Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kruizing?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Welke kruizing?

Ongelezen bericht door Riboet »

Dit is Tara, Beaus grote vriendin.

Afbeelding
Tara zou een kruizing moeten zijn tussen een Berner Sennen en een labrador.

Tara's eigenaar en ik eigenlijk ook zien er echter ook rottweiler in. In de tekening en in de kleur, maar vooral toch in karakter. Tara is een gehoorzame, maar pittige dame, zeker niet onderdanig. Ze is ook heel baasgericht. Op haar tijd is ze echter ook heel knuffelig (binnenshuis bv).

Wat denken jullie?
Dit zijn nog twee fotootjes van Tara:

Afbeelding
Ze heeft de grootte van een labrador.

Afbeelding
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

ik zie er ook wel een rottweiler in........
hihi moest wel even lachen..haar kop lijkt veel te klein voor t lijf!! :mrgreen:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Zie is een beetje te dik :oeps: ...

Oh en ze heeft aan de achterpoten ook van die wolfsklauwtjes. Ik weet niet of er rassen zijn die die standaard hebben :denken: .
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Rottweiler/herder?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gonny
Zeer actief

Riboet schreef:Zie is een beetje te dik :oeps: ...

Oh en ze heeft aan de achterpoten ook van die wolfsklauwtjes. Ik weet niet of er rassen zijn die die standaard hebben :denken: .
:mrgreen:

Sindy heeft ook wolfklauwtjes...ik weet alleen van de beauceron en ik geloof ook rottweiler...
Laatst gewijzigd door Gonny op 03 nov 2005 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik zie er eigenlijk niet echt een berner sennen in.
inderdaad eerder herder :denken:
of een mixje van vanalles en nog wat
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

rottweiler X Duitse herder dacht ik op het eerste gezicht :19:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Het zou ook goed Appenzeller/labrador kunnen zijn. Dazzle is kruizing appenzeller/herder, en heeft ook extra klauwtjes achter.
+ zit er iets in de kop wat me aan appenzeller doet denken...
Iig geval eerder appenzeller als berner...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk wel labje berner zelf. De berner is kaalgeschoren net een rotweiler en deze hond heeft wel witte aftekeningen die een lab en rot niet hebben. Verder heb ik eerder die vage aftekeningen gezien bij de bernerkruisingen en niet zo snel bij rottiemiksen die nl eerder strak B&T geven :wink:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Martijn schreef:Konden ze niets afleiden uit de pups die ze heeft gehad?
ze is te dik, dus hoeft niet persé mams te zijn...
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Martijn schreef:
gonnylohken schreef:
Martijn schreef:Konden ze niets afleiden uit de pups die ze heeft gehad?
ze is te dik, dus hoeft niet persé mams te zijn...
Ik vind dat ze erg grote tepels heeft. Groter dan alle teven die geen pups hebben gehad die ik ken.
:mrgreen: geen één tepel is hetzelfde!!! :pffff:
ik weet niet of ze een nestje heeft gehad hoor, maar te dikke teven hebben ook behoorlijke tepels en ook kan ze net loops zijn geweest.. :wink:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Ze is nog niet zo heel lang geleden loops geweest (week of 3 geloof ik) en de eigenaar zei gisteren dat ie meende dat twee tepels achter gezwollen waren (kan dat ook bij schijnzwangerschap?).

We weten niet of ze ooit pups heeft gehad. Ze schijnt een jaar of 3 te zijn. Ze is een herplaatser.

Herder hebben we ook al eens aangedacht, maar ze heeft niets van de karakters van de herders die ik ken.
Het zou ook goed Appenzeller/labrador kunnen zijn. Dazzle is kruizing appenzeller/herder, en heeft ook extra klauwtjes achter.
+ zit er iets in de kop wat me aan appenzeller doet denken...
Iig geval eerder appenzeller als berner...
Mijn Nala zat op puples met een Zwitserse sennen EN een Berner Sennen en de karakters tussen de Zwitser en de Berner waren erg groot. Van de lieve vrij trage Berner tot de drukke enthousiaste Zwitser.

