Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krap wonen en toch een hond willen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

razzgul
geregistreerd lid

Krap wonen en toch een hond willen

Ongelezen bericht door razzgul »

naja krap... 55m2, 3kamers + balkon op 3 hoog?

:denken: :edit: wat een arrogante zelfingenomen kwal en dito topic, niet te geloven :eek:

Op langere termijn wilde ik zoieso een hond en heb er dus ook ruimschoots in verdiept, echter nu ik voorlopig ff geen vriendin heb die t voorstel weer zal afwijzen wil ik t besluit wat eerder nemen ook gezien de veiligheidssituatie in mijn nieuwe woonomgeving.

Ik zit echter met t gemis aan een achtertuin op 3hoog, niet echt een ideaal territorium dat weet ik, dus ga mij daar vooral niet op wijzen. Voorkeuren voor bep rassen heb ik te over (dober, rottweiler, kleine staff, bullterrier, argentijn, alles wat er maar onaaibaar uitziet) maar ik laat alle opties open :sst: Ook heb ik liever eentje uit t asiel, echter een onwijs sterke rottweiler met een handleiding is misschien wat teveel hond voor iemand die nog nooit een hond heeft gehad.
Zoals ik zei ik laat alle opties open, ook die erg afwijken van mijn verwachtigen
Laatst gewijzigd door razzgul op 04 jun 2008 01:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik vraag me af na het lezen van jouw verhaal: Wil je een hond omdat je graag een hond wil, of wil je een hond omdat je bewaking nodig hebt?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wil je ook nog wat leuks doen met de hond of zit dat er niet in?

Anne
marielle231
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door marielle231 »

MOET langere tijd (<8uur) alleen kunnen zijn

8 uur is best wel lang...

Hier gebeurd het een heel enkel keertje als ik naar mijn moeder ga maar dan worden ze tussen de middag wel uitgelaten enzo

Ook ik woon op een flat een tuin zou fijn zijn vind ik dan voor een hond maar is niet persee nodig
zolang je de hond maar gewoon uitlaat
mijn honden zijn zeer rustig in huis dus dat is wel fijn
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

krap wonen en toch een hond willen

Ongelezen bericht door dana »

Is dit een misselijke grap ofzo......... :denken: .
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Langer als 8 uur alleen, en verder krijg ik niet de indruk dat je ook het plezier van een hond inziet :denken:

Daarbij alle rassen die je wat lijken, lijken mij nou weer niet echt geschikt voor iemand die nog nooit een hond heeft gehad!

En alles wat onaaibaar is? zou bijna zeggen dat je alleen een hond wil om "Stoer" te doen :roll:

Je hebt nog nooit een hond gehad en je stelt nogal wat eisen.....

Kan je niet beter een alarm op de deur doen? lijkt me een goed idee in jou geval.

Over het flat gebeuren.....ik woon 9 hoog en heb 2 Amerikaanse Staffords die ruimte zat hebben.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

marielle231 schreef:MOET langere tijd (<8uur) alleen kunnen zijn

8 uur is best wel lang...

Hier gebeurd het een heel enkel keertje als ik naar mijn moeder ga maar dan worden ze tussen de middag wel uitgelaten enzo

Ook ik woon op een flat een tuin zou fijn zijn vind ik dan voor een hond maar is niet persee nodig
zolang je de hond maar gewoon uitlaat
mijn honden zijn zeer rustig in huis dus dat is wel fijn
inderdaad 8 uur is wel erg lang, ook hier een hondenbezitster op een flat 4 hoog maar wel 70m2 tot de beschikking.
het kan wel maar voorwaarde is gewoon dat je de hond voldoende beweging geeft maar dat is ook zo als je een huis met tuin hebt natuurlijk.
wel is het zo dat het in een flat gehoriger is en daar kun je weleens problemen mee krijgen zoals ik zelf aan den lijve heb gemerkt.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik herkende de Sharpei wel in je plaatje...
Maar als je niet van plan bent om leuke dingen met je hond te gaan doen dan is de pei niks voor je...geen enkele hond is dan wat voor jou.
Je moet tijd en energie in je hond steken, zeker als je ook nog voor een pup zou gaan...
wat ik je echt af kan raden als je 8 uur per dag weg bent.

