Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke groenten mag een hond?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
welke groenten mag een hond?
Mijn hondje heeft gekookte rode bietjes een keer overgegeven dus dat doe ik niet meer
wortel
bloemkool
spinazie
rode kool met appel
zuurkool als er beetje aardappel of iets lekkers doorheen zit
brocolli
dat lust ie allemaal
wat mag ik allemaal geven? Alles behalve ui en prei, klopt dat?
sla ed krijgt ie niet weg, heb geen blender
wortel
bloemkool
spinazie
rode kool met appel
brocolli
dat lust ie allemaal
-
Willy
- Actief
Ik heb eens gehoord dat koolsoorten niet goed zijn voor een hond. Ik weet niet of het waar is. Het bekende "heb de klok eens horen luidden" maar ik weet niet of het waar is. Mss kan iemand mij wijzer maken.
Ik geef mijn honden weleens sperciebonen, stukjes komkommer, stukje appel en wortelen.
Ik geef mijn honden weleens sperciebonen, stukjes komkommer, stukje appel en wortelen.
Willy en de meiden

-
jelle
- Zeer actief
In iede rgeval geen uien en prei.
Een blendertje hoeft helemaal niet zo duur te zijn, ik zou het toch eens overwegen. Dan kun je gewoon wat niet al te dure groentes/fruit kopen (even kijken wat het seizoen biedt...), een voorraad groentemix ineens maken en dat in porties invriezen. Dan kun je de groentes rauw laten en hoef je het niet te koken.
Een blendertje hoeft helemaal niet zo duur te zijn, ik zou het toch eens overwegen. Dan kun je gewoon wat niet al te dure groentes/fruit kopen (even kijken wat het seizoen biedt...), een voorraad groentemix ineens maken en dat in porties invriezen. Dan kun je de groentes rauw laten en hoef je het niet te koken.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik hoorde dat bonen, ook sperciebonen niet goed zijn voor een hond, hij kan er buikpijn van krijgen en het zou een grote belasting voor de organen zijnWilly schreef:Ik heb eens gehoord dat koolsoorten niet goed zijn voor een hond. Ik weet niet of het waar is. Het bekende "heb de klok eens horen luidden" maar ik weet niet of het waar is. Mss kan iemand mij wijzer maken.
ik stop daar dus mee
is ooit iemand mee gekomen, en dit is als fabel blijven hangen, zo werd mij verteld
door een KVV fabrikant overigens, die er wel verstand van zal hebben lijkt me
-
AnneMarie
- Zeer actief
idd slim en veel handiger!jelle schreef:In iede rgeval geen uien en prei.
alleen, vraag ik me af......
een hond zou eigenlijk voornamelijk vlees moeten eten en reeds verteerde of in de maag opgenomen groente ed
nu ga je rechtstreeks rauwe groente geven......
ik ben ff op de BARF en voernatuurlijk site geweest maar dat wordt me te extreem al snap ik wel dat die voeding het beste kan zijn
honden zijn toch flink gedomesticeerd
maar groente erbij om af te vallen lijkt me wel okay
meer bewegen nog beter
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
boontjes schijnen ook gekookt niet goed te zijnSennaruby schreef:Rauwe groente is prima, alleen inderdaad geen uien en prei. Spercieboontje niet rauw geven, maar even de kook over laten gaan. Teveel kool werkt laxerend, dus daar zou ik niet teveel van geven. Ik gooi zelf ongeveer 10 soorten groente door elkaar, in de blender en smullen maar.
Groetjes,
Fieke
dank ik ga dit ook zo aanpakken
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: welke groenten mag een hond?
Alles mag en kan, zolang je hond het goed kan verteren en benutten. Waar je wel op moet letten is, dat geen enkele groente de boventoon voert en weken achtereen gegeven wordt.AnneMarie schreef:Mijn hondje heeft gekookte rode bietjes een keer overgegeven dus dat doe ik niet meer
wortel
bloemkool
spinazie
rode kool met appel
brocolli
dat lust ie allemaal
Als je eens wat sla met een uitje of groente waar wat prei in zit, over hebt, mag je dat rustig blenderen en aan je hond geven in de groente/orgaanmix. Maar een kilo uien kopen door de hondenpot mengen is helemaal fout!
Nog beter is het om jezelf aan te melden bij een degelijke intergroep waar je goede basis informatie kan krijgen. Dan leer je hoe je zelf het beste kan doen voor jouw hond in jouw omstandigheden - zonder dat je gehersenspoeld wordt!
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
elke hond is anders gewoon kijken wat
malen anders verteren ze het niet
sperciebonen worden gegeven als maagvulling hebben geen nut en dienen eigelijk om de hond te doen vermageren zonder hongergevoel
alleen vlees is zeker niet goed doen ze in de natuur ook niet
ofwel geef je hele dieren dan zodat ze ook de maaginhoud opeten , hun prooien zijn plateneters dus
wil je het MODERN doen dan mix je de groenten en fruit en kijk gewoon waar ze het goed en beter op doen.
ene ook al BARF ik, ik ga nooit meer op de barf list zelfs maar kijken want inderdaad daar zijn ze heeeel fanatiek en vergeet nooit hoe ze me jaren geleden als beginnd barfer met veeeel vragen en bedenkingen behandelde alsof ik van een andere planeet kwam maar er zijn voldoende informatieve sites
is natuurlijk wel zo en das in de restaurants tussen de koks ook zo
ieder doet het op zijn manier en is zeker dat zijn manier de beste is.
