Het topic over hondenkoekjes is weer helemaal weggezakt, maar ergens in dat topic had ik beloofd om te kijken of ik lekkere recepten uit de VS mee kon nemen.
Nu onze keuken hier goed bruikbaar is ben ik eindelijk aan bakken toegekomen en ik moet zeggen: het is een doorslaand succes. Zelfs onze kieskauwer Joep loopt te bietsen om koekjes.
Deze vinden ze tot nu het lekkerst: leverrotsjes (ze doen qua uiterlijk aan pindarotsjes denken, daarom heb ik ze zo genoemd).
Noot: omdat dit recept uit een Amerikaans kookboek komt staan de maten altijd in cups en teaspoons enzo. De vloeibare dingen zijn makkelijk in mililiters om te zetten maar de vaste dingen niet in grammen. Een kop bloem weegt meer dan een kop tarwekiemen, bijvoorbeeld. Neem een beker (niet een koffiekopje!!) en je hebt ongeveer een Amerikaanse cup. Kom je er nog niet uit: een Amerikaanse cup is ongeveer een kwart liter.
Nodig:
11/4 kop snelkokende havermout
1/4 kop tarwekiemen (in ieder geval te krijgen bij de bio-winkel)
125 gram kippe- of runderlever
1 ei
60 ml (4 eetlepels) arachide- of zonnebloemolie
Oven voorverwarmen op 175 graden. Vlak bakblik bekleden met bakpapier en evt. licht bestrijken met olie.
Pureer de levers in de keukenmachine of blender. Zodra ze goed fijngemalen zijn het ei en de olie toevoegen. Laten draaien tot een gladde puree en dan nog even doorgaan.
De havermout en de tarwekiemen mengen. De leverpuree erdoor heen scheppen tot een gelijkmatig deeg.
Met twee koffie- thee- of dessertlepels (afhankelijk van de grootte van je hond) op het bakblik hoopjes vormen van het deeg. Koekjes 15 tot 20 minuten bakken. Als je crunchy koekjes wilt dan het blik in de oven laten staan terwijl die afkoelt, anders eruit halen en op het blik laten afkoelen.
In de koelkast bewaren, de koekjes kunnen ook worden ingevroren.
Ik ben benieuwd of jullie honden deze dingen net zo lekker vinden als de onze.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoals beloofd: leverrotsjes.
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Zoals beloofd: leverrotsjes.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
ien
- Erelid
- Contacteer: