Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

felicity
Vaste gebruiker

help vlooien

Ongelezen bericht door felicity »

Ik heb twee honden.
En die ene hond zit helemaal onder de zwarte puntjes. En op zijn buik lopen rood/bruine beestjes die springen.
Ik denk dat het vlooien zijn. maar bij die andere hond kan ik dus niks vinden :denken:
Ik heb ze allebei gewassen met vlooienshampoo.
En ik gebruikte altijd exil spot on. Maar heb nu dus sterk de indruk dat dat niet werkt.

Ik wil morgen gelijk ander spul gaan halen. Maar wat werkt snel is ontzettend goed?
sabrinasj
Vaste gebruiker

Re: help vlooien

Ongelezen bericht door sabrinasj »

felicity schreef:Ik heb twee honden.
En die ene hond zit helemaal onder de zwarte puntjes. En op zijn buik lopen rood/bruine beestjes die springen.
Ik denk dat het vlooien zijn. maar bij die andere hond kan ik dus niks vinden :denken:
Ik heb ze allebei gewassen met vlooienshampoo.
En ik gebruikte altijd exil spot on. Maar heb nu dus sterk de indruk dat dat niet werkt.

Ik wil morgen gelijk ander spul gaan halen. Maar wat werkt snel is ontzettend goed?
Frontline trekt in de vetlaag van de hond en verspreid zich over het hele lichaam,en je zult de vlooen zien wegspringen
maar wat ook belangrijk is dat je je huis ook moet spuiten met een speciale spuitbus ervoor,
het merk exil is een wat ouder middel en de vlooien worden er ressistent tegen ,dus dat werkt niet zo goed,
er zijn ook Capster tabl.de vlooeen springen er binnen een half uur af,dat is meer een tabl, voor hele erge plagen.
maar succes ermee hopen dat ze gaauw weg zijn
felicity
Vaste gebruiker

Oke dus ik kan het beste frontline nemen. En dan die knijpapuls of liever zo'n spray?
Ik heb nog een flinke bus staan met omgevingsspray. Gebruik ik ook regelmatig. Liever voorkomen dan genezen.
sabrinasj
Vaste gebruiker

felicity schreef:Oke dus ik kan het beste frontline nemen. En dan die knijpapuls of liever zo'n spray?
Ik heb nog een flinke bus staan met omgevingsspray. Gebruik ik ook regelmatig. Liever voorkomen dan genezen.
de pipeten zijn volgens mij prima,van de sppray is je hond gelijk helemaal nat.
succes hopen dat ze gaauw weg zijn
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Onze dierenarts heeft nu ook weer een nieuw middel tegen vlooien en teken. Advantage en stronghold. werkt allebei erg goed en snel en zijn gewoon pipetten voor in de nek. zelf gebruik ik nu advantage.
sabrinasj
Vaste gebruiker

kim bloemen schreef:Onze dierenarts heeft nu ook weer een nieuw middel tegen vlooien en teken. Advantage en stronghold. werkt allebei erg goed en snel en zijn gewoon pipetten voor in de nek. zelf gebruik ik nu advantage.
De advantage is n iet voor teken de stronghold ook niet ,
frontline wel
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sabrinasj schreef:
kim bloemen schreef:Onze dierenarts heeft nu ook weer een nieuw middel tegen vlooien en teken. Advantage en stronghold. werkt allebei erg goed en snel en zijn gewoon pipetten voor in de nek. zelf gebruik ik nu advantage.
De advantage is n iet voor teken de stronghold ook niet ,
frontline wel

stronghold werkt ook tegen teken, maar ook tegen vlooien en zandvliegjes. Advantage is idd alleen voor vlooien
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
felicity
Vaste gebruiker

Ben vanmorgen even langs de dierenwinkel gegaan. En heb vlooien druppels knock - down en vlooien anti-conceptie van beaphar diagnos (voorheen program) mee gekregen.

Ik heb de druppels meteen gebruikt is anderhalf uur geleden en zie nog steeds beestjes lopen. Hadden die al niet dood moeten zijn. En ik heb ze net een pil gegeven.
sabrinasj
Vaste gebruiker

felicity schreef:Ben vanmorgen even langs de dierenwinkel gegaan. En heb vlooien druppels knock - down en vlooien anti-conceptie van beaphar diagnos (voorheen program) mee gekregen.

Ik heb de druppels meteen gebruikt is anderhalf uur geleden en zie nog steeds beestjes lopen. Hadden die al niet dood moeten zijn. En ik heb ze net een pil gegeven.
wat je hebt gekocht is ook al een wat ouder middel ,de vlooien zijn er recictent tegen geworden,
ik zou dan toch voor de frontline gaan,
heb hier trouwens een doos stronghold liggen maar kan niks vinden van teken, :19:
vlooien ,wormen(niet alle wormen)en mijten
de pil die je hebt gegeven trekt in het bloed dus het kan mischiem even duren voordat je iets merkt ,
de frontline trekt in de vetlaag dus dat gaat sneller
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

felicity schreef: Ik heb de druppels meteen gebruikt is anderhalf uur geleden en zie nog steeds beestjes lopen. Hadden die al niet dood moeten zijn. En ik heb ze net een pil gegeven.
Dat moet opgenomen worden in het bloed. Met advantage, stronghold of frontline ampullen in de nek en daarnaast die voorheen Programm zit je goed.

Je kan echt nog wel wat zien lopen, maar dat hoort klein en traag te zijn. Babyvlooien die net uitkomen en al redelijk vergiftigd. Als je met een dag of twee nog steeds flink springende vlooien ziet, is het niet goed.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”