Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maagzuur (blijkt achteraf voedselallergie)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Maagzuur (blijkt achteraf voedselallergie)

Ongelezen bericht door kanche »

Onze Kanu bijna 11 jaar wordt opeens lijkt misselijk, moet zo te zien kotsten maar er komt niets dit gebeurt 2 a 3 keer per week nu ben ik al voor naar de dierenarts geweest en hij krijgt dan een spuit met Metpamid en ik krijg voor 3 dgn Ulcogant tabletten mee.
Nu ben ik al 3 x bij de dierenarts geweest en ik ben bang dat hij iets van een tumor ofzo in zijn maag heeft omdat dit nu wel erg vaak gebeurt.
Nu had ik van de DA extra Ulcogant tabletten mee gehad mocht het weer gebeuren en dan moest ik zo gauw mogelijk een afspraak maken.
Hij denkt dat het maagzuur is dat gebeurt vaker zegt hij bij oudere honden.
Heeft iemand hier ervaring mee of weleens van gehoord????
Gisteravond kreeg hij om 10 uur weer zo'n soort aanval en ik kreeg met moeit zo'n pil in zijn keel want hij moet dan ook helemaal niets.
Ik ga maandagmorgen wel gelijk weer een afspraak maken want hij is op dat moment wel heel goed ziek.
En nu na die pil schijnt alles weer "normaal te zijn"
Dus alle tips zijn welkom
Laatst gewijzigd door kanche op 11 mar 2006 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Onlangs nog een bloedonderzoek laten doen?
Misselijkheid en maagonsteking kan namelijk ook oa. door een verminderde werking van de nieren komen.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
kanche
Zeer actief
Contacteer:

binno schreef:Onlangs nog een bloedonderzoek laten doen?
Misselijkheid en maagonsteking kan namelijk ook oa. door een verminderde werking van de nieren komen.
Bedankt voor deze tip, die neem ik morgen mee naar de DA :ok:
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Contacteer:

We zijn vanavond bij de DA geweest hij heeft vandaag ondanks de tabletjes 3x een aanval van misselijkheid gehad.
Hij had ook koorts en ik had voor de zekerheid urine opgevangen en daar zaten kristallen in.
Ik heb maagzuurremmers meegekregen en pilletjes tegen misselijkheid en vrijdagmorgen moeten we terug komen voor een echo van de blaas, nieren en de maag.
Hij had ook verhoging 39.3
dus het wordt heel spannend en ik begin mij nu toch wel een beetje zorgen te maken :jank:
Laatst gewijzigd door kanche op 31 jan 2006 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

sterkte :(:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Heel veel sterkte. Ik zal duimen voor een goede uitslag! :ok:
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hier wordt meegeduimd!
Beterschap voor Kanu en sterkte!
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sterkte
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

mijn oudste teef van dik 11 jaar is de laatste tijd ook veel misselijk, dan loopt ze ook wat met een gebogen ruggetje en het lijkt net of der maag is opgezet. Als dit bij haar ook aan houd dan ga ik er ook even mee weg, heb wel onlangs een bloedonderzoek laten doen en dat zag er goed uit, op wat lichte afwijkingen na. Ook had ze vandaag een bloedneus waar ik even van schrok :N: maar weet nou niet of het kwam doordat ze te hard nieste en met de'r neus op de grond terecht kwam :mrgreen: of door wat anders... Dus ook ik hou haar goed in de gaten, ze zijn natuurlijk al op leeftijd :roll:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Mijn hond is nog niet zo oud ( zeven) maar gaf al een hele tijd over, kreeg zitac en ulcogant, maar laatst gaf ze ook vers bloed over, daar ik me toch grote zorgen maakte , hebben ze dmv een operatie wat weefsel weggenomen uit de maag ( een scopie was al eerder gedaan ) De uitslag was in zoverre gunstig dat het niets kwaadaardigs was , maar wel een maagzweer en geirriteerd maagslijmvlies ( oorzaak niet duidelijk) , Ze krijgt nu zytac( remt vorming maagzuur ) en primperan ( tegen de misselijkheid) en as maandag heb ik nog een afspraak bij de "silverlinde" kliniek voor natuurgeneeskunde. Vgl de da is er bij honden bijna nooit sprake van stress , maar vgl andere weer wel. succes met jullie honden, annemieke
kanche
Zeer actief
Contacteer:

