Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rauw vlees en vogelgriep

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

maanbo
Actief
Contacteer:

Rauw vlees en vogelgriep

Ongelezen bericht door maanbo »

Beetje voorbarig misschien maar ik vroeg me af als de vogelgriep eenmaal in Nederland is hoe jullie het gaan doen met vers vlees voeren.

Djo-Djo eet alleen maar CB en daar zit dus oa. kip in. Voor de mens kan de kip geen kwaad, wordt er gezegd, zolang we het maar goed door en door gaar braden....maar word een beetje lastig bij rauw hondenvoer.

Wat doen jullie/hoe denken jullie erover?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

In vers vlees voor honden wordt alleen vlees verwerkt wat ook voor menselijke consumptie geschikt is. Ik ga er maar vanuit dat de controlevoorschriften zeer streng zijn en wellicht nog strenger worden en anders geen vlees meer met daarin kip verwerkt...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Rauwvleesvoerders geven niet alleen kip. Als er geen kip meer verkocht wordt dan zijn er genoeg alternatieven.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
maanbo
Actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Rauwvleesvoerders geven niet alleen kip. Als er geen kip meer verkocht wordt dan zijn er genoeg alternatieven.
Nee oke maar ik voer alleen CB natuurvoeding waar dus wel oa kip inzit, vandaar mijn twijfels van hoe of wat.

En menselijke consumptie oke dat weet ik maar op tv blijven ze zeggen dat een besmette kip geen kwaad kan zolang je hem maar goed doorbakt dus die kip blijft geschikt voor menselijke consumptie.
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

maanbo schreef:
Sjalot schreef:Rauwvleesvoerders geven niet alleen kip. Als er geen kip meer verkocht wordt dan zijn er genoeg alternatieven.
Nee oke maar ik voer alleen CB natuurvoeding waar dus wel oa kip inzit, vandaar mijn twijfels van hoe of wat.

En menselijke consumptie oke dat weet ik maar op tv blijven ze zeggen dat een besmette kip geen kwaad kan zolang je hem maar goed doorbakt dus die kip blijft geschikt voor menselijke consumptie.
O op die manier. De CB die je al in huis hebt zal geen kwaad kunnen. Verder weet ik niet of het dan ook de diervoederfabrikanten verboden wordt om kip in diervoeder te verwerken.
Goed om eens na te vragen.
Is er geen CB zonder kip?
Groetjes van Charlotte
maanbo
Actief
Contacteer:

Jawel er is 1 versie zonder kip maar dat is alleen een light variant .
Misschien is het allemaal wel een storm in een glas water maar het komt wel erg dichtbij.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

maanbo schreef:Jawel er is 1 versie zonder kip maar dat is alleen een light variant .
Je hebt ook een variant Eend/rijst zonder kippenvlees.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Natas. schreef:
maanbo schreef:Jawel er is 1 versie zonder kip maar dat is alleen een light variant .
Eend is toch ook een gevogelte waar het bij voor kan komen :denken:
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Tamara en Bowie schreef:
Natas. schreef:
Eend is toch ook een gevogelte waar het bij voor kan komen :denken:
volgens mij kan dat bij alle gevogelte...
tis idd niet zo'n fijn idee,aangezien je het niet verhit...het zal vast wel gecontroleerd worden maar toch.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
maanbo
Actief
Contacteer:

ik heb zojuis Carnibest gemaild dus ik wacht die reactie even af, hoeze het gaan controleren en eventueel aanpakken.

En idd het gaat bij vogelgriep om alle pluimdieren dus ook de eend :wink:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Goeiemorreguuuuuuh Natas :mrgreen:

Jawel, Natasja is weer wakker. Was even het doel van dit topic kwijt en alleen gespitst op kippetjes, sorry :wink:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Misschien een idee om alvast een voorraadje aan te leggen?
Groetjes van Charlotte
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik voer CB light...dus dat scheelt dan weer...
maar als de pleuris echt uitbreekt en er niet meer vervoerd mag worden in bepaalde regio's (toen met MKZ mochten mensen alleen maar in die gebieden komen als ze er woonden of iets dergelijks) dan hebben we wel een probleem...
Straks mag er niemand dat gebied van Ermelo meer in om CB op te gaan halen... :N:
Ik heb nog wel genoeg liggen voor een week of wat...maar ik geloof dat als de berichten zometeen aanblijven ik de mevrouw waar ik het haal toch maar eens even ga bellen of ik eerder wat kan gaan halen..
Ik ga niet zitten wachten totdat er niemand meer in bepaalde gebieden mag komen..
Ermelo - Gelderland...daar zullen vast wel aardig wat beesten zitten..
maanbo
Actief
Contacteer:

