Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?
Nog even een vraagje.
Ik heb hier al wel gezocht op Smuldier, maar ik lees toch dat de meeste mensen Rodi of Duck geven. Tot voor kort gaf ik steeds Rodischijven.
Maar Smuldier heb je ook in komplete versie en qua prijs scheelt het de helft, 400 gram kost 0.49 eurocent en Rodi dacht ik 1.05 en voor Duck betaal ik 30 eurocent per schijf van 100 gr.
Maar is Smuldier kwalitatief even goed als Rodi of Duck?
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk geworden, maar het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb.
Ik heb hier al wel gezocht op Smuldier, maar ik lees toch dat de meeste mensen Rodi of Duck geven. Tot voor kort gaf ik steeds Rodischijven.
Maar Smuldier heb je ook in komplete versie en qua prijs scheelt het de helft, 400 gram kost 0.49 eurocent en Rodi dacht ik 1.05 en voor Duck betaal ik 30 eurocent per schijf van 100 gr.
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk geworden, maar het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb.
-
Ester&Lara
Ik vind geen KVV beter dan de ander,omdat ik geen controle heb over wat erin zit, in welke percentages. Ik vertrouw niet op labels
Ik geloof er niks van dat de meeste kvv's meer dan 40% spiervlees erin verwerken
Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen
Dat is iets dat je zelf moet afwegen
Ik geloof er niks van dat de meeste kvv's meer dan 40% spiervlees erin verwerken
Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen
-
pepim
- Zeer actief
O nog ingewikkelder dusEster&Lara schreef:Ik vind geen KVV beter dan de ander,omdat ik geen controle heb over wat erin zit, in welke percentages. Ik vertrouw niet op labels
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik geef ook smuldier en mijn honden doen het erg echt prima op. Ik geef ook farmfood ernaast trouwens! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Annelies
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat heb ik dus nog niet , zit nog in de beginfase zeg maarAnnelies schreef:Maar dan moet je er ook wel sjoege van hebben...Ester&Lara schreef: Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen
Dat is iets dat je zelf moet afwegen![]()
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?
Met Smuldier is ook niets mis mee..een tijd geleden werd dit voer afgeschilderd als zijnde troep..maar wel door fabrikant en?? die andere merken verkopen.pepim schreef:Nog even een vraagje.
Zelf zou ik voor de NIET compete variant kiezen en zelf met ander materiaal [botten-o.a kipkarkassen]aanvullen!
succes!

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Nee..farmfood zijn brokken!pepim schreef:Ok, ja het scheelt toch aardig in prijs en als het even goed is, toch? Farmfood ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, zal daar ook eens naar op zoek gaan. Is toch ook kvv?Eline* schreef:Ik geef ook smuldier en mijn honden doen het erg echt prima op. Ik geef ook farmfood ernaast trouwens!

- Annelies
- Zeer actief
Smuldier heeft volgens mij een complete en een enkelvoudige versie diepvriesvlees. Daar moet je op letten, want met alleen de enkelvoudige versie is de voeding niet compleet.pepim schreef:Ja dat heb ik dus nog niet , zit nog in de beginfase zeg maarAnnelies schreef:Maar dan moet je er ook wel sjoege van hebben...Ester&Lara schreef: Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen
Dat is iets dat je zelf moet afwegen![]()
Farmfood is een harde geperste en natuurlijke brok. Farmfood adviseert wel om eens per week vers vlees (bijv. pens) te voeren naast de brokken...
Ook de merken als Duck, Rodi en Carnibest leveren compleet vlees...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Re: Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?
Dat zou ik ook wel willen doen, maar dan moet ik er toch eerst wat meer over weten.ien schreef: Met Smuldier is ook niets mis mee..een tijd geleden werd dit voer afgeschilderd als zijnde troep..maar wel door fabrikant en?? die andere merken verkopen.
Zelf zou ik voor de NIET compete variant kiezen en zelf met ander materiaal [botten-o.a kipkarkassen]aanvullen!
succes!
Ik zat eerst op specific brokken van de DA, maar aangezien ze een paar keer een hotspot heeft gehad en sinds ik op kvv zit, nou ja Mizou dan
Ik vind dat hele voedingsgebeuren best wel een studie op zich eerlijk gezegd!
Ze krijgt overigens naast haar kvv, ook een rauw ei af en toe en joghurt of karnemelk en soms wat schapenvet.
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat klopt en je moet vreselijk goed opletten, dat je de goede versie neemt, zo heb ik dat i.i.g. ervaren, goed dat je het nog even opnoemt!Annelies schreef:
Smuldier heeft volgens mij een complete en een enkelvoudige versie diepvriesvlees. Daar moet je op letten, want met alleen de enkelvoudige versie is de voeding niet compleet.
Farmfood is een harde geperste en natuurlijke brok. Farmfood adviseert wel om eens per week vers vlees (bijv. pens) te voeren naast de brokken...
Ook de merken als Duck, Rodi en Carnibest leveren compleet vlees...
Ien schreef ook al dat Farmfood brokken zijn, ik dacht al, het kwam me bekend voor, maar niet bekend genoeg achteraf.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ik geef s morgens farm food en s avonds smuldier of rodi net welke winkel ik benpepim schreef:Jij geeft er ook brokken naast dus, nou dan moet ik daar ook maar over nadenken danNono schreef:Onze honden krijgen ook smuldier. Ze doen het er erg goed op. Ik voer naast smuldier ook nog Prins Superbrok.
Fenneke en Baloe

