Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De reis met een hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

romda40
Vaste gebruiker

De reis met een hond

Ongelezen bericht door romda40 »

Wij gaan met de auto naar een camping in Frankrijk met de hond. Zij is een Golden Retriever en is nog vrij jong.
Honden zijn toegestaan op deze camping. Wij gaan drie dagen rijden tot 16.00 uur. Ik wil graag weten hoe jullie de reis hebben gedaan. Hoe lang rijden jullie per keer. Hoe moet ik de hond meenemen in een bench of in de gordel, :denken:
Ik ben nog onervaren wat dat aangaat en wil graag de tips horen van de andere hondenbezitters.
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Wij stoppen meestal om de 2 uur. Even stukje lopen, hondjes laten plassen en poepen en laten drinken. En dan meestal 1 keer een echt grote stop maken, meestal als we zelf ook gaan eten en drinken enzo.

Ik heb de hondjes altijd los achterin, maar die gaan liggen slapen en hoor of zie je verder niet.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
romda40
Vaste gebruiker

vakantie met de hond

clausipaus schreef:Wij stoppen meestal om de 2 uur. Even stukje lopen, hondjes laten plassen en poepen en laten drinken. En dan meestal 1 keer een echt grote stop maken, meestal als we zelf ook gaan eten en drinken enzo.

Ik heb de hondjes altijd los achterin, maar die gaan liggen slapen en hoor of zie je verder niet.
Zijn er geen regels of je de hond vast moet hebben of dat ze los zitten. Ergens las ik dat je in Frankrijk een boete kan krijgen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij stoppen wanneer de honden dat aangeven. Vaak dus. Eén keer zijn we bij Antwerpen links af gegaan. Bedoeling was Frankrijk, maar wij kregen onze 1-jaar oude Golden niet meer in de auto. Nou ja, we kregen hem dus wel in de auto, maar het ging zó vol tegenzin dat we de plannen gewijzigd hebben. We hebben er een vakantie Ardennen van gemaakt, en daar was hij erg blij mee :wink:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

afgelopen jaar zijn we naar zuidfrankrijk gegaan. Onze lance was toen net 4 maanden. We zijn zo rond de anderhalf uur gestopt en hebben op de heenweg ook 3 dagen er over gedaan. terug gewoon in 2 dagen. Onze honden vinden het prima in de auto, we hadden voor Lance wel speeltjes bij hem gelegd. Ook zitten onze honden vast met een tuigje op de achterbank
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Wij zijn 2 x naar Oostenrijk geweest, de eerste keer was Bowy zo'n 7 maanden, zijn 's nachts rond 1 uur vertrokken, hebben gewoon doorgereden. Wel iedere drie uur eruit en zowel Rico als Bowy in de bench, aangezien jij een Golden hebt, zou ik er voor kiezen om de hond een gordel om te doen, zijn gewoon te koop bij de dierenwinkel.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

De allereerste keer dat we met hond op vakantie gingen, stopten we om de anderhalf of twee uur. Als ik maar dacht dat hij wakker was, gingen we al weer naar de kant.
Nu drie jaar later en nog een hond rijker, stoppen we alleen om te tanken. Even benen strekken, plassen, een boterhammetje voor ons en de honden en weer verder.
De laatste jaren zijn we naar Denemarken gegaan. Geen hitte in de auto en geen files op de weg. De afstand die we rijden is dan tussen de 800 en 950 kilometer. Één keertje tanken we onderweg, dus maar één stop van ongeveer een half uurtje.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Toen wij de honden nog meenamen naar Spanje en het een reis van ongeveer 12 - 13 uur was en dit s'nachts deden stopte we alleen als de hond dit aangaf en dit was dus eigenlijk nooit. :smile:
Hier slapen ze s'nachts ook en gaan niet naar buiten dus waarom in een auto wel??

