Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?

Ongelezen bericht door pepim »

Nog even een vraagje.
Ik heb hier al wel gezocht op Smuldier, maar ik lees toch dat de meeste mensen Rodi of Duck geven. Tot voor kort gaf ik steeds Rodischijven.
Maar Smuldier heb je ook in komplete versie en qua prijs scheelt het de helft, 400 gram kost 0.49 eurocent en Rodi dacht ik 1.05 en voor Duck betaal ik 30 eurocent per schijf van 100 gr.

Maar is Smuldier kwalitatief even goed als Rodi of Duck?
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk geworden, maar het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik vind geen KVV beter dan de ander,omdat ik geen controle heb over wat erin zit, in welke percentages. Ik vertrouw niet op labels
Ik geloof er niks van dat de meeste kvv's meer dan 40% spiervlees erin verwerken

Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen

Dat is iets dat je zelf moet afwegen :ok:
pepim
Zeer actief

Ester&Lara schreef:Ik vind geen KVV beter dan de ander,omdat ik geen controle heb over wat erin zit, in welke percentages. Ik vertrouw niet op labels
Ik geloof er niks van dat de meeste kvv's meer dan 40% spiervlees erin verwerken

Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen

O nog ingewikkelder dus :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik geef ook smuldier en mijn honden doen het erg echt prima op. Ik geef ook farmfood ernaast trouwens! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ester&Lara schreef: Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen

Maar dan moet je er ook wel sjoege van hebben... :denken: :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
pepim
Zeer actief

Eline* schreef:Ik geef ook smuldier en mijn honden doen het erg echt prima op. Ik geef ook farmfood ernaast trouwens! :wink:
Ok, ja het scheelt toch aardig in prijs en als het even goed is, toch? Farmfood ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, zal daar ook eens naar op zoek gaan. Is toch ook kvv?
pepim
Zeer actief

Annelies schreef:
Ester&Lara schreef: Het is meestal gewoon een keuze of je een kvv wilt met een echte calciumbron of met een preparaat..met of zonder groentes...van die dingen

Ja dat heb ik dus nog niet , zit nog in de beginfase zeg maar :wink:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Onze honden krijgen ook smuldier. Ze doen het er erg goed op. Ik voer naast smuldier ook nog Prins Superbrok.
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?

Ongelezen bericht door ien »

pepim schreef:Nog even een vraagje.
Ik heb hier al wel gezocht op Smuldier, maar ik lees toch dat de meeste mensen Rodi of Duck geven. Tot voor kort gaf ik steeds Rodischijven.
Maar Smuldier heb je ook in komplete versie en qua prijs scheelt het de helft, 400 gram kost 0.49 eurocent en Rodi dacht ik 1.05 en voor Duck betaal ik 30 eurocent per schijf van 100 gr.

Maar is Smuldier kwalitatief even goed als Rodi of Duck?
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk geworden, maar het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb.
Met Smuldier is ook niets mis mee..een tijd geleden werd dit voer afgeschilderd als zijnde troep..maar wel door fabrikant en?? die andere merken verkopen.
Zelf zou ik voor de NIET compete variant kiezen en zelf met ander materiaal [botten-o.a kipkarkassen]aanvullen!
succes! :ok:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:
Eline* schreef:Ik geef ook smuldier en mijn honden doen het erg echt prima op. Ik geef ook farmfood ernaast trouwens! :wink:
Ok, ja het scheelt toch aardig in prijs en als het even goed is, toch? Farmfood ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, zal daar ook eens naar op zoek gaan. Is toch ook kvv?
Nee..farmfood zijn brokken! :wink: in combi met smuldier [rauw]heb je voer waar veel honden het gewoon goed op doen!
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

pepim schreef:
Annelies schreef:

Ja dat heb ik dus nog niet , zit nog in de beginfase zeg maar :wink:
Smuldier heeft volgens mij een complete en een enkelvoudige versie diepvriesvlees. Daar moet je op letten, want met alleen de enkelvoudige versie is de voeding niet compleet.
Farmfood is een harde geperste en natuurlijke brok. Farmfood adviseert wel om eens per week vers vlees (bijv. pens) te voeren naast de brokken...
Ook de merken als Duck, Rodi en Carnibest leveren compleet vlees...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
pepim
Zeer actief

Nono schreef:Onze honden krijgen ook smuldier. Ze doen het er erg goed op. Ik voer naast smuldier ook nog Prins Superbrok.
Jij geeft er ook brokken naast dus, nou dan moet ik daar ook maar over nadenken dan :idea:
pepim
Zeer actief

Re: Is Smuldier even goed als Rodi of Duck (kvv)?

ien schreef: Met Smuldier is ook niets mis mee..een tijd geleden werd dit voer afgeschilderd als zijnde troep..maar wel door fabrikant en?? die andere merken verkopen.
Zelf zou ik voor de NIET compete variant kiezen en zelf met ander materiaal [botten-o.a kipkarkassen]aanvullen!
succes! :ok:
Dat zou ik ook wel willen doen, maar dan moet ik er toch eerst wat meer over weten.
Ik zat eerst op specific brokken van de DA, maar aangezien ze een paar keer een hotspot heeft gehad en sinds ik op kvv zit, nou ja Mizou dan :wink: heeft ze geen last van plekken meer (2x)gehad!

