Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over de ogen van de teckel
Moderator: moderatorteam
- Marjorie12
- Vaste gebruiker
Vraagje over de ogen van de teckel
Ik heb sinds 19 april een rood langharig getijgerde dwergteckel.
Hij is van 4 februari 2006. Echt een scheetje.
Nu heb ik een vraagje. Hij heeft 1 bruin en blauw oog. Dit schijnt vaker voor te komen bij deze soort teckels. Hoe kan dit precies?
Niet dat het een probleem is voor mij, want ik vind het super charmant bij hem staan en dit was ook doorslaggevend voor mij om hem te nemen.
Ik heb de oogtesten bekeken. Deze waren super. Hij is nagekeken door de dierenarts. Alles is ok.
Maar ik krijg zo veel opmerkingen en vragen van mensen. En ik weet het gewoon niet.
Wie weet hier iets meer over? En hoe noem je dit etc.
Alle tips van harte welkom
Nu heb ik een vraagje. Hij heeft 1 bruin en blauw oog. Dit schijnt vaker voor te komen bij deze soort teckels. Hoe kan dit precies?
Niet dat het een probleem is voor mij, want ik vind het super charmant bij hem staan en dit was ook doorslaggevend voor mij om hem te nemen.
Ik heb de oogtesten bekeken. Deze waren super. Hij is nagekeken door de dierenarts. Alles is ok.
Maar ik krijg zo veel opmerkingen en vragen van mensen. En ik weet het gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Marjorie12 op 21 mei 2006 22:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marjorie en Flame

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vraagje over de ogen van de teckel
De getijgerde teckels is ongeveer dezelfde vererving als de blue-merle honden. Het is dus een aparte kleur daardoor komen die vlekken in de vacht maar daardoor verlies je wat pigmentatie waardoor ook in de ogen lichtere kleuren krijgt.Marjorie12 schreef:Ik heb sinds 19 april een rood langharig getijgerde dwergteckel.
Een blauw oog is niet gezegd dat het niet gezond is of dat hij er slechter mee ziet. Hoogst waarschijnlijk kan hij er perfect mee zien en heeft hij er geheel geen last van. Er verder mee fokken daar en tegen zou ik niet doen.
gr Maria.
- Marjorie12
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je antwoord.
Ik krijg zoveel rare vragen van mensen. Ik dacht bij mezelf nu ga ik het eens uitzoeken.
En met Flame fokken doe ik toch niet. Dat laat ik aan de mensen over die er veel verstand van hebben. Flame heeft een goede stamboom, maar als je kijkt wat voor werk erbij komt kijken en waar je allemaal op moet letten.
Ik krijg zoveel rare vragen van mensen. Ik dacht bij mezelf nu ga ik het eens uitzoeken.
En met Flame fokken doe ik toch niet. Dat laat ik aan de mensen over die er veel verstand van hebben. Flame heeft een goede stamboom, maar als je kijkt wat voor werk erbij komt kijken en waar je allemaal op moet letten.
Laatst gewijzigd door Marjorie12 op 21 mei 2006 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marjorie en Flame

Hoi Marjorie!
Bij paarden noem je het volgens mij een maanoog. Hoe het bij teckels heet weet ik niet. Wel weet ik dat alle getijgerde teckels het hebben. Het hele oog hoeft niet blauw te zijn, het kan ook alleen maar een klein plekje zijn. Het is ook niet altijd het zelfde oog, kan rechts of links zijn. Kijk maar naar onze hondjes, de ene links, de andere rechts.
Aan het zicht mankeert niets, ze zien met beide ogen even goed.
Ik weet dat je niet met Flame wilt fokken, maar volgens Jacomijn mag het wel, met bijvoorbeeld een zilvertijger of een niet getijgerde.
Bij Jagger ligt het anders, die heeft te veel wit en dat is gevaarlijk met doorfokken.
Likje van Jagger voor zijn broertje!
Bij paarden noem je het volgens mij een maanoog. Hoe het bij teckels heet weet ik niet. Wel weet ik dat alle getijgerde teckels het hebben. Het hele oog hoeft niet blauw te zijn, het kan ook alleen maar een klein plekje zijn. Het is ook niet altijd het zelfde oog, kan rechts of links zijn. Kijk maar naar onze hondjes, de ene links, de andere rechts.
Ik weet dat je niet met Flame wilt fokken, maar volgens Jacomijn mag het wel, met bijvoorbeeld een zilvertijger of een niet getijgerde.
Bij Jagger ligt het anders, die heeft te veel wit en dat is gevaarlijk met doorfokken.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
het is niet zo dat alle getijgerde teckels het hebben, de voorkeur gaat zelfs uit naar gewoon gekleurde ogen.Teckelgek schreef:Hoi Marjorie!
Fokken met een tijgerteckel kan wel, mits hij natuurlijk aan alle voorwaarden voldoet, maar bij voorkeur niet met een andere tijgerteckel. Of dat nou een roodtijger, een zwarttijger of wat voo rtijger dan ook is. Dan zou je weer hondjes met de tekening van Jagger krijgen, en zoals je weet zijn daar risico's aan verbonden.

Hé Amelie, ik dacht altijd dat die verschillende kleur ogen er bij hoorde. Nou ja, weer wat geleerdamelie schreef:het is niet zo dat alle getijgerde teckels het hebben, de voorkeur gaat zelfs uit naar gewoon gekleurde ogen.Teckelgek schreef:Hoi Marjorie!
Fokken met een tijgerteckel kan wel, mits hij natuurlijk aan alle voorwaarden voldoet, maar bij voorkeur niet met een andere tijgerteckel. Of dat nou een roodtijger, een zwarttijger of wat voo rtijger dan ook is. Dan zou je weer hondjes met de tekening van Jagger krijgen, en zoals je weet zijn daar risico's aan verbonden.

Hoe gaat het trouwens met jouw komende "pupje" ? Groeit alles goed? Je zult het wel zat zijn zo af en toe nu. In ieder geval ben ik niet iemand die zegt: maar je krijgt er zo iets moois voor terug

- Marjorie12
- Vaste gebruiker
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Marjorie12
- Vaste gebruiker