Rimpel heeft de eerste 3 jaar van zijn leven op een flat vier hoog gewoond, geen lift. Alleen een balkon.
Ging prima.
Maar dan moet je wel leuke dingen met ze doen..
Rimpel gaat overal mee naartoe..dus als ik met ma een broodje ga eten in de stad, ligt Rimpel onder de tafel.
Als ik ga tanken en daarna bij de MC Donalds langs ga dan zit Rimpel bij me. Ga ik naar mijn ouders als mijn vriend late dienst heeft, dan gaat Rimpel mee...

Je kunt niet verwachten dat een hond zich happy gedraagt als je hem 8 uur per dag alleen laat en er vervolgens niets mee onderneemt.
Een Pei is geen allemansvriend...en op zich een goede waakhond.

Maar is een consequente baas nodig...en wij zijn dan toevallig WEL begonnen met een Sharpei als eerste hond (ik ben wel altijd met honden opgegroeid maar mijn vriend niet) maar ik kan een Sharpei eigenljk niet aanraden om mee te beginnen als eerste hond...
zeker niet als je totaal geen kaas gegeten hebt van honden...
Je moet je hele ziel en zaligheid leggen in een Sharpei (in iedere hond...maar goed) en en er voor 100 % voor gaan...anders wordt het niets. Het kunnen eigenwijze knarren zijn, maar als je verliefd bent dan is dat voor altijd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat ben je van plan om buiten werktijd met de hond te doen?
De door jou genoemde rassen lijken mij nou niet echt de perfekte rassen voor een beginner :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
razzgul
geregistreerd lid

Dibbes schreef:Ik vraag me af na het lezen van jouw verhaal: Wil je een hond omdat je graag een hond wil, of wil je een hond omdat je bewaking nodig hebt?
is gezelschap soms te verkiezen boven nut ? dan heb ik wat gemist. in mijn geval is er wat overlap
Be the pack leader
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Krap wonen en toch een hond willen

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

razzgul schreef:naja krap... 55m2, 3kamers + balkon op 3 hoog?

Zo'n woning/appartement ga ik dus over 2 a 3 mnd betrekken in (en nu komt t) een sinds kort niet zo veilige buurt. Het is zeker geen met asociale sjonnie's en mohammed's volgepakte getto, eerder een elitaire buurt (naar a'damse begrippen) maar helaas hebben ongewenst volk van overbekende etniciteit (pas) sinds kort er hun brood gevonden.
Zoek je toch een andere lokatie :idea: zie ik jullie denken nou was t maar zo makkelijk met t overweldigend gevarieerde woningaanbod in A'dam :bijtend cynisme:. Dit is t beste wat ik kan krijgen voor een "redelijke" :roll: prijs, punt uit.

Op langere termijn wilde ik zoieso een hond en heb er dus ook ruimschoots in verdiept, echter nu ik voorlopig ff geen vriendin heb die t voorstel weer zal afwijzen wil ik t besluit wat eerder nemen ook gezien de veiligheidssituatie in mijn nieuwe woonomgeving.

Het moet dus een assertieve blaffer zijn en geen nerveus grommende labrador, das duidelijk. Ik zit echter met t gemis aan een achtertuin op 3hoog, niet echt een ideaal territorium dat weet ik, dus ga mij daar vooral niet op wijzen. Een (waak)hond heeft een bep taak en die zou die moeten uitvoeren ongeacht de omvang van zijn accomodatie... schootgebonden keffers uitgezonderd natuurlijk. Voorkeuren voor bep rassen heb ik te over (dober, rottweiler, kleine staff, bullterrier, argentijn, alles wat er maar onaaibaar uitziet) maar ik laat alle opties open :sst: Ook heb ik liever eentje uit t asiel, echter een onwijs sterke rottweiler met een handleiding is misschien wat teveel hond voor iemand die nog nooit een hond heeft gehad.
Voorwaarden:
- sterk, zelfverzekerd, uberwaakhond, geen mietje dus
- MOET het zonder (riante) tuin kunnen stellen
- MOET langere tijd (<8uur) alleen kunnen zijn
- liever kort getrimde beharing (deutsche herder kan nog net)->weinig onderhoud!
- moet een tem-baar energieniveau hebben m.a.w geen interieur herinrichter

