Voor de langharige hondenbezitters: tot hoe lang na de trimbeurt vliegen bij jullie de vlokken door het huis?
Wolf is vorige week getrimd en volgens de trimster zou het haarverlies na ongeveer 2 dagen wel een stuk minder moeten zijn. Nu na een week wordt het eindelijk iets minder maar ik vraag me af hoe dat bij jullie is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Na het trimmen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ok...Branka schreef:Ehmm... niet meer dan anders?Kwestie van goed borstelen nadat ie is geknipt. Dan zie je ook meteen hoe de vacht valt en of ie goed is getrimd. Kortom, tussendoor ook steeds kammen en borstelen.
Ik dacht dat ik de vacht daarna met rust moest laten eigenlijk dus ik heb alleen met een rubberborsteltje geborsteld. De trimster zei namelijk dat het verharen nog ongeveer 2 dagen aan zou houden en dat duurde hier iets langer.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hoe lang een vacht nog 'naverhaart' is afhankelijk van het vachttype. Een stokhaar als een herder van TS heeft daar meer last van dan een Golden en bij een maltezerkruising speelt dit fenomeen helemaal niet.
Probeer de herder de volgende keer een paar dagen alleen 'af te nemen' met een vochtige zeem misschien dat dat nog extra helpt. Het na verharen is gebruikelijk en meestal is dat een 'paar dagen'. Een ietwat ruim begrip dus;-).
Probeer de herder de volgende keer een paar dagen alleen 'af te nemen' met een vochtige zeem misschien dat dat nog extra helpt. Het na verharen is gebruikelijk en meestal is dat een 'paar dagen'. Een ietwat ruim begrip dus;-).