Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Briard , haar voor de ogen??
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Briard , haar voor de ogen??
Ik zou graag willen weten wat de reden is waarom de mensen zo,n gordijn voor de ogen laten groeien.
De dieren oogartsen zijn hier werkelijk woedend over.
Zij zeggen de ogen moeten goed vrij zicht hebben.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Briard , haar voor de ogen??
nouidorh schreef:Ik zou graag willen weten wat de reden is waarom de mensen zo,n gordijn voor de ogen laten groeien.
Gr Bertus.
ik vind jou opmerking dat oogartsen woedend zijn dan ook enigzins overtrokken
daarbij, waarom noem je hier alleen een briard? er zijn wel meer rassen die kophaar hebben wat voor de ogen kan hangen
dus bertus.. leg eens wat beter uit wat je nou wilt zeggen?
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een shih tzu en alle honden in mijn woonwijk van dat ras hebben een lange bos voor hun ogen hangen maar die van mij niet. ik vind het zielig dat hij niks kan zien en kan dan ook geen gezichtsuitrukkingen van hem zien en daarnaast nog dat hij de hele tijd met zijn poot de haren aan de kant wilt vegen.
de schaar erin dus voor Diesel
Groetjes Silvia en Diesel
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
Djinny
- Zeer actief
Bij een Shih-Tzu met lange vacht wordt het haar op het hoofd bij elkaar gehouden dus het zou niet in het gezicht moeten hangen.twinmamasilvia schreef:ik heb een shih tzu en alle honden in mijn woonwijk van dat ras hebben een lange bos voor hun ogen hangen maar die van mij niet. ik vind het zielig dat hij niks kan zien en kan dan ook geen gezichtsuitrukkingen van hem zien en daarnaast nog dat hij de hele tijd met zijn poot de haren aan de kant wilt vegen.
De mensen die shows lopen en fokken met de Shih-Tzu beweren dat het beter is om het haar lang te houden omdat de haren in de ogen kunnen prikken wanneer het bij de ogen kort wordt gehouden.
Ik blijf er overigens bij dat Diesel iets van een Lhasa apso in zich heeft en niet van een Shih-Tzu.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
dat denken wij zelf ook omdat we nog steeds (na 4x vragen) geen foto hebben mogen hebben van de vader van diesel. mijn vriendin denkt een jorkie x shih tzu maar daar vind ik hem een beetje groot voor. hij is nu 25 cm hoog en 6 maanden oud.Djinny schreef:Bij een Shih-Tzu met lange vacht wordt het haar op het hoofd bij elkaar gehouden dus het zou niet in het gezicht moeten hangen.twinmamasilvia schreef:ik heb een shih tzu en alle honden in mijn woonwijk van dat ras hebben een lange bos voor hun ogen hangen maar die van mij niet. ik vind het zielig dat hij niks kan zien en kan dan ook geen gezichtsuitrukkingen van hem zien en daarnaast nog dat hij de hele tijd met zijn poot de haren aan de kant wilt vegen.
De mensen die shows lopen en fokken met de Shih-Tzu beweren dat het beter is om het haar lang te houden omdat de haren in de ogen kunnen prikken wanneer het bij de ogen kort wordt gehouden.
Ik blijf er overigens bij dat Diesel iets van een Lhasa apso in zich heeft en niet van een Shih-Tzu.
-
Djinny
- Zeer actief
Heb je nog een recente foto van Diesel?twinmamasilvia schreef:dat denken wij zelf ook omdat we nog steeds (na 4x vragen) geen foto hebben mogen hebben van de vader van diesel. mijn vriendin denkt een jorkie x shih tzu maar daar vind ik hem een beetje groot voor. hij is nu 25 cm hoog en 6 maanden oud.Djinny schreef:Bij een Shih-Tzu met lange vacht wordt het haar op het hoofd bij elkaar gehouden dus het zou niet in het gezicht moeten hangen.twinmamasilvia schreef:ik heb een shih tzu en alle honden in mijn woonwijk van dat ras hebben een lange bos voor hun ogen hangen maar die van mij niet. ik vind het zielig dat hij niks kan zien en kan dan ook geen gezichtsuitrukkingen van hem zien en daarnaast nog dat hij de hele tijd met zijn poot de haren aan de kant wilt vegen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Djinny
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ik weet niet wat de standaard is, maar in ieder geval zal hij niet meer verder de hoogte ingaan nu.twinmamasilvia schreef:
dat denken wij zelf ook omdat we nog steeds (na 4x vragen) geen foto hebben mogen hebben van de vader van diesel. mijn vriendin denkt een jorkie x shih tzu maar daar vind ik hem een beetje groot voor. hij is nu 25 cm hoog en 6 maanden oud.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik hoop het want ik vind hem groot zat nustarfleet schreef:Ik weet niet wat de standaard is, maar in ieder geval zal hij niet meer verder de hoogte ingaan nu.twinmamasilvia schreef:
dat denken wij zelf ook omdat we nog steeds (na 4x vragen) geen foto hebben mogen hebben van de vader van diesel. mijn vriendin denkt een jorkie x shih tzu maar daar vind ik hem een beetje groot voor. hij is nu 25 cm hoog en 6 maanden oud.
Anne
-
Willy
- Actief
Mijn doezen hebben geen last van de haren voor de ogen. Zelf als ik het wegkam of vastzet weten ze niet hoe snel mogelijk ze het weer met de poten naar voren moeten vegen.
Mijn dierenarts heeft er ook nog nooit een opmerking over gemaakt zelfs niet toen eentje een keer een oogontsteking had.
Mijn dierenarts heeft er ook nog nooit een opmerking over gemaakt zelfs niet toen eentje een keer een oogontsteking had.
Willy en de meiden