Ik gaf wel regelmatig drinken als ik merkte dat het in de auto warmer werd maar meestal wilde ze dit niet en dachten maar aan 1 ding: Slapen.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Wij reden in twee dagen naar spanje, 1400 km.
Dat is goed te doen. Ik denk dat een ruime bench fijner en veiliger is dan een gordel. Hij zat bij ons achterin achter het hondenrek.
Je moet het gewoon een keer doen, dan weet je het, want elke hond ervaart het weer anders.
Atilla

Ongelezen bericht door Atilla »

Wij zijn 2 jaar geleden toen Atilla 1 jaar was voor het eerst naar zuid frankrijk aan de middellandse zee gegaan met de auto.
Atilla zat in de bench, deze paste perfect in de auto (opel sintra toen nog) en de spullen lagen ernaast.
We zijn 's avonds om een uur of 7 gaan rijden en om de paar uur even gerust. Meer voor ons dan voor de hond. Hij heeft lekker liggen slapen en de kids zijn om een uur of 10 ook in slaap gevallen. lekker rustig.
We zouden het zonder caravan zo weer doen.
Dit jaar gaan we naar de dordogne, ook in het zuiden van frankrijk. Nu met 2 honden in ford galaxy en met caravan. Waarschijnlijk gaan we nu in 2 dagen rijden, maar is nog niet zeker.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Wij vertrekken vaak 's nachts (dan is het nog lekker koel) en stoppen dan om de twee uur, zodat zowel wij als de dogjes even lekker de benen kunnen strekken.
Het ligt natuurlijk een beetje aan de plaats van bestemming, maar 11-15 uur rijden wij dan wel achter elkaar. Wij zorgen er in elk geval altijd voor dat we een bestemming uitzoeken die we in één volle dag rijden kunnen bereiken.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Wij reden meestal s'nachts en dan in 1 stuk door. Af en toe stoppen om te tanken en de benen te trekken.
De honden lagen meestal de hele weg te slapen (achter in de bak achter het hondenrek)
We reden zo'n 1200 km in 1 keer.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wij rijden overdag en rijden zo'n 500 kilometer per dag, met elke 2 uur een pauze om te plassen en water te drinken. En inderdaad 1 lange pauze van een klein uurtje om even rustig zelf te eten, de honden even lekker ruim te laten snuffelen. Voorheen lagen ze altijd los achterin de auto (een combootje) maar nu hebben we benches zodat ze allebei een duidelijke plek hebben en we niet bang hoeven te zijn dat als we van achteren aangereden worden, de honden over de weg lopen.
Nou hebben wij er ook nog een caravan achter hangen, dus dan ga je al minder snel dan wanneer je alleen de auto bij je hebt. Dan maak je toch makkelijker meer kilometers.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Op de achterbank tussen de kinderen in, meneer is tijdens de rit naar Oostenrijk rot verwent.
Wel regelmatig stoppen om de benen te strekken en een plaspauze.
Vorig jaar éérst naar het zuiden van frankrijk en dan door naar Spanje, hij had een halve achterbank en aan zijn kant had ik een handdoek tussen de raam gestoken voor de zon.
Geen problemen gehad (op een oorontstekening dan na).
En tijdens het rijden met de caravan hadden wij geen airco.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Wij stoppen bijna niet, 1 hooguit 2 keer, even plas poep en klaar en doorrijden. Meestal hebben wij rond de 900km te rijden. Het heeft nog nooit problemen gegeven. Ze liggen met zijn 5-en heerlijk te maffen achterin :slaap: Maar als we er dan eenmaal zijn :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Cindy
romda40
Vaste gebruiker

Bedankt

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de ervaringen. Ik heb een duidelijk beeld gekregen hoe het is te reizen met een hond. Ik twijfel alleen nog tussen een bench achterin of de Golden retriever in de gordel tussen mijn 2 zoons in. Wij reizen overdag. De ervaringen van jullie blijf ik graag lezen, dus kom maar op ............ :blah:
russeltje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door russeltje »

wij stoppen regelmatig onderweg zodat ze effe een plas kunnen doen
en onze honden zitten in de autobenz
Afbeelding
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Re: Bedankt

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

romda40 schreef:Ik twijfel alleen nog tussen een bench achterin
Let wel op als je het zo doet voor de zon, achterin kan het rap veel te warm worden.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”