Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wormen en ontwormen
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
wormen en ontwormen
ikbelde de dierenart en die zei dat ik Diesel iedere maand moet ontwormen, dus ga ik dat doen maar ik weet dat je merkt dat ze dan met de kont op de grond gaan schuren maar kanik het verder nog ergens aan merken?
Groetjes Silvia en Diesel
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Iedere maand ontwormen
:N:
Ik weet niet hoe oud je hond is, maar zelfs voor een pup is een keer in de drie maanden ontwormen al veel...
Ontwormen werkt niet preventief, alleen curatief, dus als je hond geen wormen heeft, heb je je hond voor niks al die rotzooi laten slikken. Als je hond nog een pupje is zou ik zeer zeker niet vaker dan eens in de drie maanden ontwormen en als je hond ouder is dan niet vaker dan 2x per jaar. Het is wel troep wat je in je hond stopt en het merendeel van de tijd dus onnodig, vooral als je eenmaal per maand ontwormt..... Ik weet niet wat de reden van je dierenarts is om dit te adviseren, maar ik zou die raad niet zomaar klakkeloos aannemen, ik persoonlijk tenminste
Je kunt zien of je hond wormen heeft als er wormen in de ontlasting zitten, vooral 's ochtends, of als je hond veel aan zijn achterste zit te likken of te bijten.
Ik weet niet hoe oud je hond is, maar zelfs voor een pup is een keer in de drie maanden ontwormen al veel...
Ontwormen werkt niet preventief, alleen curatief, dus als je hond geen wormen heeft, heb je je hond voor niks al die rotzooi laten slikken. Als je hond nog een pupje is zou ik zeer zeker niet vaker dan eens in de drie maanden ontwormen en als je hond ouder is dan niet vaker dan 2x per jaar. Het is wel troep wat je in je hond stopt en het merendeel van de tijd dus onnodig, vooral als je eenmaal per maand ontwormt..... Ik weet niet wat de reden van je dierenarts is om dit te adviseren, maar ik zou die raad niet zomaar klakkeloos aannemen, ik persoonlijk tenminste
Je kunt zien of je hond wormen heeft als er wormen in de ontlasting zitten, vooral 's ochtends, of als je hond veel aan zijn achterste zit te likken of te bijten.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Er wordt vaker aangeraden om pups tot ze een half jaar oud zijn maandelijks te ontwormen. Ik ontworm pups echter om de 3 maanden ongeveer en volwassen honden 1 á 2x per jaar. Heb overigens nog nooit wormen gezien in de ontlasting 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jelle
- Zeer actief
Is het pupje bij de fokker nog niet ontwormd dan, en heb je geen schema meegekregen om dat zelf verder te doen? Misschien kun je anders nog even navragen wat ze daaraan gedaan hebben?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nee hoor.
Wel kun je beter, als je ook kinderen hebt, wat vaker ontwormen omdat wormen ook besmettelijk zijn voor kinderen (en volwassenen). Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Wel kun je beter, als je ook kinderen hebt, wat vaker ontwormen omdat wormen ook besmettelijk zijn voor kinderen (en volwassenen). Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Groetjes Inge

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
doe ik nooooit, mijn pups worden ontwormd, op 2, 4, 6 en 8 weken, dan op 4 mnd en 6 mnd.... en vanf dan 2 keer per jaar... ik heb nooit wormenInge schreef:Er wordt vaker aangeraden om pups tot ze een half jaar oud zijn maandelijks te ontwormen. Ik ontworm pups echter om de 3 maanden ongeveer en volwassen honden 1 á 2x per jaar. Heb overigens nog nooit wormen gezien in de ontlasting
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel Sylvia!! Ze zijn niet alledrie van mij hoor. Alleen de witte golden retriever en de voorste roodbruine. De hond in het midden is het broertje van de voorste.
Ik denk niet dat verschil in grootte van de hond er iets mee te maken heeft. Het is denk ik gewoon een opvatting die bepaalde dierenartsen hebben, meestal (helaas) ingegeven door een leverancier heb ik soms het idee....
Ik heb zelf ook nog nooit wormen bij mijn honden gevonden en mijn vorige hond heb ik bijna nooit ontwormd (een keer in de twee jaar), maar wel af en toe een ontlastingonderzoek laten doen om te kijken of hij wormen had. NOOIT! En een paar wormen in de darmen zijn echt niet schadelijk, is zelfs goed voor het opbouwen van afweer.
Ik denk niet dat verschil in grootte van de hond er iets mee te maken heeft. Het is denk ik gewoon een opvatting die bepaalde dierenartsen hebben, meestal (helaas) ingegeven door een leverancier heb ik soms het idee....
Ik heb zelf ook nog nooit wormen bij mijn honden gevonden en mijn vorige hond heb ik bijna nooit ontwormd (een keer in de twee jaar), maar wel af en toe een ontlastingonderzoek laten doen om te kijken of hij wormen had. NOOIT! En een paar wormen in de darmen zijn echt niet schadelijk, is zelfs goed voor het opbouwen van afweer.