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Saar is na 6 maanden nog wel een cm of 2-3 in de hoogte gegroeid hoorstarfleet schreef:Ik weet niet wat de standaard is, maar in ieder geval zal hij niet meer verder de hoogte ingaan nu.twinmamasilvia schreef:
Anne
Van Moos weet ik het niet, want dat hield ik toen niet in de gaten.

-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
ik vind het niet nodig dat lang-harige honden haren voor de ogen moeten hebben. velen doen het omdat ze het mooi(er) vinden.
Dat vonden wij ook, maar nadat we het bij lucky hebben gezien hoe dat ging vonden we het 10x niks. Hij botste buiten, tijdens het wandelen gewoon tegen de palen aan! En staartje of speld in het haren vind ik het ook niks, dus we knippen de haren voor de ogen gewoon weg!! En nu zie ik een blijere hond terug
Dat vonden wij ook, maar nadat we het bij lucky hebben gezien hoe dat ging vonden we het 10x niks. Hij botste buiten, tijdens het wandelen gewoon tegen de palen aan! En staartje of speld in het haren vind ik het ook niks, dus we knippen de haren voor de ogen gewoon weg!! En nu zie ik een blijere hond terug

- Eowyn
- Vaste gebruiker
Indra heeft nu altijd een elastiekje + klemmetje in om het haar uit haar ogen te houden. Ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft. Als ik het niet doe, ziet ze veel minder goed. Voor mij is het ook leuker als ik haar ogen zie.
Ik denk dat in de rasstandaard van de Briard staat dat het haar voor de ogen het zicht niet mag belemmeren. Indra heeft echter een lange vacht en het haar dat voor haar ogen valt vormt een dik gordijn. Bij de meeste Briards die ik ken is dat trouwens zo.
Ik denk dat in de rasstandaard van de Briard staat dat het haar voor de ogen het zicht niet mag belemmeren. Indra heeft echter een lange vacht en het haar dat voor haar ogen valt vormt een dik gordijn. Bij de meeste Briards die ik ken is dat trouwens zo.
-
Suuz
- Zeer actief
Mijn shih tzu heeft een elastiekje.
Ik zit soms wel in tweestrijd om het te laten knippen op zijn hoofd, maar zijn lange hoofdhaar is zo'n ontzettend groot deel van zijn charme...
Het hoort gewoon bij hem, bij het ras.
Zodra ik ook maar het gevoel heb dat hij er last van heeft (van het elastiekje) gaat het eraf maar tot nu toe merk ik niets aan hem.
Ik zit soms wel in tweestrijd om het te laten knippen op zijn hoofd, maar zijn lange hoofdhaar is zo'n ontzettend groot deel van zijn charme...
Het hoort gewoon bij hem, bij het ras.
Zodra ik ook maar het gevoel heb dat hij er last van heeft (van het elastiekje) gaat het eraf maar tot nu toe merk ik niets aan hem.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik heb een tijd een logeerhond gehad, een Irish soft-coated wheaten terriër (goh, hoop dat ik het goed geschreven heb
) en die wilde steeds met balletjes spelen, alleen zag hij de bal nooit als je hem weggooide, hij leerde wel op het geluid van het neerploffen te letten, als een blinde.....ik vind het maar niks, wil altijd een levend wezen in de ogen kunnen kijken. Ik praat ook niet graag met mensen met een ondoorzichtige zonnebril op.
Als ik anoniem wil communiceren ga ik wel naar een forum
Als ik anoniem wil communiceren ga ik wel naar een forum
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Aileen schreef:ik vind het niet nodig dat lang-harige honden haren voor de ogen moeten hebben. velen doen het omdat ze het mooi(er) vinden.
Gr Bertus.