Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

inenten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

inenten

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel krijgt deze week de kleine cocktail.
kan hij er last van krijgen? de dierenarts assistent zegt van niet.
maar vraag me af of ik het niet beter na de kerst moet doen voor het vegal dat het toch raar uitvalt.
Groetjes Silvia en Diesel
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het kan natuurlijk altijd dat hij last krijgt van de entingen. Met de kleine cocktail bedoel je dan Leptospirose en Parainfluenza of parvo en leptospirose?
Ik geef mijn ene hond geen cocktails en de andere ent ik niet meer. Als het nodig is dan geef ik Ruby de entingen altijd apart om nare effecten zoveel mogelijk te voorkomen. Parainfluenza ent ik sowieso niet tegen, alleen nog maar parvo, hondenziekte en leptospirose en als het nodig is rabies. Dus als je eventuele nare gevolgen wilt voorkomen kun je ervoor kiezen de entingen apart te laten geven, bijvoorbeeld leptospirose wat later en parvo nu.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

zo dat is me net ff te ingewikkeld ik dacht dat het gewoon een standaard was net als met kidneren en geen keuze verder.
Groetjes Silvia en Diesel
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

De meeste dierenartsen laten het inderdaad voorkomen als een standaard, maar de laatste tijd is het steeds meer in opspraak aan het komen of we niet veel te veel en te vaak enten, vandaar. En aangezien ik niet zomaar mijn hond vol met rotzooi wil laten spuiten waardoor haar immuunsysteem een opdonder krijgt, terwijl zij misschien wel voor de rest van haar leven genoeg afweerstoffen heeft tegen alle ziekten waarvoor ze haar willen laten enten, laat ik liever af en toe een test doen naar haar afweer en dan kan ik er zo weer een paar jaar tegen zonder te enten!
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

twinmamasilvia schreef:zo dat is me net ff te ingewikkeld ik dacht dat het gewoon een standaard was net als met kidneren en geen keuze verder.
ik zou ervoor kiezen een pup wel volledig te laten enten om zo risico's te vookomen maar goed dat is mijn eigen mening.

En op de vraag of hij er ziek van kan worden. Ja het is mogelijk maar komt niet vaak voor, een beetje sloom misschien of een bultje op de plaats van enting. Layka heeft er in ieder geval geen last van gehad. Ik zou het gewoon laten doen als ik jou was, niet wachten tot na de kerst. Het valt allemaal best wel mee.

Wij laten Layka overigens wel gewoon altijd volledig enten, maar ik weet dat sommige op het forum dat niet doen.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Jacky is behoorlijk ziek geweest van de tweede puppy enting (met 9 weken) ze had echt pijn en was een hoopje ellende. Na een volle dag en nacht ging het wat beter met haar
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”