- Angél
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
- Contacteer:
Klopt ze raden dat nu bij pups aan werd ons gisteren met de tweede puppy enting ook aangeraden staat in de folders die ze hebben ook. Maar ik vond het meteen erg veel met onze Trixie werd dat toen helemaal niet gezegd. Mischien zijn de middelen minder sterk of word er te weinig verdient aan de ontworm middelen
Ik vind zelf voor een pup 1x per maand te veel
Ik vind zelf voor een pup 1x per maand te veel
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik doe het nooit... ik vind het teveel voor een puppy, mijn honden zijn tot nu toe iig nog nooit ziek geweest van een enting, maar er zijn er dus bij die dat wel worden.. ook met braken bv.. dan heeft het fijn veel zin gehad om er een pil, pasta oid in te stoppen..Angél schreef:Is dat niet goed dan? Onze dierenarts doet dat al jaren inderdaad tegelijk wormkuurtje en inenting
weken ertussen vind ik ook weer wat overdreven, maar zeker niet op dezelfde dag, eerst even zien hoe ze reageren op de enting
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- starfleet
- Erelid
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
erica van mil
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
een wormen kuur is niet zomaar iets heeft veel inpact op de hond.
een enting ook dus als je beide tegelijk doet is dit erg veel voor het gestel van de honden. vandaar dat je beter een week of drie voor de inenting kan ontwormen.
En het schema dat is gegeven heb ik van verschilende kanten gekregen.
daar pups door de moeder besmet zijn geraakt.
gr. erica
een enting ook dus als je beide tegelijk doet is dit erg veel voor het gestel van de honden. vandaar dat je beter een week of drie voor de inenting kan ontwormen.
gr. erica

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
een week of drie? nee joh.. helemaal niet nodig, ten eerste gaat dat ook lastig, mijn pups worden dus met 2, 4, 6, 8 wk ontwormd, en de eerste enting met 6 wk, 2e enting met 9wk... 3 weken voor de 6 wk enting ontwormen? uh jaerica van mil schreef:een wormen kuur is niet zomaar iets heeft veel inpact op de hond.
gr. erica
nee hoor een paar dagen ertussen in prima, mits je hond echt doodziek is van een ening... maar zo vaak komt dat niet voor
Laatst gewijzigd door yamie op 14 dec 2005 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het komt misschien niet vaak voor dat een hond ziek wordt van een enting, maar wel veel te vaak en dit wordt maar al te vaak onderschat. Vooral honden die al ziek zijn, kunnen echt veel schade oplopen van een cocktailenting of ontworming.
Die drie weken is misschien wat onderhandig bij pups, maar bij volwassene honden lijkt het me prima!
Die drie weken is misschien wat onderhandig bij pups, maar bij volwassene honden lijkt het me prima!

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oja uiteraard, maar het ging hier vooral om ontwormen en enten van pups... kijk een volwassen hond word ( in principe) 1 keer per jaar geent en dus 1 a 2 keer per jaar ontwormd, wanneer men dat nou net samen laat vallen , ben je zelf niet zo "handig" bezig.. bij pups ontkom je er dus niet helemaal aan, iig pups onder de 12 wk...Sennaruby schreef:Het komt misschien niet vaak voor dat een hond ziek wordt van een enting, maar wel veel te vaak en dit wordt maar al te vaak onderschat. Vooral honden die al ziek zijn, kunnen echt veel schade oplopen van een cocktailenting of ontworming.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, meestal wordt een volwassen hond 1 Ã 2 keer per jaar ontwormd, maar helaas denken sommige dierenartsen dat het beter 1x per drie maanden kan en dan zeggen ze ook nog tijdens de jaarlijkse cocktailenting (die ik overigens ook erg slecht en schadelijk vind): zullen we de hond ook meteen even ontwormen, wel zo makkelijk 

-
erica van mil
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
[een week of drie? nee joh.. helemaal niet nodig, ten eerste gaat dat ook lastig, mijn pups worden dus met 2, 4, 6, 8 wk ontwormd, en de eerste enting met 6 wk, 2e enting met 9wk... 3 weken voor de 6 wk enting ontwormen? uh ja
3 wk voor de 9 wk enting? tja das 6 wk.. oh nee dan is de eerste enting
nee hoor een paar dagen ertussen in prima, mits je hond echt doodziek is van een ening... maar zo vaak komt dat niet voor[/quote]
sorry ik bedoelde dat voor volwassen honden.
nee hoor een paar dagen ertussen in prima, mits je hond echt doodziek is van een ening... maar zo vaak komt dat niet voor[/quote]
sorry ik bedoelde dat voor volwassen honden.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry ik bedoelde dat voor volwassen honden.[/quote]erica van mil schreef:[een week of drie? nee joh.. helemaal niet nodig, ten eerste gaat dat ook lastig, mijn pups worden dus met 2, 4, 6, 8 wk ontwormd, en de eerste enting met 6 wk, 2e enting met 9wk... 3 weken voor de 6 wk enting ontwormen? uh ja3 wk voor de 9 wk enting? tja das 6 wk.. oh nee dan is de eerste enting
![]()
nee hoor een paar dagen ertussen in prima, mits je hond echt doodziek is van een ening... maar zo vaak komt dat niet voor
dan idd
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4