Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met of zonder springer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Fietsen met of zonder springer

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met een springer. Hoe hebben jullie het fietsen opgebouwd? Met de hond aan de riem in je hand of gelijk aan de springer. Ik ben nu bezig om Sita te wennen aan de fiets. Loop met haar naast de fiets en probeer heel langzaam kleine stukjes te fietsen zodat zij mee kan draven. Maar doordat ik zo langzaam moet fietsen ga ik bij een klein rukje van haar al het hele fietspad over. Iemand tips?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik fiets zelf met springer omdat ik job te sterk vind om gewoon naast de fiets mee te nemen. Als hij wil trekt hij me zo om. Ik ben ook meteen begonnen met de springer. Had hij zo door :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hond »

als ik fiets met de hond heeft hij een tuig om en vast aan de springer en dan heeft hij een halsband om met riem en de riem houd ik vast en stuur hem daarmee hij had het zo door en vond het erg leuk
ben een hondengek
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

hond schreef:als ik fiets met de hond heeft hij een tuig om en vast aan de springer en dan heeft hij een halsband om met riem en de riem houd ik vast en stuur hem daarmee hij had het zo door en vond het erg leuk
Hier hetzelfde.

Wel rustig opgebouwd, dus alleen tuig en halsband om en dan eerst lopen zonder dat ze vastzitten aan de springer. En als dat goed gaat, het fietsen en vastmaken aan de springer :wink:
Mecheltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mecheltje »

Wij gebruiken al zeker 5 jaar de springer en zijn er zeer tevreden over, onze viervoeter is door het dolle heen zodra wij zijn tuig v/d springer pakken, een geweldige uitvinding!!!
Groet,
Gerard.

Geef mij maar een hond, betrouwbaarder dan de mens.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik gebruik geen springer meer, heb hem weggedaan. Ik heb Ivan dan totaal niet in de hand, ik heb liever een riem in de hand.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”