Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Advies gevraagd
Even jullie advies:
Angel is in oktober/november loops geweest, dit was haar 2e loopsheid.
Nu merkte ik een paar weken terug dat ze bij haar achterste 4 tepels een soort korstjes heeft, het lijkt wel opgedroogd pus ofzo. Ook merkte ik gister dat ze bij haar linkerachtertepel (daarnaast dus) een harde bult heeft, je kan het heen en weer bewegen, het is net een knikker ofzo.
Laatste dagen is ze ook iets anders, ze is nog wel speels en druk, ik kan niet precies mn vinger erop leggen, maar ik merk toch iets aan haar. Ze drinkt bij vlagen heel erg veel. Of ze koorts heeft weet ik niet, ze heeft 's avonds wel warme voetzolen, oren en neus.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Schijnzwangerschap zou je toch wel eerder na de loopsheid moeten merken? Ze is wel ineens druk met een knuffel waar ze eerst bang voor was (vanwege een piepje), maar ook weer niet dat ze er mee rond blijft slepen.
Iemand een idee??
Angel is in oktober/november loops geweest, dit was haar 2e loopsheid.
Nu merkte ik een paar weken terug dat ze bij haar achterste 4 tepels een soort korstjes heeft, het lijkt wel opgedroogd pus ofzo. Ook merkte ik gister dat ze bij haar linkerachtertepel (daarnaast dus) een harde bult heeft, je kan het heen en weer bewegen, het is net een knikker ofzo.
Laatste dagen is ze ook iets anders, ze is nog wel speels en druk, ik kan niet precies mn vinger erop leggen, maar ik merk toch iets aan haar. Ze drinkt bij vlagen heel erg veel. Of ze koorts heeft weet ik niet, ze heeft 's avonds wel warme voetzolen, oren en neus.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Schijnzwangerschap zou je toch wel eerder na de loopsheid moeten merken? Ze is wel ineens druk met een knuffel waar ze eerst bang voor was (vanwege een piepje), maar ook weer niet dat ze er mee rond blijft slepen.
Iemand een idee??
- starfleet
- Erelid
Re: Advies gevraagd
Maandag er snel mee naar de dierenarts. Als ze koorts en/of lusteloos is zou ik vandaag nog gaan. Misschien heeft ze een ontsteking of abces bij de tepels o.i.d. Ik zou er in ieder geval naar laten kijken.Jinx schreef: Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Schijnzwangerschap zou je toch wel eerder na de loopsheid moeten merken? Ze is wel ineens druk met een knuffel waar ze eerst bang voor was (vanwege een piepje), maar ook weer niet dat ze er mee rond blijft slepen.
Iemand een idee??
Anne
- Mit
- Zeer actief
Re: Advies gevraagd
Dat waren we inderdaad sowieso van plan. Maar ze is gewoon druk en speels, en koortsig lijkt ze nu niet. Maar we gaan sowieso even langs de DA, was alleen benieuwd wat jullie dachten.starfleet schreef:Maandag er snel mee naar de dierenarts. Als ze koorts en/of lusteloos is zou ik vandaag nog gaan. Misschien heeft ze een ontsteking of abces bij de tepels o.i.d. Ik zou er in ieder geval naar laten kijken.Jinx schreef: Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Schijnzwangerschap zou je toch wel eerder na de loopsheid moeten merken? Ze is wel ineens druk met een knuffel waar ze eerst bang voor was (vanwege een piepje), maar ook weer niet dat ze er mee rond blijft slepen.
Iemand een idee??
Anne
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- TomTom
- Vaste gebruiker
Schijnzwangerschap kan toch wel een mogelijkheid zijn hoor. De draagtijd van honden varieert van 57-72 dagen, met een gemiddelde van 62 dagen. Daarna kan een schijnzwangerschap optreden. De teef voelt en denkt dan dat ze een nestje heeft en kan met alles gaan slepen om een nest te maken. Ze kan knuffels gaan zien als haar pups en extra aanhankelijk worden. Onze teef had ook korsten op haar tepels en dit bleek opgedroogde melk te zijn. Wij dachten ook dat er wat met haar tepels aan de hand was (ontsteking of zo) maar toen de dierenarts er zachtjes in kneep kwam er melk uit.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck heeft 2x een flinke bult gehad, beide keren bleek het een melkklierontsteking.
Heb je al eens in de tepels geknepen, komt er geen melk uit???
Heb je al eens in de tepels geknepen, komt er geen melk uit???
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mit
- Zeer actief
Ze blijkt toch schijnzwanger te zijn. Die bult daar kon weinig engs aan ontdekt worden, maar we moeten dat gebied toch goed in de gaten houden, schijnt toch gevoelig te zijn.
Tja, wij hebben geen ervaring met teven, dus het werd ons nu ook ineens duidelijk waarom ze continu met een pluche beestje rondliep. We mochten er ineens niet meer mee gooien, dan ging ze er krijsend achteraan en keek ons niet meer aan. Kortom, ze heeft een pluche ding gebombardeerd tot haar kindje. Wel heel aandoenlijk, steeds met dat beestje in haar bek piepen en kreunen.
Tja, wij hebben geen ervaring met teven, dus het werd ons nu ook ineens duidelijk waarom ze continu met een pluche beestje rondliep. We mochten er ineens niet meer mee gooien, dan ging ze er krijsend achteraan en keek ons niet meer aan. Kortom, ze heeft een pluche ding gebombardeerd tot haar kindje. Wel heel aandoenlijk, steeds met dat beestje in haar bek piepen en kreunen.