Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tattoo in oor dan ras hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

tattoo in oor dan ras hond

Ongelezen bericht door Seven6 »

een staff van een vriendin van mij komt uit amerika en is met een boot gekomen zei heeft haar meer dan 5 jaar geleden op gehaald nu heeft de staff op haar inenting papieren staan staff x bullterrier omdat ze haar oren omhoog heeft staan {dit vond de baas van het assiel}
toen ze binnen kwam in het asiel waren haar oren gebonden/ geplakt dus waarschijnlijk had ze dus gewone staff oren toen ze in amerika was,
ze was 3 maanden toen ze zeer ziek met parvo en schurft werd aangemeerd in een houtenkist met nog ongeveer 6 andere pups
maar betekend die tattoo dat ze papieren heeft en dat ze dus een ras hond is en zo ja kunnen die papieren opgevraagt worden??

haar tattoo is 61 weet niet of er eerst meer [bijv nog letter mijn pup heeft 80 ch] was dit is nog te lezen wie weet meer

dit is baya nu 6 jaar zijn niet de beste fotos hahaha maar wel lief
Afbeelding
Afbeelding
Seven6
Zeer actief

oja tattoo in rechter oor weet niet of dit uit maakt
Seven6
Zeer actief

weet niemand hier er iets van jammer :jank:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Mijn vorige hond had een tatoo en was een echte bastaard. Dus ik denk niet dat het iets hoeft te zeggen.
Afbeelding
Seven6
Zeer actief

ok want ik had begrepen dat alleen ras honden werden detattooeerd weer een droom minder haha
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee ook niet rashonden worden getatoeerdt alleen bij een rashond staat voor het nummer een kleine e en bij een niet rashond een grote E maar dan in puntjes,zo was/is dat in nederland tenminste
Afbeelding

jemble 5 maanden
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Niet-rashonden hebben toch ook een chip. En een chip en tatoeage komt toch zo'n beetje op hetzelfde neer (niet qua aanbrengen dan he)
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Seven6
Zeer actief

dat weet ik maar ik had ergens gelezen dat saffs in amerika een tattoo nr krijgen en ik vroeg me af of bastaards dat ook kregen
en mijn pup komt uit polen dus hij heeft geen e of E maar 80CH
Seven6
Zeer actief

fabienne s schreef:nee ook niet rashonden worden getatoeerdt alleen bij een rashond staat voor het nummer een kleine e en bij een niet rashond een grote E maar dan in puntjes,zo was/is dat in nederland tenminste
weet jij hoe dit in amerika is dan want er staat wel iest voor de 61 maar is niet te lezen dankzei de oor infecties enz
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

misschien een zaklamp tegen de achterkant van t oor houden.
misschien kun je meer ontcijferen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Of wat spiritus op de tattoe doen dan komt de inkt vaak wat naar boven.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

fabienne s schreef:nee ook niet rashonden worden getatoeerdt alleen bij een rashond staat voor het nummer een kleine e en bij een niet rashond een grote E maar dan in puntjes,zo was/is dat in nederland tenminste
idd, mijn kruising heeft ook een tattoo in zn oor. Die komt overigens uit Roemenie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

woont je vriendin in nederland?

want als ik het zo begrijp heeft deze hond geen FCI stamboom? dan valt deze waarschijnlijk onder de RAD (info: www.americanstafford.nl)
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Asielhonden worden ook getatoeerdt, dus dat zegt weinig.
Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

In Nederland heeft de chip de tattoo vervangen, of dat in Amerika ook zo is. :19:
Misschien weet de stafford vereniging er meer van, of de honden- of dierenbescherming. Misschien zelfs wel de Raad van Beheer?
Als die tattoo idd een stamboomnummer inhoud zou ik er achteraan gaan ivm de RAD. Amerika is dan wel niet aangesloten bij de FCI maar als de hond ingeschreven staat in het hondenstamboek van de AKC moet de RvB er hier in Nederland een FCI stamboom op afgeven.