Ik kreeg daarnet antwoord terug van Carnibest:

De kip die wij verwerken is uitsluitend van Hollandse komaf en wordt streng getest.
Je kunt er vanuit gaan dat het 100% in orde is. Zolang er nog kipfilet en alles in de winkel ligt, ontvangen wij goedgekeurde kip voor de Carnibest. We hebben alvast meer voorraad ingeslagen voor het geval er geen kip meer verkrijgbaar is, dan kunnen wij in elk geval normaal produceren zonder dat mensen zonder voer komen te zitten. Al die kip is dus goedgekeurd.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten

Dus dat gaat dan wel goedkomen voorlopig, ..........als er idd geen vervoersverbod gaat gelden zoals Mercedes net schrijft. :19:
Annelies
Zeer actief

Ben beslist geen paniekganger, maar waar ik dus iets minder gerust op ben is het feit dat Noa graag rolt in alles wat dood is; padden, vissen, vogels (!), noem maar op. Ik houd haar wat dat betreft altijd al in de gaten, maar nu met evt. oprukkende vogelgriep... :denken:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mijn honden hebben een weerstand waar je u tegen zegt.

En nee, ik doe niets anders dan 2 jaar geleden. Wij blijven ze voeren wat we ze gaven, en nee. Geen griepjes, kennelhoestjes, of blehhh-dagen.
En vanochtend hebben ze weer fijn met z'n tweeën een hele kip opgevroten.
Marion.

maanbo schreef:Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten[/i]

Dus dat gaat dan wel goedkomen voorlopig, ..........als er idd geen vervoersverbod gaat gelden zoals Mercedes net schrijft. :19:
Joh, ik ben een keer aangehouden toen ik van Corine af kwam. Ik had een stuk of 10 zakken dode pluimvee in mijn auto liggen. Het was ècht middenin de vogelpest-crisis, inclusief vervoersverbod.
Maar de heren waren drukker met mijn alcohol-percentage dan wat ik bij me in de auto had. Dat wilden ze niet eens zien. Ik zou me over het hondenvoer niet zo heel veel zorgen maken. De supermarkt heeft ook genoeg voorraad :wink:
maanbo
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:Mijn honden hebben een weerstand waar je u tegen zegt.

En nee, ik doe niets anders dan 2 jaar geleden. Wij blijven ze voeren wat we ze gaven, en nee. Geen griepjes, kennelhoestjes, of blehhh-dagen.
En vanochtend hebben ze weer fijn met z'n tweeën een hele kip opgevroten.
Ik doe nu ook nog niks anders, maar wat als dalijk hier wel besmette dieren gevonden worden??
Ik persoonlijk zou dan het risico niet aandurven terwijl ik ook een hond(je) heb die (ff afkloppen) nooit echt iets mankeerd.

Ik geloof ook echt wel dat de boel hier goed in de gaten gehouden wordt maar wat als de KVV fabrikanten niks meer uit mogen leveren???
Zelf samenstellen oke maar porties die goed compleet zijn voor een hondje van 5 kilo gaat volgens mij niet meevallen :denken: Misschien mezelf er eens goed in gaan verdiepen :19:
Annelies
Zeer actief

Mijn lijfspreuk is: 'tob niet, het komt toch anders...', maar het kan zeker geen kwaad om -met gezond verstand en relativering- je te verdiepen in dit soort zaken...
Afbeelding
Marion.

maanbo schreef:Ik geloof ook echt wel dat de boel hier goed in de gaten gehouden wordt maar wat als de KVV fabrikanten niks meer uit mogen leveren???
Zelf samenstellen oke maar porties die goed compleet zijn voor een hondje van 5 kilo gaat volgens mij niet meevallen :denken: Misschien mezelf er eens goed in gaan verdiepen :19:
Hebben de kilo's van de honden iets met de compleetheid te maken?

Miep is grootgebracht op zelf samen stellen. Die is nog nooit bij een dierenarts geweest :wink:
Ze is 3,5 nu.
Marion.

