Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eigenwijs.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Beaglefan
nieuw lid

eigenwijs.

Ongelezen bericht door Beaglefan »

hallo ik heb een beagle en ik wil wel eens horen van de mensen wat ze er van vinden.
ik heb vaak gehoort ze zijn eigenwijs.
ik denkt dat het gewoon is omdat het ergens begonnen moets worden maar die van ons valt heel erg mee.
we dachten eerst zo een eigewijsje maar het veelt erg mee wat denke jullie.
en welke hondenras is dan wel heel erg eigenwijs.?

Beaglefan.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Je hond is nog veel te jong om al te kunnen zeggen hoe zijn karakter (en gezondheid) is.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Beaglefan
nieuw lid

gezonheid is prima.
dat is wel waar.
alles kan veranderen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Beaglefan schreef:gezonheid is prima.
dat is wel waar.
alles kan veranderen.
Gezondheid is nu prima.
Dat weet je verder ook niet. :wink:
Verder denk ik dat veel mensen met een Beagle vergeten dat het een meutehond is.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik ken een beagle die altijd zijn eigen rondje loopt, bijna nooit loopt hij bij zijn vrouwtje. Ik bewonder het geduld van zijn vrouwtje, hoewel het de laatste tijd wel iets beter gaat lijkt het.Altijd blijft ze rustig en vriendelijk als hij dan uiteindelijk na echt een hele lange tijd toch weer bij haar terug komt.

Ivo heet hij, iedereen kent hem bijna in het bos............. :mrgreen:

Ik vind ze er leuk uit zien maar het is geen ras voor mij.
Alpha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alpha »

Ik vind ze leuk om te zien :ok: , verder zijn het weglopers voor zo ver ik weet, meer weet ik niet van ze.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: eigenwijs.

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Beaglefan schreef:hallo ik heb een beagle en ik wil wel eens horen van de mensen wat ze er van vinden.
ik heb vaak gehoort ze zijn eigenwijs.
ik denkt dat het gewoon is omdat het ergens begonnen moets worden maar die van ons valt heel erg mee.
we dachten eerst zo een eigewijsje maar het veelt erg mee wat denke jullie.

Beaglefan.
een collega van mij heeft een beagle van nu zes jaar oud een teefje dat beestje is dus echt wel heel eigenwijs en speurt contstant naar eten.
een ander iemand die ik ken die haar vriend heeft er een en ook die is eigenwijs en altijd op zoek naar eten etc
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

tegen de eigenwijsheid van een beagle kan een cocker niet op :smile:

zoals ze al hiervoor schreven, zijn de meeste weglopers en altijd op zoek naar eten, ken er meerdere die een lekkere hap str*nt niet af slaan :roll:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Beaglefan schreef: we dachten eerst zo een eigewijsje maar het veelt erg mee wat denke jullie.

Beaglefan.
Teckels en Bealgles vind ik allebei vrij weinig baasgericht en erg hun neus achterna, dat zou je eigenwijs kunnen noemen, maar is nodig voor de jacht. Ze kunnen vaak lastig loslopen om die reden, maar als je er veel werk insteekt is dat vaak een heel eind op te lossen.

Anne
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Leuke honden!, en meute honden bij uitstek, persoonlijk vind ik dat je er minimaal twee moet hebben. Komt waarschijnlijk ook omdat ik bij vrienden zie hoe goed ze het samen doen.
En ja, ook wij hebben wel eens tot twee uur in de nacht gezocht naar een beagle. :roll:
Ik denk dat je je dat goed moet beseffen als je aan dit ras begint. Buiten zijn ze niet baas gericht, verre van zou ik zeggen. Ook een beetje uitkijken met waar je ze los laat.
Afbeelding
Beaglefan
nieuw lid

chaos schreef:Leuke honden!, en meute honden bij uitstek, persoonlijk vind ik dat je er minimaal twee moet hebben. Komt waarschijnlijk ook omdat ik bij vrienden zie hoe goed ze het samen doen.
En ja, ook wij hebben wel eens tot twee uur in de nacht gezocht naar een beagle. :roll:
Ik denk dat je je dat goed moet beseffen als je aan dit ras begint. Buiten zijn ze niet baas gericht, verre van zou ik zeggen. Ook een beetje uitkijken met waar je ze los laat.
dat is waar we hebben al een beagle al 5 weken ze is 14 weken.
ze loopt wel de neus achter na.
eigewijs begint ze al een beetje te worden als ze iets niet mag doet ze het nog een keertje. :eek:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