- en verder weet ik t niet ..... dat laat ik aan jullie kenners over :19: Zoals ik zei ik laat alle opties open, ook die erg afwijken van mijn verwachtigen, dus kom maar op met de adviezen en terechtwijzingen :wave:
Gelukkig heb je geen vooroordelen. :roll:
Ik denk dat je beter een beveiligingssysteem kunt aanschaften. Voldoet aan al je wensen. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Nerveus blaffende labrador???????? Ken ik niet!!!!
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Afbeelding

Wat dacht je hiervan? Te koop bij Bart Smit voor maar 10 euro!!
Kun je de rest van het geld besteden aan een alarmsysteem :piew:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik denk dat je beter een goede alarminstallatie kan plaatsen.

In welke buurt ga je wonen?
Afbeelding
razzgul
geregistreerd lid

hmm ik merk dat ik in mijn openingspost de indruk wek van een kille rekenaar die kosten en baten afweegt van t hondenbezit . Laat ik het zo stellen, had ik een een hectare tuin ergens op de Veluwe tot me beschikking gehad dan was die hond er ook wel gekomen :ok: en ook dan nog omdat t een functie heeft, ik geloof niet zo in t verschijnsel "gezelschapshond" , maar dat wil niet zeggen dat ik geen leuke dingen mee zal ondernemen of knuffelen omdat t 24/7 boeven hoort af te schrikken. NEE dat is niet zo, dus wees gerust :mrgreen: Ben bereid net zoveel tijd in te steken als in een vriendin (ehm, wat minder dan) , inclusief uitlaten idd! :roll:
Be the pack leader
Diego
Actief
Contacteer:

Nou misschien moet je op zoek gaan naar een kreng van een wijf :smile:

Shrikt vaker meer af als een hond :smile:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Diego schreef:Nou misschien moet je op zoek gaan naar een kreng van een wijf :smile:

:smile: :smile:
M@ri@nne
Zeer actief

Diego schreef:Nou misschien moet je op zoek gaan naar een kreng van een wijf :smile:

:smile: :smile: :smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
razzgul
geregistreerd lid

ha ha :smile: :roll:
hmm ik zal je avond maar niet verpesten :sst:
Be the pack leader
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

gerritte schreef:Nerveus blaffende labrador???????? Ken ik niet!!!!
De blaffende nerveuze labrador, daarentegen, behoort tot de mogelijkheden.
AfbeeldingAfbeelding
Diego
Actief
Contacteer:

razzgul schreef:

Probeer t maar..... :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Razzgull,

Stel hè, je hebt een hond die er in jouw ogen afschrikwekkend uitziet, maar hij vertoont gedrag van een schoothondje, wat doe je dan?

Vaak ( niet altijd ) nemen mensen een hond met een bepaald beeld in gedachten. Maar de werkelijkheid is anders dan dat beeld. Bijvoorbeeld de hond vertoont gedrag wat niet gewenst is. Angst, dominantie, noem maar op. Ga je er dan helemaal voor om de hond te begeleiden, wat heel veel tijd en energie kost om het gewenste resultaat te behalen of beland zo'n hond dan in het asiel?

