Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bultje
Moderator: moderatorteam
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bultje
Bram, mijn 8 jarige teckeltje heeft een bultje op zijn rug, net naast zijn ruggenwervels.
Het bultje is iets van 3 mm diameter en zit niet op de huid zoals een wratje maar meer in de huid. Als je zijn vel oppakt pak je het bultje dus mee - in zijn vel. Als je de haren opzij duwt zie je dat het bultje wat roder van kleur is dan zijn huid. Het bultje lijkt de afgelopen paar dagen niet gegroeid te zijn of minimaal.
Hij heeft het bultje sinds eind vorige week.
Moet ik me zorgen maken :N: ?
Het bultje is iets van 3 mm diameter en zit niet op de huid zoals een wratje maar meer in de huid. Als je zijn vel oppakt pak je het bultje dus mee - in zijn vel. Als je de haren opzij duwt zie je dat het bultje wat roder van kleur is dan zijn huid. Het bultje lijkt de afgelopen paar dagen niet gegroeid te zijn of minimaal.
Hij heeft het bultje sinds eind vorige week.
Moet ik me zorgen maken :N: ?
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Meestal heb ik bij zoiets als bultjes zoiets van, eerst heel even kijken wat het doet qua verandering enzo, want dan kun je er ook meer over zeggen bij de dierenarts dus vandaarFemia schreef:Persoonlijk vind ik dat je bultjes altijd even na moet laten kijken door de DA.
Ik hoop dat het niks bijzonders is!
Ja dat zou op zich wel kunnen denk ik, moet daar dan wat aan gedaan worden als blijkt dat dat het is?Inge O schreef:lijkt heel erg op een opgezet talgkliertje.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, okay, bedanktInge O schreef: vaak niet, tenzij er teveel spanning op komt, en het daardoor gaat irriteren/jeuken. het is dan met een simpel prikje (nou, zeg maar PRIK) open te maken.
soms leegt het zich ook gewoon wel vanzelf.
Maar zo'n opgezet talgkliertje is ook rood van kleur? Niet dat het knalrood is hoor, maar het is wel duidelijk roder dan de rest van de huid
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn te horen, ik denk al snel het ergste :N: maarja mijn ervaringen zijn gewoon niet zo positiefTeckelgek schreef:Ik ben natuurlijk geen Da, maar heb dit met meerdere teckels meegemaakt. Was òf een vetbultje òf een ontstoken talgkliertje. Mij lijkt het een "pluspunt" dat het los zit.
Maar bij twijfel: altijd even laten nakijken.
Maar ik laat er sowieso wel even naar kijken
-
Lindsey
- Zeer actief
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaan we ook doen hoor, ik wil toch ook naar zijn gebit laten kijken dusLindsey schreef:Ik zou er zeker binnenkort even naar laten kijken. Het kan iets onschuldigs zijn, maar onze hond van 4 had ook een bultje. Een klein bobbeltje en we dachten; niets ergs. Mooi dat het een fibrosarcoom bleek te zijn. Wij ondanks alles blij dat we het dus hadden laten weghalen.