Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na het trimmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Na het trimmen

Ongelezen bericht door Sassie »

Voor de langharige hondenbezitters: tot hoe lang na de trimbeurt vliegen bij jullie de vlokken door het huis?
Wolf is vorige week getrimd en volgens de trimster zou het haarverlies na ongeveer 2 dagen wel een stuk minder moeten zijn. Nu na een week wordt het eindelijk iets minder maar ik vraag me af hoe dat bij jullie is.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Dat hangt toch af van het schoonmaken? :denken:
Ik ga altijd zeer fanatiek stofzuigen als Tosca bij de trimmer is en het huis is dan nagenoeg vlokvrij als ze terug komt. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ehmm... niet meer dan anders? :19: Kwestie van goed borstelen nadat ie is geknipt. Dan zie je ook meteen hoe de vacht valt en of ie goed is getrimd. Kortom, tussendoor ook steeds kammen en borstelen.
Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

na de trimbeurt zou het verharen een stuk minder moeten zijn. je moet wel tussen de trimbeurten goed blijven kammen en borstelen.

groetjes kim
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Branka schreef:Ehmm... niet meer dan anders? :19: Kwestie van goed borstelen nadat ie is geknipt. Dan zie je ook meteen hoe de vacht valt en of ie goed is getrimd. Kortom, tussendoor ook steeds kammen en borstelen.
Ok...
Ik dacht dat ik de vacht daarna met rust moest laten eigenlijk dus ik heb alleen met een rubberborsteltje geborsteld. De trimster zei namelijk dat het verharen nog ongeveer 2 dagen aan zou houden en dat duurde hier iets langer.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hoe lang een vacht nog 'naverhaart' is afhankelijk van het vachttype. Een stokhaar als een herder van TS heeft daar meer last van dan een Golden en bij een maltezerkruising speelt dit fenomeen helemaal niet.

Probeer de herder de volgende keer een paar dagen alleen 'af te nemen' met een vochtige zeem misschien dat dat nog extra helpt. Het na verharen is gebruikelijk en meestal is dat een 'paar dagen'. Een ietwat ruim begrip dus;-).
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”