Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slachten kippen en schapen: starten met barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lies en co
Zeer actief

slachten kippen en schapen: starten met barf

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hallo,

Momenteel krijgt Dinah Hills brokjes, maar we zouden graag beginnen met een twee-tal dagen per week over te schakelen op barf. De eerste manier om aan écht voedsel te geraken, ligt bij ons in onze eigen tuin. We hebben schapen en kippen. En eens die oud en uitgelegd zijn(voor de kippen toch), zouden we die laten slachten en verdelen om in de diepvries te steken. Zelf slachten durf ik helemaal niet, dat kan ik niet. (heb het al geprobeerd, maar veel verder dan kippen pluimen kwam ik niet en dat vond ik al vreselijk).

Hoe moet ik de slachter vragen, om de kippen te verdelen? Hoe groot mogen die stukken zijn? Ze eet momenteel iets van een 160g Hills brokjes per dag, maar ze stond tot nu toe wel op dieet. Ze is nu terug min of meer op gewicht, en mag dus weer iets meer eten.
En wat mogen ze exact eten van een kip en een schaap? Een ei krijgt ze nu één keer per week, en 'k vind dat haar pels zachter is sinds ze twee weken geleden haar eerste ei gekregen heeft.

Hoe geraken jullie nog aan vers voedsel? Slachterijen? Weet er iemand een slachterij in de buurt van Sint-Niklaas waar je dit kan halen?

Dinah heeft nu de gewoonte om haar brokken gewoon binnen te schrokken. Moeten we dan opletten, en starten met specifieke dingen?

Groetjes, Lies
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Beste Lies,

de dragende botten van uitgelegde kippen zijn NIET geschikt om als "tussen door" rauwe, natuurlijke voeding te geven.

Stel je vragen eens op het forum van www.barf-natuurlijk.nl

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

hoi

je kan een hele kip geven hoor hangt van het ras af
zelf ik woon in moerbeke en hier zitten vele boeren en pluimveesclachterijen
een vriend van me pluimt de kip , wat eigenlijk ook niet zou moeten maar anders is het een hele troep , we weten wat de kip te eten krijgt dus we geven ze in haar geheel heb Dobers

met pups begin ik met nekken en vleugels maar voor grote hond is dat niet goed kunnen erin stikken als ze slokken.
ik geef ook Duck maar dat is gemalen en daarom doe ik bv bij de duck er een kippekarkas onder kan je ook hier in de straak makkelijk kopen.
een keer in de week pens is een volldedige maal , en super om de tanden te kuisen en het tandvlees te masseren.
weet niet op je voldoende engels praat heb net van Dr Lonsdale zijn boeken aangekregen Work Wonders die we tijdens zijn tour gaan verkopen en daar vind je alle vragen en antwoorden
op mijn site bij biblio kan je zijn site vinden en daar is een vriend van me met de ned vertaling bezig je kan al een deel lezen.
je kan ook do 29 juni naar de voordracht van Dr Londsdale komen in Overslag wachtebeke hij is een dierenarts en zeker de moeite waard
is geen onzin of commerciele breinwaching dat hij verkoopt.
www.dogs-dream.com
succes en goede keuze om gezond te gaan onze honden verdienen dat :ok:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Bedankt voor de uitleg!

Martine, onze kippen zijn barnevelders en wyandotten. En af en toe een Mechelse. Vrij grote kippen dus. Ze zullen dus wel gedeeld moeten worden. Er is een slachter van wild in onze straat, en in de zomermaanden dan slacht hij ook kippen (niet-officiëel, maar soit, kan me niet schelen, hij doet het véél beter en véél sneller dan ik ooit zou kunnen). Misschien dat hij ook wel 'afval' van dieren verkoopt.

Aan de pluimveeslachterijen in Moerbeke had ik ook al eens gedacht. M'n hondenschool is Filos, en bij een omleiding om daar te geraken, had ik het al eens geroken dat er véél pluimvee in de omgeving was. :wink:
Duck lijkt me ook wel iets. Op hun website staat wel dat ze het in Belsele verkopen via Kennel rialfo. Maar 'k zal het ergens anders moeten zoeken, want die broodfokker verdient aan mij geen cent!! :neenee: Bij de aveve bij ons hebben ze diepvriezers bij het hondenvoer staan, maar heb nog nooit gekeken wat er in zat. Weet dus niet welk merk. Zal volgende keer eens kijken.

Ik zal proberen om naar de voordracht te komen, normaal gezien moet dat wel gaan. Wachtebeke is niet te ver.

Ignit, ik kom zeker op 't forum m'n vraag ook eens stellen. 'k Weet niet of er veel mensen zijn, die hun eigen dieren aan hun hond voeren. Hier is 't wel een gezonde oplossing.

Groetjes, Lies
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:wink:
hihi een paar FILOSERS komen stiekem ook bij mij trainen de Obedience
dan scoren ze hoger in de gewone gehoorzaamheid
:engel:
ene als je Marc ziet die met zijn Dobers zijn vrouwtje staat achter de toog bij jullie die is ondertussen een overtuigde BARFer hij zorgt dat ik ook aan pens enzo geraak en ik niet zelf veel vieze dingen moet doen.hij is een hele expert ondertussen geworden.
wat Duck betreft een maal in de maand leveren die bij me thuis ik doe voordeel omdat ik in het groot kan aankopen en verkoop het ZONDER winst aan mijn cursiten die willen natuurlijk want dwing niemand in de school PRINS is trouwens de hoofsponsor van mijn school.
Yvonne en Heidi van Filos komen ook bij me halen dus vraag maar

groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”