razzgul schreef:naja krap... 55m2, 3kamers + balkon op 3 hoog?
Zo'n woning/appartement ga ik dus over 2 a 3 mnd betrekken in (en nu komt t) een sinds kort niet zo veilige buurt. Het is zeker geen met asociale sjonnie's en mohammed's volgepakte getto, eerder een elitaire buurt (naar a'damse begrippen) maar helaas hebben ongewenst volk van overbekende etniciteit (pas) sinds kort er hun brood gevonden.
Zoek je toch een andere lokatie

zie ik jullie denken nou was t maar zo makkelijk met t overweldigend gevarieerde woningaanbod in A'dam :bijtend cynisme:. Dit is t beste wat ik kan krijgen voor een "redelijke"

prijs, punt uit.
Op langere termijn wilde ik zoieso een hond en heb er dus ook ruimschoots in verdiept, echter nu ik voorlopig ff geen vriendin heb die t voorstel weer zal afwijzen wil ik t besluit wat eerder nemen ook gezien de veiligheidssituatie in mijn nieuwe woonomgeving.
Het moet dus een assertieve blaffer zijn en geen nerveus grommende labrador, das duidelijk. Ik zit echter met t gemis aan een achtertuin op 3hoog, niet echt een ideaal territorium dat weet ik, dus ga mij daar vooral niet op wijzen. Een (waak)hond heeft een bep taak en die zou die moeten uitvoeren ongeacht de omvang van zijn accomodatie... schootgebonden keffers uitgezonderd natuurlijk. Voorkeuren voor bep rassen heb ik te over (dober, rottweiler, kleine staff, bullterrier, argentijn, alles wat er maar onaaibaar uitziet) maar ik laat alle opties open :sst: Ook heb ik liever eentje uit t asiel, echter een onwijs sterke rottweiler met een handleiding is misschien wat teveel hond voor
iemand die nog nooit een hond heeft gehad.
Voorwaarden:
- sterk, zelfverzekerd, uberwaakhond, geen mietje dus
- MOET het zonder (riante) tuin kunnen stellen
- MOET langere tijd (<8uur) alleen kunnen zijn
- liever kort getrimde beharing (deutsche herder kan nog net)->weinig onderhoud!
- moet een tem-baar energieniveau hebben m.a.w geen interieur herinrichter
- en verder weet ik t niet ..... dat laat ik aan jullie kenners over

Zoals ik zei ik laat alle opties open, ook die erg afwijken van mijn verwachtigen, dus kom maar op met de adviezen en terechtwijzingen