Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenfluisteraar

Moderator: moderatorteam

Jasmijn
Vaste gebruiker

hondenfluisteraar

Ongelezen bericht door Jasmijn »

3 jaar geleden ben ik met mijn tante (en haar hond) mee geweest naar Ameland, naar Klaas Wijnberg, hij geeft daar cursussen "hondenfluisteren".
Toen der tijd was ik nog nooit mee geweest naar enig ander cursus, dus dat was de eerste keer voor mij (ondertussen ben ik al erg regelmatig met vrienden mee geweest naar cursussen, gewoon om te kijken en te leren).
Nu ik dus zelf bezig ben met het zoeken voor een hondje voor mij ben ik weer het boek van hem gaan lezen: alles wat deze man schrijft (en vertelt) klinkt heel logisch en hij verteld ook waarom hij vind dat je het zo of zo moet doen (wat sommige trainers wel eens willen vergeten, of gewoon niet goed kunnen onderbouwen waarom).
Van een aantal cursussen vind ik dat de trainer zichzelf af en toe (of regelmatig) tegenspreekt.

Nu ben ik zelf natuurlijk al een tijdje bezig te bedenken hoe ik het contact met mijn hond wil gaan leggen (en het beste kan leggen) en hoe ik hem wil gaan trainen.
Omdat de Stapcontactmethode mij erg aanspreekt wil ik graag weten of andere mensen hier ervaring mee hebben. En waarom het je wel of juist niet aanspreekt.
Qua het trainen van honden ben ik nog een leek, dus vandaag mijn vraagjes! Ik wil het graag goed doen. En ook weten waarom ik ergens aan wil beginnen en ik vind dat ik daar zelf ook achter moet staan.

Volgens mij heb ik mijn verhaal duidelijk gemaakt en mijn vraag duidelijk gesteld.

Een heel lang verhaal, maar ik vertel altijd graag waarom iets mij bezig houdt, zodat er ook beter (zonder misverstanden) antwoord gegeven kan worden. En zonder eeste nog 10 vragen te moeten stellen voor je goed antwoord kan geven!

Groetjes!!

P.S. Ik ben nu bezig de "Puppyfluisteraar" te lezen, maar ik ben daar echt net in begonnen.
groetjes Jasmijn
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Als het je aanspreekt en het je wat lijkt dan doe je het toch gewoon!
Gewoon proberen zou ik zeggen :wink:

Ik heb het boek ook gelezen en vind het geweldig hoor, maar het is niets voor mij en ook niet voor mijn honden.
Ik ben er te ongeduldig voor, ik brul liever :mrgreen:

Bovendien 1 van mijn honden kijkt bijna niet naar me als we buiten zijn (is fout hoor:) dus dan kan ik staan gebaren maken, maar voor wie? :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
bernerfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bernerfan »

Ik ben zo´n 4,5 jaar geleden geweest en een echte enthousiaste fan van zijn methode. Ik doe misschien niet alles precies zo, maar heb heel veel aan zijn methode gehad in de zin van de tijd die je een hond geeft om iets te leren en wat wil je dat hij leert.

Ik heb inmidels, ik mag wel zeggen met succes, een aantal honden volgens zijn methode opgevoed.

Nu heb ik ook weer voor het weekend een "vreemde" reu van 9 maanden te logeren en merk dat hij gewoon meegaat in mijn methode.
Ik hoef niet specifiek zijn aangeleerde commando´s te gebruiken.

Mij heeft het in het algemeen rust en alleen maar plezier met mijn honden gebracht.

:ok: :ok: :ok: :ok:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als een methode je aanspreekt en je je er fijn bij voelt, vooral doen.

En zo gauw je verzandt in een laat maar waaien mentaliteit, zoals ik :mrgreen: luistert de hond gewoon minder goed.
Een methode staat of valt met de inzet en energie die je er zelf instopt.
rosco fauve
Vaste gebruiker

De hondenfluisteraar

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Ook ik ben zo'n 3,5 jaar geleden naar Klaas Wijnberg geweest en ik geloof absoluut dat er heel veel waars zit in zijn methodes. Het is voornamelijk gericht op woordloos contact met je hond en dat laatste is heel moeilijk vol te houden vind ik. Het werken met gebaren is voor een hond wel heel erg duidelijk en het maakt ook dat de hond goed op z'n baas moet letten. Verder wil ik je nog zeggen dat het goed is om van te voren te bedenken hoe je dingen aan gaat pakken maar soms is het in de praktijk toch anders en het hangt ook van het karakter van het hondje af.
Héél véél succes en volgens mij ben je er serieus mee bezig dus het gaat gerust lukken!!!

Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”