hallo, wij denken er aan om een hond aan te schaffen. Wij hebben bedrijf aan huis. D.w.z. beneden werken en boven wonen. Wij hebben ook nog 2 kinderen van 7 en 11 jaar.
Kan iemand ons hierin advies geven? Hij moet dus kunnen en mogen traplopen als hij zijn puppytijd voorbij is. Het moet ook wel een rustige hond zijn.
Wij hebben in het verleden een Berner gehad (toen nog geen bedrijf aan huis). Zou ik graag weer willen, maar voor dat trap lopen lijkt hij/zij niet het juiste ras.
Wij zijn benieuwd naar de reactie's.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advies juiste keuze hond
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wat zoek je in een hond? Welke karaktereigenschappen spreken je aan? Zoek je een rustige of juist actieve hond? Welk formaat (ongeveer) vind je ideaal? Wil je per se een rashond of maakt dit niet uit? Wil je een pup of een volwassen hond?
Dit zijn slechts een paar vraagjes, als je hier antwoord op geeft, krijg je waarschijnlijk nuttigere informatie op dit forum.
Dit zijn slechts een paar vraagjes, als je hier antwoord op geeft, krijg je waarschijnlijk nuttigere informatie op dit forum.
- Diego
- Actief
- Contacteer:
Hierbij mijn vraag wat gespecificeerd
Wij denken aan een rashond (pup). Verder moet zij goed met kinderen om kunnen gaan. Wanneer wij aan het werk zijn moet ze lekker op een eigen plek liggen en niet aanslaan als er klanten binnen komen. De hoogte van hond mag zo tussen de 40 a 50 cm liggen. We zijn zelf niet super actief, maar willen wel strand- en boswandelingen met de hond gaan maken. En de hond moet trap lopen (als hij iets ouder is).
Een hoop eisen, maar misschien is er een tussenweg.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Hierbij mijn vraag wat gespecificeerd
Goed met kinderen om kunnen gaan hangt af van de opvoeding.mom schreef:Wij denken aan een rashond (pup). Verder moet zij goed met kinderen om kunnen gaan. Wanneer wij aan het werk zijn moet ze lekker op een eigen plek liggen en niet aanslaan als er klanten binnen komen. De hoogte van hond mag zo tussen de 40 a 50 cm liggen. We zijn zelf niet super actief, maar willen wel strand- en boswandelingen met de hond gaan maken. En de hond moet trap lopen (als hij iets ouder is).
Hoeveel tijd wil je kwijt zijn aan de vachtverzorging?
Die strand- en boswandelingen is dat dagelijks?
Groetjes, Marianne.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2