-
pepim
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
japepim schreef:Ik lees ineens dat je rauw schrijft achter smuldier, maar dat is toch altijd rauw?ien schreef: Nee..farmfood zijn brokken!in combi met smuldier [rauw]heb je voer waar veel honden het gewoon goed op doen!
maar niet iedereen kent het misschien net zoals men denkt dat farmfood ook rauw is

-
pepim
- Zeer actief
Ja okien schreef:japepim schreef:Ik lees ineens dat je rauw schrijft achter smuldier, maar dat is toch altijd rauw?ien schreef: Nee..farmfood zijn brokken!in combi met smuldier [rauw]heb je voer waar veel honden het gewoon goed op doen!
maar niet iedereen kent het misschien net zoals men denkt dat farmfood ook rauw is
-
pepim
- Zeer actief
Ook al brokken naast het kvv en daar is natuurlijk ook over nagedacht over deze combinatie, toch?fenneke schreef:ik geef s morgens farm food en s avonds smuldier of rodi net welke winkel ik benpepim schreef:Jij geeft er ook brokken naast dus, nou dan moet ik daar ook maar over nadenken danNono schreef:Onze honden krijgen ook smuldier. Ze doen het er erg goed op. Ik voer naast smuldier ook nog Prins Superbrok.
Waarom brokken naast kvv dan?
-
pepim
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Daan
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
pepim
- Zeer actief
Dank voor de linkM@ri@nne schreef:http://www.farmfood.nl
-
pepim
- Zeer actief
Dat had ik idd al begrepen! En ik nog nietDaan schreef:het is geen verplichting , en het is niet beter om ook brokken te geven hoor.
De keuze voor brokken naast (diepvries)vleesvoer is meestal ingegeven door gemak en kosten.
Misschien dat je dan beter kunt afwisselen met wat bottendingen.
daar weet ien heel veel van
-
Daan
pepim schreef:Dat had ik idd al begrepen! En ik nog nietDaan schreef:het is geen verplichting , en het is niet beter om ook brokken te geven hoor.
De keuze voor brokken naast (diepvries)vleesvoer is meestal ingegeven door gemak en kosten.
Misschien dat je dan beter kunt afwisselen met wat bottendingen.
daar weet ien heel veel van
Ik denk dat een hond uiteindelijk beter af is met alleen maar vers.
En hoewel ik farmfood erg dankbaar ben voor dit forum ken ik wel betere brokken dan farmfood.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
smuldier heeft sinds kort 2 smaken compleet
pens & rund ik voer het mijn honden nu 3 maanden en ik ben zeer tevreden
ze doen het er goed op
& ze vinden het erg lekker
en het scheelt een hoop centjes
als je het bij smuldier zelf besteld is het helemaal goedkoop
ik betaal voor 132 kilo 150,..
en ik persoonlijk voer liever vers als brok en duurder kan ik echt niet gaan 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoeveelheid smuldier
Hoi
Even een vraagje , ik ga morgen onze Herdershond ook eens vlees voeren, heb vlees van Smuldier gekocht. Maar ik zou graag willen weten hoeveel ik hem moet geven ,op de site van Smuldier kan ik er niks over vinden.
Het is dus een Duitse Herdershond van ongeveer 30 a ,34 kg
Misschien weet iemand hier op het forum hoeveel de richtlijn ongeveer is.
Groetjes Amber
Even een vraagje , ik ga morgen onze Herdershond ook eens vlees voeren, heb vlees van Smuldier gekocht. Maar ik zou graag willen weten hoeveel ik hem moet geven ,op de site van Smuldier kan ik er niks over vinden.
Het is dus een Duitse Herdershond van ongeveer 30 a ,34 kg
Misschien weet iemand hier op het forum hoeveel de richtlijn ongeveer is.
Groetjes Amber
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1