Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wat vinden jullie maakt een leuk hondenleven?
En bied je dat je hond(en)?
Laatst gewijzigd door Rataplan op 23 mar 2006 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Regelmatig een stevige wandeling
Goede voeding
Deel van het gezin zijn
Aandacht, liefde en warmte
Medische zorg
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief

Sjalot schreef:Regelmatig een stevige wandeling
Goede voeding
Deel van het gezin zijn
Aandacht, liefde en warmte
Ja dat is al een mooie lijst.
Een soortgenoot om zich heen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rataplan schreef:
Een soortgenoot om zich heen?
Dat ben ik :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Poeh :denken: :mrgreen:

Ik sluit me veel aan bij bovenstaand lijstje:

goede beweging
vrijheid (dus lekker los kunnen lopen dagelijks)
goede, lekkere :mrgreen: , voeding
liefde / aandacht
geestelijke uitdaging
leiderschap geven zodat de hond rust heeft en op jou kan bouwen/vertrouwen
medische zorg

Bied ik dit ook? Mwah, ja volgens mij kom ik aardig in de buurt. De beweging kan volgens mij soms wat meer (door mijn gezondheid kan ik niet altijd evenveel), maar het gemiddelde onstijg ik denk ik aanzienlijk: zo'n 1,5 á 2 uur lopen ze iig dagelijks los buiten.
Soms zou ik ze wat meer uitdaging kunnen geven, nieuwe dingen kunnen leren, maar daarbij ontbreekt het me soms ook wel aan energie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Wat Rossi heel blij maakt zijn wandelingen waarin hij zijn energie kwijt kan.
Een maatje om mee te spelen en ons als gezelschap.
En een combinatie van zelf dingen oplossen en volgzaam zijn.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Marion.

Re: Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Wat vinden jullie maakt een leuk hondenleven?
En biedt je dat je hond(en)?
Is dat niet verschillend per hond? Lange wandelingen maken, het liefst met de hele roedel, is voor Saar het summum.
Voor Miep is gekroeld worden, terwijl zij gewoon mag blijven liggen, het absolute summum. Vroeg in de morgen wakker worden, tussen ons in kruipen en even een kwartier flink gekroeld worden. En dan weer gelukzalig in slaap vallen :mrgreen:

Medische zorg??? Ik geloof niet dat dat mijn honden een leuk hondenleven geeft. Een soortgenoot naast zich, weer absoluut een ja.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Nou ja...die medische zorg is wel erg handig als ie bijv een gebroken pootje heeft en jij met hondje naar de DA gaat en hondjelief later weer fijn kan lopen en rennen ipv struikelen over een verkeerd aangegroeid pootje. Biedt toch weer een fijn hondenleven. :mrgreen:
Marion.

Marie-José schreef:Nou ja...die medische zorg is wel erg handig als ie bijv een gebroken pootje heeft en jij met hondje naar de DA gaat en hondjelief later weer fijn kan lopen en rennen ipv struikelen over een verkeerd aangegroeid pootje. Biedt toch weer een fijn hondenleven. :mrgreen:
Dan mag je het uitbreiden tot gewoon "Zorg", vind ik. Ik kan Miep erg gelukkig maken door een bos distels uit haar broek te pulken, want anders kan ze ècht niet verder lopen :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Weet ik niet of je medische zorg mag uitbreiden naar alg. zorg.
Tuurlijk...dat zal voor ons normaal zijn maar helaas ken ik er ook 1 die wel 'zorgt ' voor de hond maar medische zorg ...daar hangt een prijskaartje aan en geeft dat dus dan niet. :boos:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Veel wandelen, lekker eten, lekkere slaapplekjes, veel knuffels, spelen met soortgenoten, een soortgenootje om je heen hebben, veel met de roedel optrekken, dus niet te lang alleen zitten.
linlin

Re: Wat heeft een hond nou eigenlijk nodig?