En 8 uur achter elkaar alleen, vind ik ook wel erg lang hoor... Hoe denk je daar zelf over? Vind je dat zelf kunnen of vind je het achteraf ook best lang?
En als je hond nou niet zo lang alleen kan? Ga je dan naar oplossingen zoeken? Zoja, wat voor oplossingen zullen dat dan zijn??
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:smile: :smile: :smile:
Hoe verzin je t :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Diego schreef:
razzgul schreef:

Juist wie zet het niet op een rennen bij Patty Brard :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Diego
Actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Diego schreef:
razzgul schreef:

Juist wie zet het niet op een rennen bij Patty Brard :mrgreen:
Psies en dan hoeft ze nog niks te zeggen ook :smile:
M@ri@nne
Zeer actief

Oh en een hond (of meerdere) is niet altijd een garantie dat ze niet binnenkomen. :mrgreen:
Ik spreek uit ervarig. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Diego
Actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Oh en een hond (of meerdere) is niet altijd een garantie dat ze niet binnenkomen. :mrgreen:
Ik spreek uit ervarig. :roll:
Nou idd! Mijn teef zou inbrekers kwispelend staan op te wachten en zal waarschijnlijk nog aanwijzen ook maar alles staat :smile:
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

kloon?
Tamara.
Zeer actief

En als een alarmsysteem te duur is, kun je altijd een bordje kopen met een zeer gevaarlijk uitziende hond met "hier waak ik" erop, wellicht dat dat al genoeg helpt :mrgreen:
razzgul
geregistreerd lid

mercedes2803 schreef:Ik herkende de Sharpei wel in je plaatje...
Maar als je niet van plan bent om leuke dingen met je hond te gaan doen dan is de pei niks voor je...geen enkele hond is dan wat voor jou.
Je moet tijd en energie in je hond steken, zeker als je ook nog voor een pup zou gaan...
wat ik je echt af kan raden als je 8 uur per dag weg bent.

Rimpel heeft de eerste 3 jaar van zijn leven op een flat vier hoog gewoond, geen lift. Alleen een balkon.
Ging prima.
Maar dan moet je wel leuke dingen met ze doen..
Rimpel gaat overal mee naartoe..dus als ik met ma een broodje ga eten in de stad, ligt Rimpel onder de tafel.
Als ik ga tanken en daarna bij de MC Donalds langs ga dan zit Rimpel bij me. Ga ik naar mijn ouders als mijn vriend late dienst heeft, dan gaat Rimpel mee...

Je kunt niet verwachten dat een hond zich happy gedraagt als je hem 8 uur per dag alleen laat en er vervolgens niets mee onderneemt.
Een Pei is geen allemansvriend...en op zich een goede waakhond.

Maar is een consequente baas nodig...en wij zijn dan toevallig WEL begonnen met een Sharpei als eerste hond (ik ben wel altijd met honden opgegroeid maar mijn vriend niet) maar ik kan een Sharpei eigenljk niet aanraden om mee te beginnen als eerste hond...
zeker niet als je totaal geen kaas gegeten hebt van honden...
Je moet je hele ziel en zaligheid leggen in een Sharpei (in iedere hond...maar goed) en en er voor 100 % voor gaan...anders wordt het niets. Het kunnen eigenwijze knarren zijn, maar als je verliefd bent dan is dat voor altijd.
kijk hier heb ik nou wat aan :wink:
t komt volgens mij door mijn stijl van posten (dat hier blijkbaar niet echt gewaardeerd wordt , ik post namelijk uitsluitend op politieke wetensh fora) waardoor mijn bedoeling totaal niet overkomt, het zij zo. Ik heb al voldoende lectuur verslonden om een idee te krijgen van hoe t honden-bezit zal uitzien, mij zie je dus niet met een amstaff als eerste hond aankomen en toch zijn er velen die dit doen , zij hebben er wel kaas van gegeten ?. Dat is mijn vraag namelijk, een ieder hier die tot fatsoenlijk reageren in staat is geeft meteen aan dat waak-en molosser types (en bep terriers) geen honden voor noobs zijn, WELKE DAN WEL ???
Wat ik ook wilde weten was of dergelijke honden zonder tuin konden harden, dat blijkt zo te zijn, nou duidelijk!.
Be the pack leader
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”