Even een vraagje :
Nu de vogelgriep waarschijnlijk ons land ook bereikt, vraag ik me af hoe we onze honden nu het beste kunnen beschermen :
Bij ons aan de Oesterdam liggen regelmatig veel kwarrels met meeuwen en/of eenden-poep. Bas eet deze regelmatig met smaak op.
Nu probeer ik altijd wel te voorkomen dat het wordt opgepeuzeld.Maar je houdt het nooit helemaal tegen.
Stel dat de poep afkomstig is van een besmette vogel, is de virus dan ook op deze manier overdraagbaar op de honden ?
En zou er voor de honden een vaccinatie zijn om ze te beschermen tegen de vogel-griep ?
Ik ga trouwens voorlopig maar eventjes niet naar de Oesterdam, uit voorzorg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vogelgriep en onze honden
Moderator: moderatorteam
-
Moira
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb gister op tv gehoord dat je ook honden en katten bij vogels weg moet houden, en zeker bij dode vogels. Ook waarschuwde ze dat volwassene en kinderen niet met vogels en dergelijke in aanraking mogen komen, en dat ze zeker geen dode vogels of ander pluimvee aan mogen raken. Dus als ik jou was, zou ik dat mijn hond beslist niet op laten eten, dan maar een poosje aan de riem houden.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.