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:Is dat niet verschillend per hond?
kan zomaar zijn.

hier mijn verlanglijstje namens een gelukkig mormel:

veel graven,
veel spelletjes,
veel lopen,
verplicht rusten want anders doordraaien,
een stabiele roedel met tenminste een andere hond,
goede voeding,
goede medische zorg en vachtverzorging,
aandacht.

ursula fluistert 'poesjes, molletjes, ratjes, muisjes en konijntjes mollen'. boeboe fluistert 'andere reutjes mollen en man paul de toegang tot zijn bed ontzeggen'. dus als laatste vereiste voeg ik toe:

doen wat de baas zegt ook al had je iets anders in gedachten qua megalomanie of moordlust. lieverkoekjes worden ook voor mormels niet gebakken.
Laatst gewijzigd door linlin op 23 mar 2006 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Marie-José schreef:...daar hangt een prijskaartje aan en geeft dat dus dan niet. :boos:
Dat snap ik dus niet. Aan een hond hangt sowieso een prijskaartje. Kost toch altijd geld, weet je ook als je hem in huis neemt zou ik zeggen :denken:
(ik ken gelukkig dit soort mensen niet)
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Martijn schreef:Een baas die begrijpt wat je nodig hebt en je dat geeft.

Verder niets.
.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja, meeste is toch al wel gezegd:
- beweging
- liefde en aandacht
- uitdagingen
- goed voer
- medische zorg
- er gewoon bij horen
- minimaal een andere hond om zich heen hebben.

Ik denk dat wij overal wel aan voldoen. Ik zou wel weer eens wat meer willen wandelen op onbekende plekken. Vroeger ging ik met Frank in de weekenden een eind rijden en dan maar zien. Dat hebben we lang niet gedaan. Met Hera is dat vrijwel onmogelijk, ik kan met haar niet ergens wandelen waar het druk is met andere honden dus doe je dat niet snel. Met haar kan ik alleen naar bekende afgelegen gebieden waar ik weet wat er loopt.
De honden vinden dat zo prachtig, andere omgeving, nieuwe geurtjes etc.
MJ
Zeer actief

Marion. schreef:
Marie-José schreef:...daar hangt een prijskaartje aan en geeft dat dus dan niet. :boos:
Dat snap ik dus niet. Aan een hond hangt sowieso een prijskaartje. Kost toch altijd geld, weet je ook als je hem in huis neemt zou ik zeggen :denken:
(ik ken gelukkig dit soort mensen niet)
Nou ,kennen is een groot woord.....
Dat is die man die Dusty bij mij in de fietsmand gegooid heeft omdat ie hem niet meer moest en waar ik de dierenbescherming voor gebeld heb om andere dingen mbt zijn honden en nu loopt ie weer met 4 honden waaronder een shi-tzu (hoe schrijf ik dat :mrgreen: ) met een gebroken voorpootje. Man heeft het geld niet om hem te laten helpen? Ik heb geen idee maar wel dat hij ze dus medische zorg onthoudt. Maar dat geeft dat hondje dus geen prettig leven,zo'n baas.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mensen om hem heen die van hem houden.
Een lekkere maaltijd.
Lekker mogen snuffen tijdens het uitlaten.
Een snoepje af en toe.
Savonds lekker met het koppeke op bazinneke haar been gaan liggen.
Ow en natuurlijk SPEEEELEN

Heerlijk toch, hondje zijn :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.

Mijn honden mogen overal mee naartoe. Mijn hondje Polleke (net overleden) ging vroeger mee als ik ging paardrijden (op de buitenritten ook mee naar buiten), op de wagen bij het mennen, mee naar de winkels (bij supermarkten wachtte ze in de auto), zelfs mee op visite (ging praktisch alleen met hondenliefhebbers om) en ze kon optimaal bij mij zijn. Ook mee op bed, samen op de bank etc. Ik geloof dat zij alles gedaan heeft wat honden graag doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Aandacht, (medische) zorg, beweging, uitdaging en afwisseling, rust, goed eten, en mijn knuffels :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rataplan
Zeer actief

iones schreef:Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.

