Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zoethoudertje
Moderator: moderatorteam
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
zoethoudertje
Voor m'n hond heb ik een heel leuk spelletje gevonden. Misschien is het voor andere honden ook leuk. Ik knip van oude spijkerbroeken de pijpen af en daar stop ik allerlei lekkers in en dan verdeel ik de broek d.m.v touwtjes in verschillende gedeeltes. Ik trek de touwtjes stevig aan en een dubbele knoop er in. Je krijgt dan een soort "'spijkerbroeken worst''met lekkers erin. Mijn hond mag de broek stuk maken en het lekkers oppeuzelen. Hij houdt dan de broek tussen z'n voorpoten en met z'n bek scheurt en kauwt hij er dan gaten in zodat hij bij het lekkers kan. Mijn hond is verder helemaal geen slooper maar dit vindt hij geweldig. Als ik veel broekspijpen heb doe ik over die"spijkerbroekenworst" nog een extra pijp die ik alleen aan begin en uiteinde dichtknoop dan heeft hij nog wat langer werk. Ik ben benieuwd wat andere honden hiervan vinden. Misschien moet je er de eerste keer wel wat sterk ruikende worstjes o.i.d. in doen zodat de hond er wel aan begint.
Bij ons bewaart de hele famillie de oude spijkerbroeken nu voor ons.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
-
- Zeer actief
Ik weet ook een leuk bezigheiddingetje die ik hier dan ook maar even neerzet
Drie (of meer) plastic bekertjes op de grond. Je hond voor laten komen en een (sterk ruikend, zeker de eerste keer) koekje o.i.d. onder 1 van de bekertjes leggen.
Bekertjes draaien dan op commando je hond laten zoeken naar het koekje.
Vegas vind het erg moeilijk dus bij hem prik ik altijd gaatjes in de bovenkanten van de bekertjes zodat hij ze sneller kan vinden

Drie (of meer) plastic bekertjes op de grond. Je hond voor laten komen en een (sterk ruikend, zeker de eerste keer) koekje o.i.d. onder 1 van de bekertjes leggen.
Vegas vind het erg moeilijk dus bij hem prik ik altijd gaatjes in de bovenkanten van de bekertjes zodat hij ze sneller kan vinden

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Reini schreef:Ik weet ook een leuk bezigheiddingetje die ik hier dan ook maar even neerzet![]()

Ik dacht 'leuk, een kalm spelletje'
:N:
Geeft ze me toch een petsen op die bekers :N: het vloog door heel de kamer
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Re: zoethoudertje
rosco fauve schreef:Voor m'n hond heb ik een heel leuk spelletje gevonden. Misschien is het voor andere honden ook leuk. Ik knip van oude spijkerbroeken de pijpen af en daar stop ik allerlei lekkers in en dan verdeel ik de broek d.m.v touwtjes in verschillende gedeeltes. Ik trek de touwtjes stevig aan en een dubbele knoop er in. Je krijgt dan een soort "'spijkerbroeken worst''met lekkers erin. Mijn hond mag de broek stuk maken en het lekkers oppeuzelen. Hij houdt dan de broek tussen z'n voorpoten en met z'n bek scheurt en kauwt hij er dan gaten in zodat hij bij het lekkers kan. Mijn hond is verder helemaal geen slooper maar dit vindt hij geweldig. Als ik veel broekspijpen heb doe ik over die"spijkerbroekenworst" nog een extra pijp die ik alleen aan begin en uiteinde dichtknoop dan heeft hij nog wat langer werk. Ik ben benieuwd wat andere honden hiervan vinden. Misschien moet je er de eerste keer wel wat sterk ruikende worstjes o.i.d. in doen zodat de hond er wel aan begint.
Groetjes Marja
Ik zou eerlijk gezegd niet graag jou hond zijn, heb je er wel eens aan gedacht dat je hond stukken stof van die spijkerbroeken binnen krijgt en dat hij een verstopping kan krijgen. Ik weet niet hoe anderen er hier over denken, maar koop dan een kong voor je hond.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
- Daantje*
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Dat is inderdaad een leuk spelletje!Reini schreef:Ik weet ook een leuk bezigheiddingetje die ik hier dan ook maar even neerzet![]()
Sandro kent het spelletje en ruikt niet eens meer aan de bekertjes, hij mept ze een voor een om en komt het koekje vanzelf wel tegen

Je kunt ook heel veel bekertjes in de kamer zetten en onder een paar koekjes leggen. Sandro kent dit ook al en walst door de kamer.
Yildah is wat subtieler en snuffelt eerst aan de bekertjes.
-
- Actief
- Contacteer: