Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitsland - los lopen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Duitsland - los lopen
Na wat pb'en met Melanie ben ik benieuwd of anderen hun hond(en) los laten lopen in de bossen in Duitsland (Eifel of Hunsruck). Ik heb begrepen dat het niet mag, maar dat veel mensen het wel doen.
Ervaringen?
Ervaringen?

Linda, Izzie en Bram
Re: Duitsland - los lopen
Twee wandelvakanties in Duitsland gehad (Eifel). Beide keren heeft Saar ongeveer overal losgelopen. Gewone routes lopen in Duitsland doen we ook veel, lopen ze ook altijd los.Zoek stok! schreef:Na wat pb'en met Melanie ben ik benieuwd of anderen hun hond(en) los laten lopen in de bossen in Duitsland (Eifel of Hunsruck). Ik heb begrepen dat het niet mag, maar dat veel mensen het wel doen.
Ervaringen?
Ik ben in Duitsland minder vaak boswachters tegengekomen dan in Nederland, en mijn ervaring is dat Duitse tegenliggers in het bos (zonder honden) je honden leuker vinden dan de meeste Nederlanders

- starfleet
- Erelid
Als je een hond hebt die een beetje luistert zou ik die gerust los laten lopen. Wij hebben gewandeld op de Hunsruck en in de Eifel zonder hond. Buffy zou ik er gerust laten loslopen als ik het terrein een beetje ken, want je komt wel nogal eens voor verrassingen te staan. We kwamen trouwens wel loslopende honden tegen, maar allemaal van Nederlanders.
Een Kooikertje vinden ze leuk in Duitsland, dus zal je zelden gezeur mee krijgen.
Anne
Een Kooikertje vinden ze leuk in Duitsland, dus zal je zelden gezeur mee krijgen.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik doe het idd ook stiekum, kom af en toe wel eens een Jager tegen maar dat is zelden en Tosca luistert perfect! Als die een hert ziet blijft te stokstijf staan, zo van o :N: wat is die groot en ach Tonnie denkt dat ze een kans maakt maar houd het gelukkig niet zo lang vol.
Maar zal een tip geven dat het gebeurd dat je hond denkt die kan ik hebben
1 ren NOOIT achter je hond aan (je hond ziet dat als samen jagen !!)
2 roep één keer duidelijk STOP of iets anders duidelijks (bv fluitje) en draai je om en ren de andere kant op, grote kans dat je hond achter je aan komt
3 succes verder
Maar ik moet zeggen ik loop vaak alleen in het bos en dan horen de herten me te laat en daardoor sta vaak oog in oog met bambi's, ik ben erop getraind en zie eerder dan mijn hond.
Loop je met twee of meer zijn ze er al vandoor voordat je ze ziet.
Maar zal een tip geven dat het gebeurd dat je hond denkt die kan ik hebben

1 ren NOOIT achter je hond aan (je hond ziet dat als samen jagen !!)
2 roep één keer duidelijk STOP of iets anders duidelijks (bv fluitje) en draai je om en ren de andere kant op, grote kans dat je hond achter je aan komt
3 succes verder

Maar ik moet zeggen ik loop vaak alleen in het bos en dan horen de herten me te laat en daardoor sta vaak oog in oog met bambi's, ik ben erop getraind en zie eerder dan mijn hond.
Loop je met twee of meer zijn ze er al vandoor voordat je ze ziet.
- poohbeer
- Actief
Wat ik weet van duitsland is dat als je een hond heb boven de 20 kilo ofzo hij aan de lijn moet en je ook nog verplicht bent een muilkorf bij je te hebben
Een kooiker vinden ze vast wel leuk en lijkt me geen probleem
.
Onze DH daarentegen......man, als die al 1 keer blafte in duitsland schoot iedereen opzij

Een kooiker vinden ze vast wel leuk en lijkt me geen probleem

Onze DH daarentegen......man, als die al 1 keer blafte in duitsland schoot iedereen opzij

poohbeer schreef:Wat ik weet van duitsland is dat als je een hond heb boven de 20 kilo ofzo hij aan de lijn moet en je ook nog verplicht bent een muilkorf bij je te hebben![]()
Nou ik denk dat dat meer geldt voor de zogenaamde Kampfhunde, ik heb erhier nog nooit wat over gehoord of gezien, zal de volgende keer eens navragen op mijn Hundefreunde clubje!
Maar ja die Duitsers weten best dat Duitse herders enge herders zijn