Kanu zijn organen waren volgens de echo allemaal goed.
Ik moet hem nu 3x per dag met zitac behandelen en zodra hij misselijk wordt wat helaas nog af en toe gebeurd mag hem primperan geven. Over een week moeten we terug komen.
Er was wel vervuilde urine te zien op de echo maar dat probleem pakken we later aan.
Dus we moet het afwachten ik heb liever dat de oorzaak een naam krijgt wat nu tasten we ook maar in duister de koorts waar komt dat vandaan???? er blijven wel een hoop vraagtekens. :denken:
Afbeelding
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Kunnen ze op een echo alles zien dan? vgl mijn da was een maagoperatie de enige mogelijkheid om echt zekerheid te krijgen , vgl hem mis je zelfs met een maagscopie nog 30 % . Op zich is het best een grote ingreep. Xandi gaat ook makkelijker braken als er ook maar iets in het voer veranderd, ze krijgt al een tijdje Energique ( nr 4 voor maag en darmproblemen) en dat gaat bij haar het beste, Een maal speciaal hypoallergene brokken van de da gevoerd , kotste ze er na een half uur allemaal weer uit. succes met je hondje . annemieke
kanche
Zeer actief
Contacteer:

Na velen bezoeken gemiddeld om de drie dagen en bloedonderzoek verder.
Kwam ik zelf op het idee dat het misschien aan het voer kon liggen wij zijn half november op het nierdieet van specifiek overgestapt en volgens mij is toen het gedonder begonnen volgens mijn DA kwam het haast niet voor maar er zitten bepaalde eiwitten in het voer waar hij misschien niet tegen zou kunnen.
Nu staat hij sinds 3 weken weer op zijn oude voer en er is niets meer aan de hand met kanu.
Nu heb ik de volgende onderstaande email naar de fabrikant gestuurd en ik ben benieuwd of ik daar nog antwoord op krijgt.

Geachte Mw, Hr.

Graag wil ik het volgende met u delen.
Onze Mini Bull Terrier van bijna 11 moest na bloedonderzoek overstappen op Specific Nierdieet.
Dit gebeurde half november 2005.
Sindsdien kreeg hij vage klachten: misselijk dan wel overgeven dan weer niet overgeven koorts.
Eerst een keer in de 14 dagen dat werd snel 1 keer in de week tot 1 keer in de drie dagen hij veranderde van het ene moment in een gezond tierig hondje naar een doodziek hondje zomaar.
De Dierenarts dacht in de eerste instantie aan maagzuur, tablletten meegehad, Echo gemaakt, Bloed onderzoek kortom om de drie dagen naar de Dierenarts en er niet achter komen wat er is.
Wij waren echt radeloos.
Nu Euro 600,00 armer en zelf op het idee komende dat het gelazer is begonnen sinds hij op de Specific staat, volgens mijn Da is het bijna onmogelijk maar sinds hij weer op zijn oude voer staat is er met het hondje weinig meer aan de hand.
Misschien kunt u hier iets mee, ik ben in ieder geval blij voor het hondje dat het probleem gevonden is.

m. vr. gr.
Gemma v.d Vos
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het komt vaker voor dat honden met een nierdieet er misselijk van worden. Een hond van een kennis eet nu een kant en klare verse vleesvoeding en hij is aanzienlijk opgeknapt en zijn nierwaarden zijn verder prima gebleven.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Eindelijk wat duidelijkheid :ok: :ok: Fijn hoor.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”