Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wrat op lip?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

wrat op lip?

Ongelezen bericht door Snorko »

Onze Ridgeback heeft sinds kort een soort roze wrat op de lip,tenminste hij was roze en zacht en is nu wat grijzer en wat aan het uitdrogen lijkt het wel,(word droger en stugger iig)is er kans dat ie vanzelf verdwijnt?heb weleens zoiet gehoord.
de DA heeft het gezien en zei dat als ie er over een week niet af is,dat ie hem er dan even afsnijd,wat wel flink kan bloeden.
Is dat wat of beter nog even aanzien met kans dat ie vanzelf verdwijnt?
Iemand ervaring met roze wratten?
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Kan de Da de wrat niet wegbranden? Ik weet dat ze bij mensen dat wel eens doen en dan bloedt het nl bijna niet.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Kan het zijn dat jouw hond een verminderde weerstand heeft op het moment? Stanley was een paar jaar terug flink ziek en kreeg overal wratten rond zijn bekkie. Dit is een uitwerking van een sterk verminderde weerstand. Voor een paar grote enge wratten heb ik hem zelfs laten opereren, terwijl weer een andere DA mij ervan wist te overtuigen dat het na een aantal maanden vanzelf wegging. Hij had gelijk. Ik zou het voorlopig lekker laten zitten en met goede voeding en vitamines het immuunsysteem opkrikken.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Mijn berner teef heeft ook sinds 2 weken een wrat op haar lip, van de een op de andere dag gekomen, eerst werd die ook groter en nu droogt ie wat in. Heb het ook aan de da laten zien, maar zij maakte zich er absoluut geen zorgen om en zou volgens haar binnen 2 a 3 maanden wel verdwijnen, anders moest ik even terugkomen. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers

Ongelezen bericht door Snorko »

hier een foto van de wrat

Afbeelding
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Catootje heeft sinds een week of twee ook een paar wratten op haar lip. Mijn dierenarts zei dat het op het moment bij heel veel honden voorkwam(ze hadden een buldog op spreekuur gehad met honderden wratten). Zolang het er maar enkele waren zou het vanzelf wel weggaan. Als het erger werd, konden ze van een van de wratten wat wegnemen en daar een vaccin van maken zodat alle wratten zouden verdwijnen. Hij waarschuwde wel dat de wratten besmettelijk kunnen zijn als ze open zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”