Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wij zijn vandaag een kijkje gaan nemen bij de hondenschool hier in de buurt. We hebben alle info gekregen en we willen er graag volgende donderdag aan beginnen. Nu zei die mevrouw dat we niet met een gewone leiband mogen gaan trainen maar dat we een slipketting moeten kopen.
Waarop moet je letten bij de aanschaf van zo'n ketting? Zijn er bepaalde merken die heel goed zijn (of net niet) ? Hoe bepaal je de juiste maat voor je hond?
Hoi, bij ons is het juist andersom.
Ik zou me ook afvragen of je wel wil trainen met slibketting?
Als je een slibketting gaat kopen, is het handig om je hond mee te nemen, dan kan je passen welke geschikt is.
Je kunt ze bij de dierenwinkel kopen of sommige tuincentra"s met dierenafdeling.
Voor je hem omdoet kun je hem om je pols testen je moet de letter p maken anders zit hij verkeerd om en kun je niet corrigeren.
Zou ik niet gewoon met zo'n soort bandje mogen gaan trainen? :
Het spijtige is dat dit de enige hondenschool is waar ik te voet naartoe kan. Ik heb geen rijbewijs en mijn vriend kan onmogelijk altijd taxi spelen want hij werkt in wisselende shifts.
Elly2 schreef:Hoi, bij ons is het juist andersom.
Ik zou me ook afvragen of je wel wil trainen met slibketting?
Als je een slibketting gaat kopen, is het handig om je hond mee te nemen, dan kan je passen welke geschikt is.
Je kunt ze bij de dierenwinkel kopen of sommige tuincentra"s met dierenafdeling.
Voor je hem omdoet kun je hem om je pols testen je moet de letter p maken anders zit hij verkeerd om en kun je niet corrigeren.
Groetjes van Elly, Nora & Kayley
Zoals ik in mijn andere post al schreef, ben ik geen voorstander van zo'n ijzerwinkel. Als er zo'n lederen variant bestaat, die de hond geen schade kan toebrengen, wil ik dat wel overwegen.
Ik zou ook een andere school zoeken.
Hun methode is flink achterhaald.
Ik vind dat een slipketting alleen onder bepaalde omstandigheden
door gedragstherapeuten gebruikt mag worden.
Er zijn tegenwoordig zat hondenscholen die positief trainen.
Is het voor de hond in je onderschrift? Zou ik echt niet doen gewoon zo'n windhondenriempje en gewoon met die riem gaan. Onzin om alleen met slip te trainen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan schreef:Is het voor de hond in je onderschrift? Zou ik echt niet doen gewoon zo'n windhondenriempje en gewoon met die riem gaan. Onzin om alleen met slip te trainen
Hmm.. ik ben momenteel nog bezig met de puppycursus met Juna (nog 5 keer te gaan) en ik heb vernomen dat het gebruiken van een slipketting vanaf de A-cursus (de cursus die ik na de pupcursus wil gaan volgen met Juna) verplicht is!!
Nu ik deze topic weer lees begin ik ernstig te twijfelen of ik er goed aan doe dit te gaan gebruiken?! Ik zie sommige van jullie schrijven dat het flink achterhaald is, maar hoe kan het dan dat een hondenschool deze kettinf als plicht heeft?
Trainen op basis van correcties bij een whippet is gewoon ziek. Direct een andere hondenschool zoeken want een whippet is het laatste ras dat een slipketting om moet aangezien ze extreem gevoelig zijn van geest en ook hun nekjes zijn niet eens geschikt voor een normale halsband laat staan een wurgketting.
Niet doen hoor want je verziekt je hondje ermee en het levert bij een whippet echt helemaal niks meer op dan een bang nog meer timide hondje. Lekker spelen en leuke oefeningen doen met koekjes en je whippet wordt vanzelf braaf Hij moet gek op jou worden en dat is dan genoeg voor een windhond.
Rataplan schreef:Is het voor de hond in je onderschrift? Zou ik echt niet doen gewoon zo'n windhondenriempje en gewoon met die riem gaan. Onzin om alleen met slip te trainen
In mijn ogen kan je nog beter niet naar een hondenschool als deze gaan alsdat je dan maar met een gewone halsband gaat. Blijkbaar hebben ze geen enkel zicht op wat welk type hondje aankan en zijn ze alleen gericht op corrigeren en daarmee maak je jouw hond stuk.
Niet doen hoor en blijf donderdag maar lekker thuis!
MARC_S schreef:Lekker spelen en leuke oefeningen doen met koekjes en je whippet wordt vanzelf braaf Hij moet gek op jou worden en dat is dan genoeg voor een windhond.
MARC_S schreef:Trainen op basis van correcties bij een whippet is gewoon ziek. Direct een andere hondenschool zoeken want een whippet is het laatste ras dat een slipketting om moet aangezien ze extreem gevoelig zijn van geest en ook hun nekjes zijn niet eens geschikt voor een normale halsband laat staan een wurgketting.
Niet doen hoor want je verziekt je hondje ermee en het levert bij een whippet echt helemaal niks meer op dan een bang nog meer timide hondje. Lekker spelen en leuke oefeningen doen met koekjes en je whippet wordt vanzelf braaf Hij moet gek op jou worden en dat is dan genoeg voor een windhond.
ik sluit me hier volledig bij aan!
O, waar woon je precies in de Antw. Kempen? (mag ook per pb)
ik weet hier wel een aantal hondenscholen die positief trainen.
Ik ken een hondenschool waar ze ook slipkettingen of halfnecks aanbevelen maar niet om mee te corrigeren. Volgens hen gaat het om het geluid en dan met name bij het volgen. Ik heb lessen gezien en er wordt absoluut niet hardhandig gecorrigeerd. Misschien dat dit bij jou op de school ook het geval is?
Als ik op een hondenschool de verplichting krijg om met een slipketting te moeten trainen dan zou ik daar niet heen gaan maar ik zou lekker een andere school kiezen waar ze met beloningen werken
MARC_S schreef:Trainen op basis van correcties bij een whippet is gewoon ziek. Direct een andere hondenschool zoeken want een whippet is het laatste ras dat een slipketting om moet aangezien ze extreem gevoelig zijn van geest en ook hun nekjes zijn niet eens geschikt voor een normale halsband laat staan een wurgketting.
ik sluit me hier volledig bij aan!
O, waar woon je precies in de Antw. Kempen? (mag ook per pb)
ik weet hier wel een aantal hondenscholen die positief trainen.
Maar aangezien zij zelf een lange wachtlijst hadden (pas in maart of april een plaatsje vrij), hebben ze me doorverwezen naar een meisje waarmee ze samenwerken. Zij komt woensdag voor de eerste keer.
Onze eerste les is prima bevallen! Eerst een analyse gemaakt en dan enkele tips gekregen om Dixy wat zelfstandiger te maken. Vanaf volgend weekend mag ze niet meer op bed slapen, vanaf vandaag moeten we elke dag een paar oefeningen herhalen. Volgende week woensdag hebben we onze tweede les, en dan beginnen we met de commando's.
Sassie schreef:Ik ken een hondenschool waar ze ook slipkettingen of halfnecks aanbevelen maar niet om mee te corrigeren. Volgens hen gaat het om het geluid en dan met name bij het volgen. Ik heb lessen gezien en er wordt absoluut niet hardhandig gecorrigeerd. Misschien dat dit bij jou op de school ook het geval is?
Honden schrikken alleen van het geluid van een slipketting als ze er een nare associatie mee hebben. Dus er moet wel eerst gecorrigeerd worden wil het geluid enig effect hebben.