Mijn honden mogen overal mee naartoe. Mijn hondje Polleke (net overleden) ging vroeger mee als ik ging paardrijden (op de buitenritten ook mee naar buiten), op de wagen bij het mennen, mee naar de winkels (bij supermarkten wachtte ze in de auto), zelfs mee op visite (ging praktisch alleen met hondenliefhebbers om) en ze kon optimaal bij mij zijn. Ook mee op bed, samen op de bank etc. Ik geloof dat zij alles gedaan heeft wat honden graag doen.
Wat een leuk hondje komt er jouw richting op :ok: Van harte :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga heel erg met Martijn mee en stel het nog stelliger, een baas die je begrijpt en verder niets. :mrgreen: Je kan een hond nog zo vaak uitlaten en de hele dag bij hem zijn en het beste voer geven, als je je hond niet begrijpt maak je zijn leven tot een gefuckte hel :roll:

Ik heb honden gezien die helemaal volgens de regels gehouden werden maar totaal onbegrepen wrakken bleken die echt steeds weer de verkeerde reacties van de baas kregen en dus uiteindelijk niks dan probleemgedrag vertoonden en herplaatst zijn omdat ze gestoord zouden zijn :roll: . :19:

Ook ken ik honden die een zalige relatie met de baas hebben, soms toch hele dagen alleen zijn, best wel eens een wandeling te weinig maken zo nu en dan, en dan toch een heerlijk rustig gedrag vertonen van een zelfverzekerde relaxte hond in perfecte harmonie met de baas :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rataplan schreef:
iones schreef:Honden zijn roedeldieren. En als hij ergens is waar hij zich zoveel mogelijk in de roedel kan bewegen (of dat nu mensen of honden zijn), is hij denk ik het gelukkigst. Fijn dicht bij de anderen in het gezin mogen zijn. Niet te vaak alleen zitten, want honden zijn niet solitair. En als hij nog veel bewegingsvrijheid erbij krijgt omdat ze veel met hem gaan wandelen waar hij los kan zodat hij als een hond kan rennen en spelen, is het helemaal compleet.

Wat een leuk hondje komt er jouw richting op :ok: Van harte :ok:
dat hondje gaat nu ook zo'n leven krijgen. Ik vind het ook een heel mooi hondje! Het heeft dezelfde uitstraling als POlleke, ook al is het een ander type om te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Voor Vegas betekent een geweldig hondenleven:

Zo veel als mogelijk samen zijn bij de baas, (en dan met name bij mij)
Samen vroege ochtendwandelingen maken en dan veel spelen en gek doen,
Lekker eten waardeert Vegas ook heel erg :mrgreen:

Als ik eens geen grote wandeling doe met hem maakt dat voor hemzelf weinig uit (ik heb er dan meer problemen mee). Als we maar veel samen doen is het al goed.

Ik doe Vegas ook een groot plezier als we gaan wandelen met een leuke teef. Zodra het mogelijk is komt hier ook absoluut een teefje bij, ik denk dat dat Vegas zijn leven nog veel meer zal verreiken :ok:

Medische zorg, gewone zorg, aandacht, opvoeding, deel uitmaken van het gezin en nog meer dingen die hier zijn genoemd horen er als vanzelfsprekend bij :wink: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
iones
Zeer actief

Net wat je zegt "veel samen doen". Dat is echt het belangrijkste voor honden, naast het in stand houden van hun lichamelijk welzijn uiteraard.
Marion.

MARC_S schreef:harmonie met de baas :ok:
Dit is denk ik het aller-essentieelste :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:harmonie met de baas :ok:
Dit is denk ik het aller-essentieelste :wink:
:ok:
En de hond ook hond kunnen laten zijn en je hond begrijpen zoals hij is en waarom hij zo is.

En natuurlijk een lekker bakkie eten en lekker wandelen en spelen, maar dat de hond voelt dat hij begrepen wordt vind ik wel erg belangrijk.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik ben het er helemaal mee eens dat het belangrijkste voor een hond is dat de baas hem begrijpt.

Waar ik Saffie echt een plezier mee doe is lekker naar het park, waar ze met haar hondenvriendjes kan spelen en in de sloot kan springen en lekker kan rennen en dan weer rustig achter mij aan kuieren en overal lekker snuffelen.
En dan lekker in haar mandje onder mijn bureau in slaap vallen.
En wat zoekspelletjes doen en lekker spelen.

Wat helemaal geweldig voor Saffie zou zijn is een hondje erbij. Er komt hier dan ook een tweede hondje zodra het kan.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Verder niets.
Helemaal mee eens.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het aller belangrijkst is idd een baas die de hond begrijpt.
De topicstelling is voor Tyson heel anders dan Samara, daarom maak ik ook geen rijtje :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Verder niets.
Hier sluit ik me helemaaal bij aan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”