och, pas 14 weekjes! maak je borst maar nat! ik vind beagles erg leuk, maar het is een ras apart!
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik vind beagles vooral erg mooi om te zien. Mooie kleuren en mooie bouw. Daar houdt het bij mij dan ook op, ik zou ze om het karakter niet in huis halen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Beagles vind ik leuke hondjes. Leuk gebouwd en een lief koppie hebben. Maar meer dan ook niet. Het is gewoon niets voor mij :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken er een paar. eentje loopt altijd zichzelf uit, hun vorige beagle ook :mrgreen: Dan woonde er eentje bij mij in de straat. Hij was voor een beagle gehoorzaam. Soms stond ze wel eens in het park te wachten tot hij eindelijk eens kwam :smile: Maar meestal bleef hij redelijk in de buurt.
Dan nog een pup die ik kende. Hij liep altijd supergraag bij zijn baas. Helaas is hij met 15 weken doodgereden :jank: Tot die tijd was het een gehoorzame hond
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Beaglefan schreef:en welke hondenras is dan wel heel erg eigenwijs.?

Beaglefan.
Een Bassethound :mrgreen:
mandy23
Actief

Ongelezen bericht door mandy23 »

Wij zijn er maanden over bezig geweest nemen we wel een beagle of niet.
Ik ben er weg van mijn vriend trouwens ook. Maar ja 1 beagle is ook weer zo zielig want het is een echte meute hond dus ja dan moesten er 2 komen. Na heel veel gepraat hebben we toch maar besloten het niet te doen. Het karakter past niet bij ons. Ik zie het echt niet zitten om iedere keer weer te wachten tot mijn beagle besluit weer eens naar huis te komen. Ik zou zeggen geniet er nog even van straks zal het nog wel eens slikken worden :mrgreen:
Afbeelding

Here I am, what are your other 2 wishes?!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tja de vraag is wat noem je eigenwijs????
Welke eigenschappen vallen daar onder, of bedoel je zelfstandig of eigenzinnig .... enz.

Maar ik vind het superhondjes maar ik geloof niet dat het mijn ras is helaas!

Groetjes Melanie
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Tja wat is eigenwijs, ik heb een teckel daarvan wordt ook gezegd dat ze eigenwijs zijn...Nou die van ons is koppig, eigengereid, eenkennig, blafferig,wegloper, neus achterna, erg fel enz enz. Maar ik vind hem leuk en je stelt je erop in. Probeer hem binnen zijn kunnen gehoorzaam te krijgen maar hou in mijn achterhoofd dat als het erop aan komt hij niet zal luisteren.
Ik wordt daarover niet boos, en als ik even op hem moet wachten dan moet dat maar daar erger ik me niet aan. Je weet dat soort eigenschappen als je eraan begint. Van mijn duitse herder verwacht ik weer andere dingen zoals bv. goed luisteren.

Ik denk dat het zelfde opgaat voor een Beagle, je kent de eigenschappen en je vindt het of oke of je begint er niet aan...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind er niks aan, zowel qua uiterlijk als karakter....
Zal ook wel deels komen omdat ik alleen maar moddervette beagles zie....
jidde

estelle schreef:Ik vind er niks aan, zowel qua uiterlijk als karakter....
Zal ook wel deels komen omdat ik alleen maar moddervette beagles zie....
Ik ken op 1 na (die in de straat woonde) ook alleen maar veeeeeelste dikke beagles! En dan ook echt EXTREEM dik :eek: (zit ook op dit forum :19: )
estelle

jidde schreef:Ik ken op 1 na (die in de straat woonde) ook alleen maar veeeeeelste dikke beagles! En dan ook echt EXTREEM dik :eek: zit ook op dit forum :19:
WAT zei je?
Tsja ik vind op dit forum ook weleens dat ik foto's zie en denk 'woww die is niet mager' .....
jidde

estelle schreef:
jidde schreef:Ik ken op 1 na (die in de straat woonde) ook alleen maar veeeeeelste dikke beagles! En dan ook echt EXTREEM dik :eek: zit ook op dit forum :19:
WAT zei je?
Tsja ik vind op dit forum ook weleens dat ik foto's zie en denk 'woww die is niet mager' .....
Maar dat de buik maar 5 cm van de grond afhangt, vind ik zielig! bij grote honden zal dat niet snel gebeuren, die staan hoog van de grond af :pffff: :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik denk dat eigenwijs vaak verward wordt met zelfstandig... Ik heb een Teckel en een Basset, die beiden goed los kunnen lopen. Vooral de Teckel is erg baasgericht, daar hoef ik noooit naar om te kijken. De Basset flierefluitert altijd om mij heen, maar wel met neus op de grond door de bosjes, daar is ze ook voor gemaakt... Toch heb ik ook haar geleerd om altijd binnen zicht te blijven. Oke, in het bekende park weet ze de weg wel en dwaalt ze heel soms af...maar zodra ze mij niet meer ziet, loopt ze naar de ingang, gooit haar kop in de lucht en loeit net zolang tot ik haar op kom halen ("Attentie attentie, Sophie wil graag opgehaald worden uit het kinderparadijs" :mrgreen: ). Verder kan ik ze overal loslaten, ik heb ze gewoon goed getraind om mij in de gaten te blijven houden... Maar.... Ik geloof wel dat dit bij zelfstandige rassen als dit soort jachthonden, soms meer voeten in de aarde kan hebben dan bij de wat baasgerichtere rassen. Laten we wel wezen, Bassets, Beagles, Teckels...ze zijn allemaal gefokt om op hun eigen neus te vertrouwen en deze achterna te gaan...zonder baas (wel met andere honden). Wil je dat als baas enigszins in de hand houden, dan moet je trainen... En ik ken maar wat Beagle en Basseteigenaren die er al bij voorbaat vanuit gaan 'dat ze toch te eigenwijs zijn om te luisteren'...sja...dan kom je nooit ergens...
estelle

