Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe zit het met hondenkoekjes, botten en denta stixs?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bing
geregistreerd lid

hoe zit het met hondenkoekjes, botten en denta stixs?

Ongelezen bericht door bing »

oke na mijn vorige onderwerp ben ik een hoop wijzer geworden over brokken, blikvoer en vers vlees.

maar nu vraag ik me het volgende af hoe zit dat dan met al die hondenkoekjes, botten e.d.?

zelf geef ik bing minimaal 1x per week een varkensoortje of een kalfsvoetje, of een pensstaafje van dat soort dingen.
daarnaast gebruik ik voor het trainen en oefeningen verschillende soorten koekjes en krijgt hij denta stix's.

is dit dan ook allemaal slecht voor de hond?

(jullie zullen ondertussen wel gek van mij worden :blah: )
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hahaha, nou wij worden niet gek van jou hoor, zolang je maar niet gek wordt van ons. :wink:

Kijk, eigenlijk is het heel simpel: koekjes en beloninkjes zijn niet bedoeld voor de gezondheid maar voor de lekker. Dus af en toe een lekker vies versnaperingetje mag best.
Maar... jawel, natuurlijk is er een maar.... varkensoren en andere gerookte stukken huid of bot is niet voor iedere hondenmaag weggelegd.
Het wordt in de maag een kleverige toestand die een hond helemaal niet makkelijk weg kan krijgen. Dentastix zijn lekker, maar helpen niet tegen tandplak en bestaan ook voornamelijk uit granen. Iets waar je hond eigenlijk niks uithaalt, net als uit al die zakken met granenkoekjes en frolicjes. Hoeft ook niet, het zijn koekjes voor de lekker of om je hond mee te verleiden.
Maar er zijn ook andere manieren van lekkere dingetjes geven: stukje rodiworst, stukjes kaas (en dan gewoon hele kleine stukjes), stukjes gedroogde lever (ik heb nu zelf een pond lever in plakjes in de oven liggen, maar het duurt uren voordat het gedroogd is :smile: ) en zo is er nog veel meer te verzinnen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dentastix zijn alleen goed voor de verkoopcijfers van de fabrikant :wink: en verder ben ik het geheel met bovenstaand berichtje eens.
Ik voer 6 dagen per week brokken en als lekkers krijgen ze hier een pensstaafje,gedraaid runderhuidstaafje(uitkijken hiermee,want Max is er bijvoorbeeld laatst bijna in gestikt!!!),en regelmatig een lekker bot.
Omdat ik niet makkelijk aan verse kan komen krijgen ze een gerookt bot dat ik na verloop van een tijdje kluiven weg haal.
Als beloning geef ik trainertjes of Frolic dat in vieren is gedeeld of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hond »

hier krijgen ze lam en rijst koekjes van purina en vlees trainers en op zondag een pens stokje
ben een hondengek
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”