Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Great japanese dog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

Great japanese dog

Ongelezen bericht door Milou85 »

Wij hebben een kruising mechelse herder x akita inu. Bij mijn weten was dit een 'niet geplande kruising'.
Nou heb ik sinds kort een 'nieuwe' honden encyclopedie waar het volgende staat bij de akita inu.

Naast het hierboven omschreven Japanse type Akita Inu , het type dat door de FCI en Japan erkend is als het enige juiste, kennen we ook een ander type of beter gezegd een ander ras. Dit 'amerikaanse type' Akita Inu komt veel voor in landen als groot britanie en in de verenigde staten, maar ook op het vaste land van europa. Het ras is onstaan door inkruising in Akita Inu's van dog achtigen of herdershonden. Dit type kenmerkt zich door een zwaardere en grovere bouwmet zwaardere botten; ook het karakter wijkt op verschillende punten af. De honden onderscheiden zich verder door een breder kleurengamma; ze mogen bijvoorbeeld met een zwart masker worden gefokt. Vanaf 1 januari 2000 behoort dit type Akita Inu niet meer tot deze rasgroep, maar is ondergedeeld in F.C.I. groep 2, onder de rasnaam Great Japanese Dog.

Nou vraag ik me dus af, betekend dit dat onze hond een great japanese dog is of is het toch gewoon een kruising omdat het maar een 1 malige kruising was. Is de great japanese dog nog verder door gekruist met de akita. Heb het aan verschillende mensen gevraagt maar eigenlijk heeft nooit iemand van dit verhaal gehoord want ze snappen er niks van en weten me er verder niks over te vertellen. Hier wel iemand die er wel wat van weet??
Ben wel benieuwd!!
In iedergeval alvast bedankt :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Welke nieuwe encyclopedie hebben je??
Ik heb n.l.

De nieuwe Encyclopedie van de hond. Door Dr. Bruce Fogle

En ik heb eigemlijk al meerder "foutjes" gelezen, en heb je het a´l geprobeerd met google?
Milou85
Zeer actief

die jij noemt heb ik ook maar dit stond in de: grote honden encyclopedie door esther verhoef (van de week gekocht) nee nog niet via google geprobeerd maar goeie tip hoop ik. Nu maar hopen dat er niet 800 pagina's tevoorschijnkomen die ik allemaal kan gaan door spitten :pffff:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Of je gebruikt hier de zoekfunctie. :idea:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... =akita+inu
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

via google vind ik alleen info over hoe oud het ras is enzo maar volgens mij wordt het over een kam gescheerd met de 'noramel' akita in. Dan bedoel ik de oorsprong enzo. Niet hoe er precies met wat gekruist is enzo. :pffff:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Milou85
Zeer actief

Ik kan me heel goed vinden in wat daar allemaal omschreven staat over dit ras. Maar ik denk dat mijn hond een ongelukje was :pffff: (arme pasja) en dat de great japanese dog zeg maar 1 op de 50 keer gekruist is met herder of een ander ras en voor de rest alleen akita's. Pasja is 50%akita 50% mechalaar en ik denk dat de great japanese dog (ik noem maar wat) 90% akita en 10 procent ander ras (herder dan wel dog) is ofzo. Denken jullie dit ook of snappen jullie niks van mijn :blah: . Ik moet wel zeggen dat ik via google een plaatje van een g.j.d. tegenkwam die wel wat op onze hond leek en een stuk minder op een akita
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Een GJD is naar mijn weten alleen een GJD als beide ouders dat zijn. Er zijn misschien ooit wel herderachtige gebruikt, zoals eigenlijk voor elk ras tegenwoordig wel andere rassen zijn gebruikt.
Jouw hond is "gewoon" een kruising :wink:, ookal is het een kruising tussen twee rassen die zijn gebruikt om de GJD te creëeren.
Óf ik moet je vraag niet helemaal begrijpen, dat kan ook :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Als ik eerlijk mag zijn he :mrgreen:
Als je een foto van je hond geplaats had met de vraag : Waar denken jullie dat mijn hond mee gekruist is?
Zou ik iig nooit Akita hebben gezegd...
Ik vindt hem er gewoon niets van weg hebben...
Als ik kijk bij je foto's in de fotohoek vindt ik zelf de enigste foto "een beetje lijkend" de foto waar hij voor de deur zit...
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Het is ook niet dat ik WIL dat mijn hond op een akita lijkt (had mij ook niet uitgemaakt als hij dat wel had gedaan), ik ben blij met hem zoals hij is. Maar ik vroeg het me gewoon af of je dit dan ook gjd noemt omadt ik dat stukje las. Amelie had de vraag dus wel goed begrepen hoor. Ik was gewoon benieuwd. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”