Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil: Spinone en Griffon korthals

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Verschil: Spinone en Griffon korthals

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Kan iemand me zeggen wat de belangrijkste uiterlijke verschillen zijn om deze twee honden te herkennen. In de ogen van een leek :wink: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Spinone is groter, heeft ook andere kleuren (lichter, oranje...) en heeft een droevigere uitdrukking (zo'n beetje zoals de Bloedhond).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Persoonlijk verwar ik een Griffon Korthals eerder met andere rassen dan een Spinone. B.v. een Duitse Staande Draadhaar of een Cesky Fousek.
Verschillen? Volgens mij is de Griffon altijd bruin/wit en kan een Spinone ook lichte aftekening hebben. De oren van een Spinone zijn veel langer. De Spinone is een hond met een stuk zwaardere bouw.
Heb even voor je gezocht om een paar duidelijke foto's te vinden. Kon er niet zoveel vinden. Denk dat je eens op een show moet gaan kijken (b.v. komend weekend in Amsterdam op de Winner). In praktijk zijn de verschillen doorgaans veel beter te zien.

Spinone:
Afbeelding

Griffon Korthals
Afbeelding
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

Het is voor een schoolopdracht dat ik deze verschillen moet opschrijven. Zelf zie ik het ook vrij duidelijk, maar ik kan net niet uitleggen in enkele zinnen hoe je het verschil net kan zien.

Op de kleuren had ik al gezocht en volgens mij mag een duitse draadhaar ook oranje hebben, het is wel minder gewenst.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

~Tine~ schreef:Het is voor een schoolopdracht dat ik deze verschillen moet opschrijven. Zelf zie ik het ook vrij duidelijk, maar ik kan net niet uitleggen in enkele zinnen hoe je het verschil net kan zien.

Op de kleuren had ik al gezocht en volgens mij mag een duitse draadhaar ook oranje hebben, het is wel minder gewenst.
Een Duitse Staande Draadhaar is geen Griffon Korthals! En daar vroeg je toch naar? En anders even de rasbeschrijvingen op internet (rasverenigingen) opzoeken en naast elkaar leggen. Denk dat je dan diverse verschillen zo kan opnoemen :wink:
De Griffon mag inderdaad oranje hebben, maar dat komt volgens mij zelden voor.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

Branka schreef:
~Tine~ schreef:Het is voor een schoolopdracht dat ik deze verschillen moet opschrijven. Zelf zie ik het ook vrij duidelijk, maar ik kan net niet uitleggen in enkele zinnen hoe je het verschil net kan zien.

Op de kleuren had ik al gezocht en volgens mij mag een Griffon korthals ook oranje hebben, het is wel minder gewenst.
Een Duitse Staande Draadhaar is geen Griffon Korthals! En daar vroeg je toch naar? En anders even de rasbeschrijvingen op internet (rasverenigingen) opzoeken en naast elkaar leggen. Denk dat je dan diverse verschillen zo kan opnoemen :wink:
De Griffon mag inderdaad oranje hebben, maar dat komt volgens mij zelden voor.
Idd, ik zit de namen van de rassen van de opdracht door elkaar te halen :mrgreen: ... oeps.

Mijn vraag hier ging inderdaad om de Griffon korthals en Spinone.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

~Tine~ schreef: Mijn vraag hier ging inderdaad om de Griffon korthals en Spinone.
Zet foto's naast elkaar en dan zie je genoeg verschillen. Om deze hhier allemaal te gaan noemen?

Zoals Branka al aangaf, de Griffon Korthals en Cesky Fousek en Duitse Staander Draadhaar die vind ik ook veel meer op elkaar lijken.
't is voor een schoolopdracht, vraag je docente dan of zij de verschillen tussen die drie rassen op kan noemen, doet ze dat zonder meer goed, is het een prima docente, anders kun je vast lachen!
~Tine~
Zeer actief

Renske schreef:
~Tine~ schreef: Mijn vraag hier ging inderdaad om de Griffon korthals en Spinone.
Zet foto's naast elkaar en dan zie je genoeg verschillen. Om deze hhier allemaal te gaan noemen?

Zoals Branka al aangaf, de Griffon Korthals en Cesky Fousek en Duitse Staander Draadhaar die vind ik ook veel meer op elkaar lijken.
't is voor een schoolopdracht, vraag je docente dan of zij de verschillen tussen die drie rassen op kan noemen, doet ze dat zonder meer goed, is het een prima docente, anders kun je vast lachen!
Ik heb op show gepraat met een eigenares van Spinone's en zij vertelde dat mensen vaak dachten dat het een Griffon Korthals was.

Ik moet gewoon de grootste verschillen opschrijven zodat een leek makkelijk kan zien welke hond er nu net voor hem staat.
En dat is ook gelukt ondertussen :wink: .
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De Korthals mag tot 60 cm zijn voor reuen, maar vaak zijn die maar 55 cm. Spinonereuen mogen tot 70 cm zijn, dus het verschil is wel duidelijk.

Spinones zien er ook veel logger en ouderwetser uit.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”