Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halsband, tuigje, wat is nu het beste?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Halsband, tuigje, wat is nu het beste?
Mijn hond heeft een vrij smalle halsband - 3cm - maar is dit nu wel een goed idee?
Is een bredere halsband beter of zou ik juist een tuigje aan moeten schaffen? En als ik een tuigje zou aanschaffen en ze is los, wat zijn daar dan de gevaren aan?
Ik vraag het e.e.a. naar aanleiding van dit topic
Is een bredere halsband beter of zou ik juist een tuigje aan moeten schaffen? En als ik een tuigje zou aanschaffen en ze is los, wat zijn daar dan de gevaren aan?
Ik vraag het e.e.a. naar aanleiding van dit topic
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Nou meestal trekt ze niet echt. Maar sinds de eenden hiernaast (woon naast een sloot) zijn gaan broeden, is ze echt helemaal van de rel.
Dan moet ik haar echt met beleid de deur uitwerken ... zit, wacht, ja toe maar ... weer zit en wacht, ondertussen draai ik de deur op slot en laat haar volgen tot we de eenden voorbij zijn.
Maar ze is een paar keer op de riem geklapt door de eenden, en daar was ik niet echt blij mee.
Vandaar mijn vraag, wat zal ik nu het beste doen?
Dan moet ik haar echt met beleid de deur uitwerken ... zit, wacht, ja toe maar ... weer zit en wacht, ondertussen draai ik de deur op slot en laat haar volgen tot we de eenden voorbij zijn.
Maar ze is een paar keer op de riem geklapt door de eenden, en daar was ik niet echt blij mee.
Vandaar mijn vraag, wat zal ik nu het beste doen?
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ok, bedankt, ik ga morgen iig even in een tuincentrum kijken, want ik wil er zo snel mogelijk één hebben.Sita schreef:Ik weet dat de intratuin tuigjes verkoopt, maar de dierenwinkel heeft bij ons meer keus.
En qua maat, kan dat allemaal versteld of is het handig als ik iets meet en zo ja wat dan?
-
- Zeer actief
Je moet hem om het breedste gedeelte van zijn borstkas meten. Handiger is om je hond gewoon ff mee te nemen om te passen. Of het bij het tuincentrum ook kan weet ik niet maar hier bij de Jumper kun je op je gemakkie tuigjes passenpepim schreef:
En qua maat, kan dat allemaal versteld of is het handig als ik iets meet en zo ja wat dan?

Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
- Zeer actief
Ok ik ga het iig meten en kijken of ik haar mee mag nemen, bedankt voor de tip!BeëlzeBubble schreef:
Je moet hem om het breedste gedeelte van zijn borstkas meten. Handiger is om je hond gewoon ff mee te nemen om te passen. Of het bij het tuincentrum ook kan weet ik niet maar hier bij de Jumper kun je op je gemakkie tuigjes passen

-
- Zeer actief
Nou ik heb een tuigje en er was idd niet veel keus, maar goed.
Ik heb van tevoren het tuigje omgedaan, wat ze wel een beetje raar vond, ze ging aan het middenstuk trekken en raar liggen, rollen en krabben
Maar dat was van korte duur en het wandelen ging super, ik hoefde me geen zorgen te maken of ze op de riem zou kunnen klappen, wat sowieso al veel ontspannener loopt en verder ging het langs de eenden ook heel goed.
Ik ben echt blij met deze oplossing!
Ik heb van tevoren het tuigje omgedaan, wat ze wel een beetje raar vond, ze ging aan het middenstuk trekken en raar liggen, rollen en krabben

Maar dat was van korte duur en het wandelen ging super, ik hoefde me geen zorgen te maken of ze op de riem zou kunnen klappen, wat sowieso al veel ontspannener loopt en verder ging het langs de eenden ook heel goed.
Ik ben echt blij met deze oplossing!