Ik vind dat hele voedingsgebeuren best wel een studie op zich eerlijk gezegd!
Ze krijgt overigens naast haar kvv, ook een rauw ei af en toe en joghurt of karnemelk en soms wat schapenvet.
pepim
Zeer actief

Annelies schreef:
Smuldier heeft volgens mij een complete en een enkelvoudige versie diepvriesvlees. Daar moet je op letten, want met alleen de enkelvoudige versie is de voeding niet compleet.
Farmfood is een harde geperste en natuurlijke brok. Farmfood adviseert wel om eens per week vers vlees (bijv. pens) te voeren naast de brokken...
Ook de merken als Duck, Rodi en Carnibest leveren compleet vlees...
Ja dat klopt en je moet vreselijk goed opletten, dat je de goede versie neemt, zo heb ik dat i.i.g. ervaren, goed dat je het nog even opnoemt!

Ien schreef ook al dat Farmfood brokken zijn, ik dacht al, het kwam me bekend voor, maar niet bekend genoeg achteraf. :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

pepim schreef:
Nono schreef:Onze honden krijgen ook smuldier. Ze doen het er erg goed op. Ik voer naast smuldier ook nog Prins Superbrok.
Jij geeft er ook brokken naast dus, nou dan moet ik daar ook maar over nadenken dan :idea:
ik geef s morgens farm food en s avonds smuldier of rodi net welke winkel ik ben :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pepim
Zeer actief

ien schreef: Nee..farmfood zijn brokken! :wink: in combi met smuldier [rauw]heb je voer waar veel honden het gewoon goed op doen!
Ik lees ineens dat je rauw schrijft achter smuldier, maar dat is toch altijd rauw? :19:
ien
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:
ien schreef: Nee..farmfood zijn brokken! :wink: in combi met smuldier [rauw]heb je voer waar veel honden het gewoon goed op doen!
Ik lees ineens dat je rauw schrijft achter smuldier, maar dat is toch altijd rauw? :19:
ja
maar niet iedereen kent het misschien net zoals men denkt dat farmfood ook rauw is :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

ien schreef:
pepim schreef:
ja
maar niet iedereen kent het misschien net zoals men denkt dat farmfood ook rauw is :wink:
Ja ok :smile:
pepim
Zeer actief

fenneke schreef:
pepim schreef:
ik geef s morgens farm food en s avonds smuldier of rodi net welke winkel ik ben :wink:
Ook al brokken naast het kvv en daar is natuurlijk ook over nagedacht over deze combinatie, toch?
Waarom brokken naast kvv dan? :19:
pepim
Zeer actief

Annelies schreef:
Smuldier heeft volgens mij een complete en een enkelvoudige versie diepvriesvlees.
Smuldier heeft overigens 4 versies, waarvan er maar één kompleet is bedenk ik me nu!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

het is geen verplichting , en het is niet beter om ook brokken te geven hoor.

De keuze voor brokken naast (diepvries)vleesvoer is meestal ingegeven door gemak en kosten.
Misschien dat je dan beter kunt afwisselen met wat bottendingen.

daar weet ien heel veel van :wink:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik geef mijn honden ongeveer 1 keer per week vuile pens van Smuldier, en dat vinden ze heerlijk :wink:
pepim
Zeer actief

M@ri@nne schreef:http://www.farmfood.nl :wink:
Dank voor de link :ok:
pepim
Zeer actief

Daan schreef:het is geen verplichting , en het is niet beter om ook brokken te geven hoor.

De keuze voor brokken naast (diepvries)vleesvoer is meestal ingegeven door gemak en kosten.

Dat had ik idd al begrepen! En ik nog niet :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

pepim schreef:
Daan schreef:het is geen verplichting , en het is niet beter om ook brokken te geven hoor.

Dat had ik idd al begrepen! En ik nog niet :wink:

Ik denk dat een hond uiteindelijk beter af is met alleen maar vers.
En hoewel ik farmfood erg dankbaar ben voor dit forum ken ik wel betere brokken dan farmfood.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

smuldier heeft sinds kort 2 smaken compleet :wink: pens & rund ik voer het mijn honden nu 3 maanden en ik ben zeer tevreden :ok: ze doen het er goed op :ok: & ze vinden het erg lekker :wink: en het scheelt een hoop centjes :wink: als je het bij smuldier zelf besteld is het helemaal goedkoop :wink: ik betaal voor 132 kilo 150,.. :denken: en ik persoonlijk voer liever vers als brok en duurder kan ik echt niet gaan :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Hoeveelheid smuldier

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Even een vraagje , ik ga morgen onze Herdershond ook eens vlees voeren, heb vlees van Smuldier gekocht. Maar ik zou graag willen weten hoeveel ik hem moet geven ,op de site van Smuldier kan ik er niks over vinden.

Het is dus een Duitse Herdershond van ongeveer 30 a ,34 kg
Misschien weet iemand hier op het forum hoeveel de richtlijn ongeveer is.

Groetjes Amber
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

meestal kun je uitgaan van 20/25 gram per kilo hond.

een hond van 30 kilo krijgt bij de verdeling van 20 gram per kilo dus 20X30=600 gram per dag.

daar kun je dan mee beginnen. wordt ie te dik of te dun pas je het aan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”