Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Melk
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Melk
Mag een hond melk hebben? Ik ben erachter gekomen dat Bram er gek op is, maar vroeg me af of het wel goed is.

Linda, Izzie en Bram
-
Cocochanel
Ja,natuurlijk mag een hond melk hebben/krijgen...
Het is juist goed als die buikpijn heeft of diarree... wel verdund (1 deel melk : 3 delen water) met water + witte boterham.
Verdund geven ,voorkom je kans op soepogen.
Melk is goed voor honden ., melk en producten ervan kan zelfs rubrapilare(rode haren) syndroom doen voorkomen.
Het is juist goed als die buikpijn heeft of diarree... wel verdund (1 deel melk : 3 delen water) met water + witte boterham.
Verdund geven ,voorkom je kans op soepogen.
Melk is goed voor honden ., melk en producten ervan kan zelfs rubrapilare(rode haren) syndroom doen voorkomen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Marion.
-
Cocochanel
melk en melkproducten
marian* schreef:Als een hond het van pup af aan gewend is kan het geen kwaad,maar is ie dat niet dan kan hij/zij er van aan de diarrhee raken.Je kunt beter zure zuivel zoals karnemelk,yoghurt of kwark geven.
--- zoals ik eerder schreef melk en melkproducten (zoals geitenmelk,joghurt,karnemelk enz.)...zijn goed voor darmflora en ook zeer voedzaam...Je kunt beter zure zuivel zoals karnemelk,yoghurt of kwark geven
Cocochanel schreef :
-
Cocochanel
van jongs af aan:geitenmelk+wit brood en joghurt+wit brood
Bij mij zijn ze inderdaad gewend,van kleins af...geitenmelk en volle joghurt,beiden met een witte boterham.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Re: melk en melkproducten
Het gaat om de zuurgraad van de zuivelCocochanel schreef:marian* schreef:Als een hond het van pup af aan gewend is kan het geen kwaad,maar is ie dat niet dan kan hij/zij er van aan de diarrhee raken.Je kunt beter zure zuivel zoals karnemelk,yoghurt of kwark geven.--- zoals ik eerder schreef melk en melkproducten (zoals geitenmelk,joghurt,karnemelk enz.)...zijn goed voor darmflora en ook zeer voedzaam...Je kunt beter zure zuivel zoals karnemelk,yoghurt of kwark geven
Cocochanel schreef :Melk is goed voor honden ., melk en producten ervan kan zelfs rubrapilare(rode haren) syndroom doen voorkomen.
Zure zuivel is goed voor de darmflora etc en werd me ooit aangeraden door mijn dierenarts.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij een hond die dus niet aan gewone melk is gewend bereik je het tegenovergestelde, juist wel diarree.Cocochanel schreef: Het is juist goed als die buikpijn heeft of diarree... wel verdund (1 deel melk : 3 delen water) met water + witte boterham.
En een witte boterham geven begrijp ik ook niet, wat heeft een hond aan leeggeplukte granen?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
Cocochanel
wit/bruin
wit brood werkt verdikkend en bruin brood werkt verdunnend...op ontlasting
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Re: wit/bruin
Wit melkbrood ja.Dat werkt verdunnend.Cocochanel schreef:wit brood werkt verdikkend en bruin brood werkt verdunnend...op ontlasting
Wit waterbrood niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- starfleet
- Erelid
Re: Melk
Ik heb altijd gehoord dat het wat lastig te verteren is voor honden. Buffy merk ik nooit wat aan, maar die krijgt geen liters natuurlijk, wel eens een piepklein beetje. Yogurt en karnemelk geef ik wel vaker, zeker in de zomer als het opmoet.Zoek stok! schreef:Mag een hond melk hebben? Ik ben erachter gekomen dat Bram er gek op is, maar vroeg me af of het wel goed is.
Anne
- Liesbeth
- Zeer actief
Een hond (en mens) heeft lactase = enzym nodig om lactose = melksuiker af te breken.
Een pup maakt dit zelf aan en zal dat aan blijven maken zolang die melk krijgt. Stop je met het geven van melk, dan wordt er geen lactase meer aangemaakt en kunnen de melksuikers niet worden afgebroken. Gevolg: diaree.
In gefermenteerde melkprodukten (zure) zijn de melksuikers al afgebroken. Die kunnen honden dan ook wel verdragen.
Een pup maakt dit zelf aan en zal dat aan blijven maken zolang die melk krijgt. Stop je met het geven van melk, dan wordt er geen lactase meer aangemaakt en kunnen de melksuikers niet worden afgebroken. Gevolg: diaree.
In gefermenteerde melkprodukten (zure) zijn de melksuikers al afgebroken. Die kunnen honden dan ook wel verdragen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
Hoi,
Melk is dus heel slecht voor een hond. Melk zet een stof af die aan de darmwand blijft kleven. Hoe meer melk, hoe meer aangetaste darmwand en hoe meer kans op een hond met darmproblemen. Dit geldt niet alleen voor honden, maar ook voor mensen. De darmen kunnen hun functie dus minder goed uitoefenen.
Biogarde yoghurt is juist wel heel goed voor de darmen omdat deze probiotica bevat, een soort bacteriën waar de darmflora goed op teert.
Groetjes,
Sandra
Melk is dus heel slecht voor een hond. Melk zet een stof af die aan de darmwand blijft kleven. Hoe meer melk, hoe meer aangetaste darmwand en hoe meer kans op een hond met darmproblemen. Dit geldt niet alleen voor honden, maar ook voor mensen. De darmen kunnen hun functie dus minder goed uitoefenen.
Biogarde yoghurt is juist wel heel goed voor de darmen omdat deze probiotica bevat, een soort bacteriën waar de darmflora goed op teert.
Groetjes,
Sandra