malen anders verteren ze het niet
sperciebonen worden gegeven als maagvulling hebben geen nut en dienen eigelijk om de hond te doen vermageren zonder hongergevoel
alleen vlees is zeker niet goed doen ze in de natuur ook niet
ofwel geef je hele dieren dan zodat ze ook de maaginhoud opeten , hun prooien zijn plateneters dus
wil je het MODERN doen dan mix je de groenten en fruit en kijk gewoon waar ze het goed en beter op doen.
ene ook al BARF ik, ik ga nooit meer op de barf list zelfs maar kijken want inderdaad daar zijn ze heeeel fanatiek en vergeet nooit hoe ze me jaren geleden als beginnd barfer met veeeel vragen en bedenkingen behandelde alsof ik van een andere planeet kwam maar er zijn voldoende informatieve sites
is natuurlijk wel zo en das in de restaurants tussen de koks ook zo
ieder doet het op zijn manier en is zeker dat zijn manier de beste is.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
Ester&Lara
Niet op elke site zijn ze zo hoor!ga nooit meer op de barf list zelfs maar kijken want inderdaad daar zijn ze heeeel fanatiek en vergeet nooit hoe ze me jaren geleden als beginnd barfer met veeeel vragen en bedenkingen behandelde alsof ik van een andere planeet kwam maar er zijn voldoende informatieve sites
Veel barfers zien de wereld zo zwart/wit dat is jammer en onredelijk!
Toen Lara nog groente kreeg maakte ik een mengsel van
paksoi,witlof,spruitjes,bietjes
dat was het enige wat ze at
Nu krijgt ze geen groente meer
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
Hoi,
Eigenlijk zijn groentes en fruit gewoon heel gezond voor honden. Wat niet gezond is zijn gasvormende groenten zoals koolsoorten, spruitjes, uien, bruine bonen, prei e.d. Door de gasvorming vergroot je de kans op een maagkanteling.
Verder zijn druiven, krenten en avocado's giftig.
Groetjes,
Sandra
Eigenlijk zijn groentes en fruit gewoon heel gezond voor honden. Wat niet gezond is zijn gasvormende groenten zoals koolsoorten, spruitjes, uien, bruine bonen, prei e.d. Door de gasvorming vergroot je de kans op een maagkanteling.
Verder zijn druiven, krenten en avocado's giftig.
Groetjes,
Sandra
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
druiven giftig
de stof waar blauwe druiven mee worden bewerkt is giftig de druif niet hoor
mijn honden eten ook muisli er gaat veel onzin rond.
TE veel van iets is natuurlijk niet gezond maar zijn bv ook honden die dagelijks chokolade eten
onlangs beweerde een verkoper nog dat BROOD en KAAS giftig waren en de mensen beter alleen brok en hondensnoepjes konden geven
er zat zout in en dat is giftig voor een hond.
Dit is GEEEN grap heb op de mensen moeten inpraten want ze geloofd hem
de stof waar blauwe druiven mee worden bewerkt is giftig de druif niet hoor
mijn honden eten ook muisli er gaat veel onzin rond.
TE veel van iets is natuurlijk niet gezond maar zijn bv ook honden die dagelijks chokolade eten
onlangs beweerde een verkoper nog dat BROOD en KAAS giftig waren en de mensen beter alleen brok en hondensnoepjes konden geven
er zat zout in en dat is giftig voor een hond.
Dit is GEEEN grap heb op de mensen moeten inpraten want ze geloofd hem
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
Hoi,
Natuurlijk is te veel van iets nooit goed. Maar als ik mijn Yorkie elke dag chocolade ga voeren is ze denk ik snel verleden tijd. Als een grote hond een stukje chocola te pakken krijgt, zal 'ie niet gelijk dood gaan. Maar in grotere hoeveelheden is het zeker heel gevaarlijk (of normale hoeveelheden bij kleine hondjes).
Enkele druiven zijn natuurlijk niet dodelijk, maar ze bevatten heel veel suiker, wat dus in grotere hoeveelheden niet goed is (en ook weer: voor mijn Yorkie is het oppassen geblazen). De pitjes zijn inderdaad giftig, ik had wat specifieker moeten zijn. Maar krenten en rozijnen zijn wel giftig.
Natuurlijk gaan er veel verhalen de rondte, maar dit komt uit onderzoeken, dus dan zullen ze er best naar gekeken hebben denk ik.
Groetjes,
Sandra
Natuurlijk is te veel van iets nooit goed. Maar als ik mijn Yorkie elke dag chocolade ga voeren is ze denk ik snel verleden tijd. Als een grote hond een stukje chocola te pakken krijgt, zal 'ie niet gelijk dood gaan. Maar in grotere hoeveelheden is het zeker heel gevaarlijk (of normale hoeveelheden bij kleine hondjes).
Enkele druiven zijn natuurlijk niet dodelijk, maar ze bevatten heel veel suiker, wat dus in grotere hoeveelheden niet goed is (en ook weer: voor mijn Yorkie is het oppassen geblazen). De pitjes zijn inderdaad giftig, ik had wat specifieker moeten zijn. Maar krenten en rozijnen zijn wel giftig.
Natuurlijk gaan er veel verhalen de rondte, maar dit komt uit onderzoeken, dus dan zullen ze er best naar gekeken hebben denk ik.
Groetjes,
Sandra