Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies juiste keuze hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mom

advies juiste keuze hond

Ongelezen bericht door mom »

hallo, wij denken er aan om een hond aan te schaffen. Wij hebben bedrijf aan huis. D.w.z. beneden werken en boven wonen. Wij hebben ook nog 2 kinderen van 7 en 11 jaar.

Kan iemand ons hierin advies geven? Hij moet dus kunnen en mogen traplopen als hij zijn puppytijd voorbij is. Het moet ook wel een rustige hond zijn.

Wij hebben in het verleden een Berner gehad (toen nog geen bedrijf aan huis). Zou ik graag weer willen, maar voor dat trap lopen lijkt hij/zij niet het juiste ras.

Wij zijn benieuwd naar de reactie's.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat zoek je in een hond? Welke karaktereigenschappen spreken je aan? Zoek je een rustige of juist actieve hond? Welk formaat (ongeveer) vind je ideaal? Wil je per se een rashond of maakt dit niet uit? Wil je een pup of een volwassen hond?

Dit zijn slechts een paar vraagjes, als je hier antwoord op geeft, krijg je waarschijnlijk nuttigere informatie op dit forum.
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Misschien een kleiner ras die je ten alle tijden de trap op kunt tillen?
mom

Hierbij mijn vraag wat gespecificeerd

Ongelezen bericht door mom »

Wij denken aan een rashond (pup). Verder moet zij goed met kinderen om kunnen gaan. Wanneer wij aan het werk zijn moet ze lekker op een eigen plek liggen en niet aanslaan als er klanten binnen komen. De hoogte van hond mag zo tussen de 40 a 50 cm liggen. We zijn zelf niet super actief, maar willen wel strand- en boswandelingen met de hond gaan maken. En de hond moet trap lopen (als hij iets ouder is).

Een hoop eisen, maar misschien is er een tussenweg.
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Hierbij mijn vraag wat gespecificeerd

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

mom schreef:Wij denken aan een rashond (pup). Verder moet zij goed met kinderen om kunnen gaan. Wanneer wij aan het werk zijn moet ze lekker op een eigen plek liggen en niet aanslaan als er klanten binnen komen. De hoogte van hond mag zo tussen de 40 a 50 cm liggen. We zijn zelf niet super actief, maar willen wel strand- en boswandelingen met de hond gaan maken. En de hond moet trap lopen (als hij iets ouder is).

Een hoop eisen, maar misschien is er een tussenweg.
Goed met kinderen om kunnen gaan hangt af van de opvoeding.
Hoeveel tijd wil je kwijt zijn aan de vachtverzorging?
Die strand- en boswandelingen is dat dagelijks?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Er wordt al iets duidelijker, maar er zijn nog heel veel rassen mogelijk (denk dat zo'n 15% is afgevallen :wink: )

Wat voor type hond spreekt je aan?

Een waterhond/ Retriever: Kooiker, Staby, Wetterhoun, Golden Retriever, Springer Spaniel
Een Terrier
Een Herder
Een poolhond
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”