Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij gaan met de auto naar een camping in Frankrijk met de hond. Zij is een Golden Retriever en is nog vrij jong.
Honden zijn toegestaan op deze camping. Wij gaan drie dagen rijden tot 16.00 uur. Ik wil graag weten hoe jullie de reis hebben gedaan. Hoe lang rijden jullie per keer. Hoe moet ik de hond meenemen in een bench of in de gordel,
Ik ben nog onervaren wat dat aangaat en wil graag de tips horen van de andere hondenbezitters.
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
Wij stoppen meestal om de 2 uur. Even stukje lopen, hondjes laten plassen en poepen en laten drinken. En dan meestal 1 keer een echt grote stop maken, meestal als we zelf ook gaan eten en drinken enzo.
Ik heb de hondjes altijd los achterin, maar die gaan liggen slapen en hoor of zie je verder niet.
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
clausipaus schreef:Wij stoppen meestal om de 2 uur. Even stukje lopen, hondjes laten plassen en poepen en laten drinken. En dan meestal 1 keer een echt grote stop maken, meestal als we zelf ook gaan eten en drinken enzo.
Ik heb de hondjes altijd los achterin, maar die gaan liggen slapen en hoor of zie je verder niet.
Zijn er geen regels of je de hond vast moet hebben of dat ze los zitten. Ergens las ik dat je in Frankrijk een boete kan krijgen.
afgelopen jaar zijn we naar zuidfrankrijk gegaan. Onze lance was toen net 4 maanden. We zijn zo rond de anderhalf uur gestopt en hebben op de heenweg ook 3 dagen er over gedaan. terug gewoon in 2 dagen. Onze honden vinden het prima in de auto, we hadden voor Lance wel speeltjes bij hem gelegd. Ook zitten onze honden vast met een tuigje op de achterbank
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Wij zijn 2 x naar Oostenrijk geweest, de eerste keer was Bowy zo'n 7 maanden, zijn 's nachts rond 1 uur vertrokken, hebben gewoon doorgereden. Wel iedere drie uur eruit en zowel Rico als Bowy in de bench, aangezien jij een Golden hebt, zou ik er voor kiezen om de hond een gordel om te doen, zijn gewoon te koop bij de dierenwinkel.
Toen wij de honden nog meenamen naar Spanje en het een reis van ongeveer 12 - 13 uur was en dit s'nachts deden stopte we alleen als de hond dit aangaf en dit was dus eigenlijk nooit.
Hier slapen ze s'nachts ook en gaan niet naar buiten dus waarom in een auto wel??
Ik gaf wel regelmatig drinken als ik merkte dat het in de auto warmer werd maar meestal wilde ze dit niet en dachten maar aan 1 ding: Slapen.
Wij reden in twee dagen naar spanje, 1400 km.
Dat is goed te doen. Ik denk dat een ruime bench fijner en veiliger is dan een gordel. Hij zat bij ons achterin achter het hondenrek.
Je moet het gewoon een keer doen, dan weet je het, want elke hond ervaart het weer anders.
Wij zijn 2 jaar geleden toen Atilla 1 jaar was voor het eerst naar zuid frankrijk aan de middellandse zee gegaan met de auto.
Atilla zat in de bench, deze paste perfect in de auto (opel sintra toen nog) en de spullen lagen ernaast.
We zijn 's avonds om een uur of 7 gaan rijden en om de paar uur even gerust. Meer voor ons dan voor de hond. Hij heeft lekker liggen slapen en de kids zijn om een uur of 10 ook in slaap gevallen. lekker rustig.
We zouden het zonder caravan zo weer doen.
Dit jaar gaan we naar de dordogne, ook in het zuiden van frankrijk. Nu met 2 honden in ford galaxy en met caravan. Waarschijnlijk gaan we nu in 2 dagen rijden, maar is nog niet zeker.
Wij reden meestal s'nachts en dan in 1 stuk door. Af en toe stoppen om te tanken en de benen te trekken.
De honden lagen meestal de hele weg te slapen (achter in de bak achter het hondenrek)
We reden zo'n 1200 km in 1 keer.
Wij rijden overdag en rijden zo'n 500 kilometer per dag, met elke 2 uur een pauze om te plassen en water te drinken. En inderdaad 1 lange pauze van een klein uurtje om even rustig zelf te eten, de honden even lekker ruim te laten snuffelen. Voorheen lagen ze altijd los achterin de auto (een combootje) maar nu hebben we benches zodat ze allebei een duidelijke plek hebben en we niet bang hoeven te zijn dat als we van achteren aangereden worden, de honden over de weg lopen.
Nou hebben wij er ook nog een caravan achter hangen, dus dan ga je al minder snel dan wanneer je alleen de auto bij je hebt. Dan maak je toch makkelijker meer kilometers.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Wij stoppen bijna niet, 1 hooguit 2 keer, even plas poep en klaar en doorrijden. Meestal hebben wij rond de 900km te rijden. Het heeft nog nooit problemen gegeven. Ze liggen met zijn 5-en heerlijk te maffen achterin Maar als we er dan eenmaal zijn
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de ervaringen. Ik heb een duidelijk beeld gekregen hoe het is te reizen met een hond. Ik twijfel alleen nog tussen een bench achterin of de Golden retriever in de gordel tussen mijn 2 zoons in. Wij reizen overdag. De ervaringen van jullie blijf ik graag lezen, dus kom maar op ............