Tamara en Bowie schreef:Ze waren niet agressief, maar wel vrij dominant. Ik weet niet of je het een wel tegelijk met het ander kan noemen. Voor mij zijn het namelijk 2 verschillende dingen.
de laatste paar maanden heb ik door omstandigheden bij haar thuis heel erg veel een drentse dame over de vloer mogen hebben. haar gedrag zou je inderdaad als dominerend maar niet agressief kunnen bestempelen.
ze is een meesteres in het imponeren en letterlijk omverwerpen van andere honden, maar ze zet het niet op een knokken.
soms heel vervelend, maar meestal wel te doen in die zin dat je haar heel makkelijk bij je kan roepen als je een andere hond aan ziet komen.
bij mij in huis liet ze zich overigens volledig overmeesteren door de mormels. soms durfde ze de woonkamer nieteens meer in en bleef ze tuttig in de gang zitten. het is bij haar maar 'skin deep', dat machtsvertoon. een keer een snauwend mormel en het is klaar met de grote drenten-bek.
ik vond haar aanzienlijk beter onder de duim te houden dan de mormels. en dat terwijl ze toch echt vrij verwend opgevoed is. vond het wel stikvervelend dat je haar, dertig kilo zwaar, niet bij kop en kont kon pakken, hetgeen bij mormels geen probleem is.
probeer zo'n troela maar 'ns van je bed af te tetsen. lukt je niet. heel hard duwen en dan de slappe lach krijgen is pedagogisch niet verantwoord.