Tara is niet traag, maar enthousiast en snel.
Ik vind het daarom ook wel heel aannemelijk dat de Berner in de kruizing een ander soort Sennen zou zijn :denken: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Waarom denk je dat een berner/labje sloom zou moeten zijn?
Zo'n hond kan varieren van een slome allemansvriend tot een behoorlijk actieve waakse hond (de berner is nl een waakhond pur sang als hij een erf ter beschikking heeft) die echt pittig kan zijn en druk in de omgang.
Je kan niet zomaar eigenschappen aan kruisingen toekennen om zo ouderrassen uit te sluiten omdat elke kruising uniek is. Een herdermiks kan werkelijk de goedheid zelve zijn terwijl een broertje of zusje ingeslapen wordt omdat ze bv hyperdominant of op een andere manier erg moeilijk blijken.

Er wordt niet zoveel gekruist met appenzellers en entlebuchers, die zie je niet overdadig veel en als je daar mee fokt fok je beter zuiver. De buren met de lab en de berner hebben gewoon veel eerder een pretnestje en ik zie echt niks in de hond waardoor berner/lab niet zou kunnen. Het B&T van een berner wordt vaak vaag als je hem kruist met een ras als de lab.

Zie dober/mechel bv, dat worden altijd roodachtige honden met zwarte tan maar dan niet strak afgetekend. :wink:

Natuurlijk kan deze hond ook een rottie/mechel zijn maar ik neem aan dat labje/berner erbij verteld is en dat zou in mijn ogen dus prima de oudercombi van deze hond kunnen zijn.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Natuurlijk kan deze hond ook een rottie/mechel zijn maar ik neem aan dat labje/berner erbij verteld is en dat zou in mijn ogen dus prima de oudercombi van deze hond kunnen zijn.
Er is ook verteld dat ze gechipt was. En dat is ook niet waar (de chipreader vindt geen chip). Ze zou geent zijn, maar nergens was een boekje.

Toen de trainer vond dat ze karaktereigenschappen had van een rottweiler en wij dat tegen elkaar ook all eens hadden geopperd, hadden we het idee dat dus ook de kruizing wel eens niet waar zou kunnen zijn, vandaar mijn idee om haar eens aan jullie te laten zien.

Misschien is de oudercombi trouwens ook wel niet zuiver geweest (dus geen zuivere lab of geen zuivere berner). Dan wordt het natuurlijk nog moeilijker. :denken:

Maar ik ga het er na jullie meedenken maar op houden dat de combi Berner Sennen/Labrador een hond a la Tara kan opleveren :ok: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Karaktereigenschappen van de rotweiler zitten zeker ook in de berner aangezien die rassen heel verwant zijn. Berners zijn soms ook goede waakhonden en beschermen hun bazen ook met verve. Wij hebben een berner gehad die het stelen van de auto heeft voorkomen door over het tuinhek te springen, hij liep hele dagen door de bergen in Zwitserland waar wij toen woonden en hij was non stop levendig en actief, iets dat niet alle berners meer in zich hebben maar iets dat wel bij het ras hoort eigenlijk.

De moeder van onze hond liep 5 dagen aan een stuk met 30 koeien op de berg en was 2 dagen per week op de boerderij. 5 dagen zonder baas en zonder andere honden, dat was haar werk en ze bracht de koeien allemaal elke week het dal weer in. Haar zoon, onze hond, was dus ook een echte berner zoals in die tijd in Zwitserland gefokt werd, op werklust en karakter :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

gonnylohken schreef:
Riboet schreef:Zie is een beetje te dik :oeps: ...

:mrgreen:

Sindy heeft ook wolfklauwtjes...ik weet alleen van de beauceron en ik geloof ook rottweiler...
Alle franse herdershonden en de pyreneseberghond hebben dubbele wolfsklauwen(verplicht in de rasstandaard) verder zijn er zat honden waarbij vlak na de geboorte de wolfsklauwen worden afgeknipt. Mijn DHxChow had ook wolfsklauwen.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”