Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij helpen??????????

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Wie kan mij helpen??????????

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Het is zo, ik ben lid van de plaatselijke hondenvereniging in mijn gemeente. Ik heb redelijk veel verstand van hondengedrag. Ik lees veel en heb veel geleerd van mijn eigen honden.

Nou is het zo dat we graag ook trainingen willen gaan geven, maar we gaan het eerst onder de leden oefenen met elkaar.
Ik heb zelf al wat oefeningen bedacht en opgeschreven, ook aandachtsoefeningen en thuisopdrachten.

Nou is mijn vraag heeft iemand tips en oefeningen voor me?? Ik bedoel ik hoef zelf het wiel niet uit te vinden.....

Het zijn allemaal volwassen honden waaronder ook de zogenaamde "straathonden" uit Spanje.
Aan de riem verdragen ze elkaar slecht maar zonder riem gaat het wel goed. Tevens luisteren ze redelijk goed maar als ze verder weg zijn van het baasje dan niet meer.....(had een oefening bedacht met de lange lijn).

En dan nog het jaagprobleem, heeft iemand daar tips over??

Tevens wil ik de "huisregels" beter uitleggen, dus simpele roedelverhoudingen. En hondentaal beter uitleggen.

Alles is welkom!!
Melanie 74

Is er nou echt niemand die ideen heeft??? :19:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Wat willen jullie graag aan de mensen meegeven qua kennis? Wat moeten ze leren van de cursus en wat moeten hun honden hebben geleerd aan het einde van de cursus?
Melanie 74

We willen dat de reuen elkaar kunnen passeren zonder uit te vallen weliswaar op een gepaste afstand hoor!
Dan het hier, ze hebben wel hier geleerd maar komen pas na de 5de keer of soms nog later ....want er volgt altijd een beloning.
Ik ben vam plan om eerst het niveau te testen en vragen wat de specifieke wensen zijn.
Ook heb ik een aandachtsoefening (meer voor thuis). Die is als volgt, je loopt door het huis en geeft even totaal geen aandacht aan de hond. Zie je dat de hond naar je kijkt (oogcontact) dan beloon je hem met een aai, knuffel en je stem of een lach of een combi daarvan. Geen etensbeloning want het gaat erom dat jij echte aandacht krijgt en dat het niet om het koekje gaat.
En dit dan iedere keer als de hond naar je kijkt en dit dan uitbouwen.... tot de hond het echt begrijpt dan de volgende fase.
Bewust je hond niet aan kijken als hij naar je kijkt, en pas de belonining geven als de hond je lang en aandachtig je aankijkt.
Dit dan uitbouwen naar buiten.

En op de duur willen we gaan oefenen voor "begleithundprüfung" maar die eisen moet ik eerst opzoeken. Ga het meteen doen.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

begeleithund is hetzlefde als bij ons VZH is alleen komt er dan theorie bij. De theoriek un je downloaden van site van SV. Waar woon je in Duitsland, dichtbij in twente?
Jan
Afbeelding
Melanie 74

janinca2002 schreef:begeleithund is hetzlefde als bij ons VZH is alleen komt er dan theorie bij. De theoriek un je downloaden van site van SV. Waar woon je in Duitsland, dichtbij in twente?

Ik ben wezen googlen op internet en het is niet alleen de VZH maar ook een stukje G&GIII wat je moet kunnen op het veld. Sorry je hebt we helemaal gelijk :roll:

Ik woon niet dicht bij Twente, ik woon op de hoogte van de Franse grens.

Maar wat bedoel je met de site van de SV??
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

site van de SV is van duitse herderclub,
Jan
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Melanie 74 schreef: Ook heb ik een aandachtsoefening (meer voor thuis). Die is als volgt, je loopt door het huis en geeft even totaal geen aandacht aan de hond. Zie je dat de hond naar je kijkt (oogcontact) dan beloon je hem met een aai, knuffel en je stem of een lach of een combi daarvan. Geen etensbeloning want het gaat erom dat jij echte aandacht krijgt en dat het niet om het koekje gaat.
En dit dan iedere keer als de hond naar je kijkt en dit dan uitbouwen.... tot de hond het echt begrijpt dan de volgende fase.
Bewust je hond niet aan kijken als hij naar je kijkt, en pas de belonining geven als de hond je lang en aandachtig je aankijkt.
Misschien een rare vraag, maar is dat nou wel verstandig om aan te leren? Als ik door het huis loop en de honden compleet negeer wil ik helemaal niet dat ze aandachtig naar me kijken, want dan is het de bedoeling dat zij lekker gaan dutten en ik op mijn gemak andere dingen kan doen of met een gerust hart de deur uit kan gaan. Moet er niet aan denken dat ze me echt constant in het oog blijven houden, dat doen ze binnen al meer dan genoeg dus dat ga ik niet ook nog 'es stimuleren. Buiten vind ik een heel ander verhaal, buiten wil ik wel graag het allerleukste van de hele wereld zijn. :mrgreen:

Maar goed, ik zou dit dus niet binnen gaan trainen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Melanie 74

Hanneke2 schreef:
Melanie 74 schreef: Ook heb ik een aandachtsoefening (meer voor thuis). Die is als volgt, je loopt door het huis en geeft even totaal geen aandacht aan de hond. Zie je dat de hond naar je kijkt (oogcontact) dan beloon je hem met een aai, knuffel en je stem of een lach of een combi daarvan. Geen etensbeloning want het gaat erom dat jij echte aandacht krijgt en dat het niet om het koekje gaat.
Misschien een rare vraag, maar is dat nou wel verstandig om aan te leren? Als ik door het huis loop en de honden compleet negeer wil ik helemaal niet dat ze aandachtig naar me kijken, want dan is het de bedoeling dat zij lekker gaan dutten en ik op mijn gemak andere dingen kan doen of met een gerust hart de deur uit kan gaan. Moet er niet aan denken dat ze me echt constant in het oog blijven houden, dat doen ze binnen al meer dan genoeg dus dat ga ik niet ook nog 'es stimuleren. Buiten vind ik een heel ander verhaal, buiten wil ik wel graag het allerleukste van de hele wereld zijn. :mrgreen:

Maar goed, ik zou dit dus niet binnen gaan trainen.

Het is het begin om het dan later te verplaatsen naar buiten, maar om meteen buiten te beginnen is niet echt een optie want de honden hebben buiten voor alles en nog wat oog behalve hun baas.
Het is niet de bedoeling dat dit alleen thuis geoefend gaat worden, het is om te beginnen om aandacht/oogcontact te krijgen met de hond wat later weer handiger is met hier komen. Want dat kan vele male beter.

Maar ik waardeer je zorgen hoor :ok: en hoe ik het vertel moet ik natuurlijk ook testen, ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben met de bedoeling :wink:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”