Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wennen aan wassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Malleboe
Actief

Hond wennen aan wassen?

Ongelezen bericht door Malleboe »

Chica is vandaag voor het eerst (bij ons) gewassen maar ze vond het helemaal niet leuk :(:

Ik heb haar in de gootsteen in een teiltje gewassen met lauw water. Afgespoeld door water over haar heen te scheppen met een maatbekertje.

Maar ze vond het dus niet leuk en wilde weg. Na het afdrogen had ze het koud en heb ik haar in een handdoek bij me gehouden en droog gewreven. De föhn vond ze ook eng.

Heeft iemand een tip?
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

als je haar weer wilt wassen: altijd vriendelijk blijven en belonen met snoepjes of brokjes. zo hebben we het met onze hond ook gedaan. leuk vind hij wassen nog steeds niet, maar hij blijft nu wel rustig staan. en fohnen, ja dat is bij onze hond ook nog steeds een probleem. in het begin had hij ook angst voor de fohn. hij laat nu z'n hele lijf al door ons fohnen, alleen z'n hoofd niet. we blijven oefenen.

groetjes kim
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

mijn ervaring is dat je een pup zo jong mogelijk alles moet leren.
ik scheer de hoofdjes en was mijn eigen puppen al met 5 weken voor de eerste keer dan worden ze ook met een lauwe fohn gefohnt.
de eertste keer schrikken er uiteraard van, als je rustig tegen ze blijft praten en aan de achter kant begint met fohnen dan zijn ze er zo aan gewend.
nu met 9 weken gaat de eertste weg en wordt die net voor die gaat geschoren, gewassen en gefohnt. en dan merk je dat ze al weten wat de bedoeling is. als ze het op zo'n jonge leeftijd al hebben meegemaakt hebben ze er later geen problemen meer mee. in hun inpreting hebben ze geleerd dat trimmen erbij hoort.
probeer niet te voorzichtig te zijn, ook een hele jonge pup weet al heel goed hoe die eronderuit moet komen. niet te snel iets zielig vinden.
even door de zure appel heen bijten.
misschien goed om hem eens een keer naar een salon te brengen en eens laten bijwerken wassen en fohnen. hoe jonger hoe beter :ok:
ook als je hem later zelf wilt bijhouden salon of thuis is toch een verschil :wink:

zorg wel dat je haar goed uitspoelt, met de sproeier erop krijg je de zeep er beter uit :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ja, koekjes hebben hier ook de truuk geweest.
Rustig blijven en regelmatig belonen (niet op een moment dat hij aan het spartelen is :wink: ).
Ik zorg dat de keuken of badkamer goed verwarmd is als ik Snow was want ze gaan inderdaad snel rillen.
De eerste keren heb ik de fohn niet te lang gebruikt en op een lage blaasstand gezet om hem te laten wennen. Daarna was het geen probleem meer, soms wil hij er zelfs bij gaan liggen. :mrgreen:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

naqui is nu gek op badderen , ik neem wel altijd speeltjes mee in het bad , piepballetjes enzo. We gaan altijd eerst ff spelen , ballen opduiken vind hij geweldig , en als hij wat rustiger wordt ga ik hem wassen. En nu vindt hij het zo leuk dat hij elkedag staat te krabben aan de badkamer deur :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou haar laag houden. Dus in een bakje op de grond in de badkamer, zodat ze grond kan zien. Je kan haar ook eerst al eens wennen door met wat speeltjes in het water te spelen.

De föhn zou ik eerst apart oefenen, heel kort per keer en dan wat lekkers erin. Nu is het denk ik nog wat teveel allemaal tegelijk.

Anne
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Bedankt voor de tips allemaal!

De volgende keer doe ik het ook in de douche. Dan maakt het ook niet uit dat ze spartelt en hoeft ze ook niet 'eng' zo hoog op de keuken.

Binnekort ga ik ook met haar naar de trimsalon. Zodat ze daar ook aan kan wennen. :ok:
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hond wennen aan wassen?

Ongelezen bericht door Silvia »

Malleboe schreef:Chica is vandaag voor het eerst (bij ons) gewassen maar ze vond het helemaal niet leuk :(:

Ik heb haar in de gootsteen in een teiltje gewassen met lauw water. Afgespoeld door water over haar heen te scheppen met een maatbekertje.

Maar ze vond het dus niet leuk en wilde weg. Na het afdrogen had ze het koud en heb ik haar in een handdoek bij me gehouden en droog gewreven. De föhn vond ze ook eng.

Heeft iemand een tip?
ik heb diesel toen ik hem 1 dag had in bad gewassen met de douchekop.
hij stond echt zo van ja lekker wat doe jij nou met me.
maar niet vluchten ofzo.
hij gaat om het weekeind in bad en vind het tot nu toe niet erg. fohnen vind hij minder, tenmiste dat denk ik hij hapt ernaar en rent dan weg en zo 10x achterelkaar.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”