jidde schreef:
estelle schreef:
WAT zei je?
Maar dat de buik maar 5 cm van de grond afhangt, vind ik zielig! bij grote honden zal dat niet snel gebeuren, die staan hoog van de grond af :pffff: :mrgreen:
Ben nu wel heel benieuwd over welke hond je het hebt. :wink:
jidde

estelle schreef:
jidde schreef:
estelle schreef:
WAT zei je?
Ben nu wel heel benieuwd over welke hond je het hebt. :wink:
Geloof niet dat ze nog post, omdat er teveel commetaar was op haar te dikke beagle :mrgreen:
snuffel11
Zeer actief

Geer schreef:En ik ken maar wat Beagle en Basseteigenaren die er al bij voorbaat vanuit gaan 'dat ze toch te eigenwijs zijn om te luisteren'...sja...dan kom je nooit ergens...
Snuffel luisterd wel voor een koekje :mrgreen: Maar voor de rest heeft ie schijt aan alles als hij z'n zinnen ergens op heeft gezet....Maarrr zodra hij "koekkkkjeeeeee" hoort dan komt tie wel hoor :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Lydia schreef:
Geer schreef:En ik ken maar wat Beagle en Basseteigenaren die er al bij voorbaat vanuit gaan 'dat ze toch te eigenwijs zijn om te luisteren'...sja...dan kom je nooit ergens...
Snuffel luisterd wel voor een koekje :mrgreen: Maar voor de rest heeft ie schijt aan alles als hij z'n zinnen ergens op heeft gezet....Maarrr zodra hij "koekkkkjeeeeee" hoort dan komt tie wel hoor :wink:
Nou kijk! Komen ze niet voor 'hier' dan wel voor 'koekje'... kwestie van Creatief met Commando's :mrgreen:

Ik geef wel eerlijk toe dat Sophie en Ted wel braaf in de buurt blijven...en Ted wil zelfs nog wel dicht in de buurt blijven...maar volgen in de zin van 'baas, ik zit aan je been geplakt'...nee... Het commando 'hier' resulteert ook altijd in de overweging of 'hier' wel leuker is dan 'daar'...en vooral het aanleren dat de baas altijd leuker is dan wat-dan-ook is met dit soort rassen weleens lastig. Ik ken ook een meneer, die fietst gewoon rondjes door het park, en komt dan af en toe toevallig zijn eigen Beagle tegen :smile: Daar zou ik dus doodnerveus van worden :N:
snuffel11
Zeer actief

Hahahaha is weer eens wat anders dan....Zie ut al voor me..fietsen, fietsen en nog meer fietsen..Hey Snuffel...Ik ook hier? :mrgreen:

Als Snuf doorheb dat ik koekjes bij me heb dan is tie best wel allert voor een Basset hoor :mrgreen: Maar net wat je zegt, als het elders intresanter is kan ik het wel schudden met m'n koekjes..hhaaha maar blijf het wel humor vinden :mrgreen: :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Hier in het park luistert ze ietsjes minder dan in het bos, of op het strand... want hier heeft ze een feilloos geheugen welke zwerversdrol in welk bosje is neergelegd :cheer: , waar iemand een zak Turks brood heeft leeggekieperd :boos: , wie van de ouwedamesmutsenuitlaatclub altijd te pas en te onpas Frolicjes uitdeelt :N: , waar een dode eend ter opvreting of berolling ligt :19: ,waar al een week lang een vieze kinderkauwgumlollie tegen een boomstam geplakt zit :devil: of van welke sullige hond ze een balletje af kan pakken :pffff: ... Maar ik moet zeggen...ze luistert goed genoeg voor mij. Ze loopt altijd los mee, is re-de-lijk te stoppen als er echt een kudde fietsers aankomt en is nooit 'weg-weg'... Dus ik vind dat ze prima luistert. Ik moet eerlijk bekennen dat zo'n radiografisch bestuurbare auto niet ecfht iets voor mij zou zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”