Annelies schreef:Mijn lijfspreuk is: 'tob niet, het komt toch anders...', maar het kan zeker geen kwaad om -met gezond verstand en relativering- je te verdiepen in dit soort zaken...
Ergens heb ik zo het idee, dat wij wel op één lijn zitten met de meeste zaken :mrgreen:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Marion. schreef:Joh, ik ben een keer aangehouden toen ik van Corine af kwam. Ik had een stuk of 10 zakken dode pluimvee in mijn auto liggen. Het was ècht middenin de vogelpest-crisis, inclusief vervoersverbod.
Maar de heren waren drukker met mijn alcohol-percentage dan wat ik bij me in de auto had. Dat wilden ze niet eens zien. Ik zou me over het hondenvoer niet zo heel veel zorgen maken. De supermarkt heeft ook genoeg voorraad :wink:
Voor mensen die dit kunnen doen, midden in zo'n crisis mogen ze van mij hele hoge bekeuringen gaan geven. Misschien dat ze dan eens gaan nadenken over waar ze mee bezig zijn :wall:
Afbeelding
Marion.

Dibbes schreef:
Marion. schreef:Joh, ik ben een keer aangehouden toen ik van Corine af kwam. Ik had een stuk of 10 zakken dode pluimvee in mijn auto liggen. Het was ècht middenin de vogelpest-crisis, inclusief vervoersverbod.
Voor mensen die dit kunnen doen, midden in zo'n crisis mogen ze van mij hele hoge bekeuringen gaan geven. Misschien dat ze dan eens gaan nadenken over waar ze mee bezig zijn :wall:
Lieverd. Het was diep-bevroren. Het had de heren wel gesierd als ze in ieder geval gevraagd hadden wat het was.
Denk maar niet na over torenhoge bekeuringen voor mij, ik weet waar ik mee bezig ben. Ik ben een naaste verloren aan de vogelgriep toen, dus ga mij niet vertellen wat ik zou moeten doen :wink:
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Lieve schat, sorry dat ik zo fel reageer, maar ik heb gewerkt aan het afhandelen van de vogelpest en je wil niet weten wat voor narigheid ik daar voorbij heb zien komen. En er zijn teveel mensen die schijt hebben aan alles zolang ze maar hun eigen dingen kunnen doen zoals ze dat graag willen doen al gaat dat ten koste van anderen.
Afbeelding
maanbo
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:
maanbo schreef:Ik geloof ook echt wel dat de boel hier goed in de gaten gehouden wordt maar wat als de KVV fabrikanten niks meer uit mogen leveren???
Hebben de kilo's van de honden iets met de compleetheid te maken?

Miep is grootgebracht op zelf samen stellen. Die is nog nooit bij een dierenarts geweest :wink:
Ze is 3,5 nu.
Nee niet met de kilo's maar wel met de beetjes van alles, dat is volgens mij niet makkelijk te doen. Djo-Do krijgt 125 gram CB per dag en als ik daar een complete maaltijd van moet maken is dat denk ik 1/3 kippenvleugel met 1/4 weet veel en weet ik veel, dat bedoel ik.
Maar zoals ik al zei ik moet me er maar eens goed in gaan verdiepen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:Mijn honden hebben een weerstand waar je u tegen zegt.
Hoi Marion,

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die weerstand ook bestend is tegen de vogelgriep?! :denken:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

maanbo schreef: Djo-Do krijgt 125 gram CB per dag en als ik daar een complete maaltijd van moet maken is dat denk ik 1/3 kippenvleugel met 1/4 weet veel en weet ik veel, dat bedoel ik.
Je hoeft niet elke dag een complete maaltijd te maken. Dat is juist het leuke van zelf samenstellen.
Je geeft de ene dag kip, de volgende dag rund, dan weer orgaan enz enz.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik blijf gewoon vers vlees geven en zelf blijf ik ook kip/eieren etc eten. Ben nooit zo bang voor dat soort dingen...
Groetjes Rob
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

maanbo schreef: Djo-Do krijgt 125 gram CB per dag en als ik daar een complete maaltijd van moet maken is dat denk ik 1/3 kippenvleugel met 1/4 weet veel en weet ik veel, dat bedoel ik.
CB is al compleet dus daar hoef je niets aan toe te voegen.
Afbeelding
maanbo
Actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:
CB is al compleet dus daar hoef je niets aan toe te voegen.
Sorry beetje krom geschreven van me maar hierboven ging het meer om de hoeveelheid wanneer ik zelf samen zou moeten gaan stellen. Dat CB compleet is weet ik :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”