Probleem met die tattoo's was dat ze in de loop der jaren vervagen, daarom worden ze hier ook niet meer gebruikt en zijn ze overgegaan op de chip. Maar idd hebben rashonden zowel als kruizingen een chip of tattoo.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik persoonlijk zie totaal geen bullterrier in die hond. Niets van de downface zou verorven zijn en dat is bijna nooit zo. Een staff of zelfs pitbull heeft zo vaak staande oren :19: Zeker uit de VS in die tijd want alles werd toch gecoupeerd :wink:
Afbeelding
Toverbal

Ongelezen bericht door Toverbal »

Een chip is eigenlijk hetzelfde als een tattoo in de oren,maar nu de chip er is doen ze dat vaker.Een tatto nr in het oor heeft niets met papieren te maken.Als er dus geen papieren bijzitten,valt ie onder de Regeling Agressieve Dieren oftewel de R.A.D. en is da illegaal (als je in Nederland woont) met alle risico's van dien.
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Onze kira komt uit België en is ook getattoeerd. Maar ze is wel in het bezit van een FCI stamboom genaamd in België Sint Hubertys stamboom. Deze stamboom is voorzien van een export stempel. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met de honden uit amerika. :denken:
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Het is trouwens bij Kira niet verplicht om haar te laten chippen of haar stamboom om te zetten. Dit komt omdat St Hubertus en RVB allebei FCI is. Het is wel zo dat wanneer de tattoo vager word je indetificatie verdwijnt dus wij hebben Kira afgelopen woensdag laten chippen. RVB is hier geweest maar het is geen noodzaak. Ze komen dan je tattoo controleren geven door dat het goed is en je ontvangt een stamboom. Wij hebben ervoor gekozen om Kira wel te laten chippen omdat dit ons gewoon een fijner gevoel geeft. Wij ontvangen dan ook een Nederlandse stamboom voor Kira. :wink:
Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Ilona&Kira schreef:Onze kira komt uit België en is ook getattoeerd. Maar ze is wel in het bezit van een FCI stamboom genaamd in België Sint Hubertys stamboom. Deze stamboom is voorzien van een export stempel. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met de honden uit amerika. :denken:
Amerika is niet aangesloten bij de FCI dus kunnen ze geen FCI stamboom hebben. Sint Hubertus is in België wat de Raad van Beheer in Nederland is.
Toverbal

Ongelezen bericht door Toverbal »

In Amerika hebben ze een andere benaming voor een stamboom,maar die kan je hier bij de RvB omlaten zetten.
little-wolf
Zeer actief

Ilona&Kira schreef:Het is trouwens bij Kira niet verplicht om haar te laten chippen of haar stamboom om te zetten. Dit komt omdat St Hubertus en RVB allebei FCI is. Het is wel zo dat wanneer de tattoo vager word je indetificatie verdwijnt dus wij hebben Kira afgelopen woensdag laten chippen. RVB is hier geweest maar het is geen noodzaak. Ze komen dan je tattoo controleren geven door dat het goed is en je ontvangt een stamboom. Wij hebben ervoor gekozen om Kira wel te laten chippen omdat dit ons gewoon een fijner gevoel geeft. Wij ontvangen dan ook een Nederlandse stamboom voor Kira. :wink:
je krijgt geen nl stamboom hoor.
je stuurd je belgische stamboom op naar de rvb met de vraag of ze het willen bijschrijven in het nhsb.
je krijgt je boom terug met erop het nhsb nummer. :wink:

rochelle is ook bijgeschreven in het nshb.
en voor de zekerheid gechipt door de rvb.
little-wolf
Zeer actief

Toverbal schreef:In Amerika hebben ze een andere benaming voor een stamboom,maar die kan je hier bij de RvB omlaten zetten.
volgens mij moet er ook zo iets zijn.
hoe komen fokkers van bijv. de amstaffs aan import honden uit de usa.
die moeten een fci boom hebben.
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

alani schreef:In Nederland heeft de chip de tattoo vervangen, of dat in Amerika ook zo is. :19:
in Amerika werken ze tegenwoordig ook met chips..

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”