de zorg voor je hondje.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik geef alleen in de groei wat bij, vit.C en Acproh dynamdit bevat( chondroitine-sulfaat, mineralen, mucopolysacharides en GAG's)
ik geef KVV en Barf voor 80% daarin krijgen ze een varriatie van veel verschillende diersoorten, en vette vis soorten.
dat behoeft geen extra supplementen meer. de jonge pups eten nog niet alles vandaar het eerste jaar wel.
ik geef KVV en Barf voor 80% daarin krijgen ze een varriatie van veel verschillende diersoorten, en vette vis soorten.
dat behoeft geen extra supplementen meer. de jonge pups eten nog niet alles vandaar het eerste jaar wel.