Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foutieve sterilisatie...
Moderator: moderatorteam
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
Foutieve sterilisatie...
De titel zegt het al een foutieve sterilisatie. Ik zal eerst beginnen met mijn verhaal.
Mijn jongste teef is vanwege hele erge schijnzwangerschappen in juni gesteriliseerd, alles er uit laten halen (dus ook baarmoeder).
Verleden week zag ik dat ze vaginale bloedingen had, wij zijn toen met spoed in de avonduren naar een dierenarts gereden. We zijn er nl. niet van uitgegaan dat het loopsheid kon zijn, vanwege sterilisatie. Gelukkig had ze geen ontstekingen/tumoren etc, maar een "loopsheid". Dit hebben ze kunnen zien d.m.v. bloedonderzoeken, die dus bij mijn gewone dierenarts heeft plaatsgevonden. Ik weet het is een beetje een warrig verhaal, maar nu moet ze dus 17 november weer gesteriliseerd worden.
Uiteraard heb ik gevraagd hoe het allemaal zat, waardoor de dierenarts zelf het volgende zei: "De er kan nog weefsel zitten, dit kan zijn door mijn schuld, maar als het ergens anders zit dan is het niet mijn fout. Dan zal je de kosten moeten betalen." Andere dierenartsen zeggen dat het de fout is van de dierenarts en dat de kosten kosteloos moet worden uitgevoerd. Weet iemand van jullie hoe het zit met inwendige van de hond??
Mijn jongste teef is vanwege hele erge schijnzwangerschappen in juni gesteriliseerd, alles er uit laten halen (dus ook baarmoeder).
Verleden week zag ik dat ze vaginale bloedingen had, wij zijn toen met spoed in de avonduren naar een dierenarts gereden. We zijn er nl. niet van uitgegaan dat het loopsheid kon zijn, vanwege sterilisatie. Gelukkig had ze geen ontstekingen/tumoren etc, maar een "loopsheid". Dit hebben ze kunnen zien d.m.v. bloedonderzoeken, die dus bij mijn gewone dierenarts heeft plaatsgevonden. Ik weet het is een beetje een warrig verhaal, maar nu moet ze dus 17 november weer gesteriliseerd worden.
Uiteraard heb ik gevraagd hoe het allemaal zat, waardoor de dierenarts zelf het volgende zei: "De er kan nog weefsel zitten, dit kan zijn door mijn schuld, maar als het ergens anders zit dan is het niet mijn fout. Dan zal je de kosten moeten betalen." Andere dierenartsen zeggen dat het de fout is van de dierenarts en dat de kosten kosteloos moet worden uitgevoerd. Weet iemand van jullie hoe het zit met inwendige van de hond??
-
anita1
- Actief
:N: :N:
sjees dat is erg zeg!
maar wat de dierenarts betreft,kan hij mooi zelf voor de kosten opdraaien.
je gaat toch niet 2 x een sterelisatie betalen?
en erger nog..de hond moet voor de 2de keer.
zielig en erg genoeg.
heb dit overigens nog nooit gehoord en meegemaakt.
sterkte ermee
groetjes anita
sjees dat is erg zeg!
maar wat de dierenarts betreft,kan hij mooi zelf voor de kosten opdraaien.
je gaat toch niet 2 x een sterelisatie betalen?
en erger nog..de hond moet voor de 2de keer.
zielig en erg genoeg.
heb dit overigens nog nooit gehoord en meegemaakt.
sterkte ermee
groetjes anita
wees trouw voor je honden,dan zullen zij ook trouw zijn!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Mijn teef is niet het eerste geval van deze dierenartsenpraktijk. Hier in de buurt loopt nl. nog een teef die niet goed gesteriliseerd is, was wel dor haar collega.[/quote]Debora schreef:[quote="anita1]
heb dit overigens nog nooit gehoord en meegemaakt.![]()
No way dat ik mijn hond daar dan nog een keer heen stuurde.
Groetjes, Marianne.

-
miekmiek
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Jemig, arme hond. Moet ze weer worden opengemaakt en onder narcose.
Voor wat betreft de kosten: ik zou daar dus geen boodschap aan hebben en deze DA blijft voortaan van mijn dieren af. Zeker als je zegt dat het wel eens eerder voor is gekomen daar. Ik zou mijn hond daar echt niet nog een keer brengen.
Voor wat betreft de kosten: ik zou daar dus geen boodschap aan hebben en deze DA blijft voortaan van mijn dieren af. Zeker als je zegt dat het wel eens eerder voor is gekomen daar. Ik zou mijn hond daar echt niet nog een keer brengen.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Een kennis van mij die haar yorki had laten steriliseren had het zelfde probleem. Eerst nog twee keer een bloedonderzoek laten doen (die ze ook moest betalen) om te kijken of het een loopsheid betrof. Dat bleek dus wel het geval te zijn. Die kennis heeft wel de operatie vergoed gekregen maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Vreselijk om je hond weer te moeten laten opereren.
met dank aan Twinkel
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze wordt niet door dezelfde arts opnieuw opengesneden. De dierenarts, die hiervoor altijd zat heeft nu een aantal dierenartsen in dienst genomen, omdat een paard op haar gezicht is gaan staan. Deze vrouw vertrouw ik nog steeds voor 100%, dat ik de andere dierenarts niet vertrouw is wel een reden dat ik hierna een andere dierenarts ga zoeken. Ik heb trouwens niets hoeven te tekenen.miekmiek schreef:Ik zou mijn hond niet nog een keer door dezelfde arts laten opereren. Als het vertrouwen eenmaal weg is, dan houdt het op toch?
Heb je iets moeten tekenen voordat ze onder het mes ging? Ik weet niet of er standaard voorwaarden aan zoiets verbonden zijn?
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt ook voor het bloedonderzoek hebben we moeten betalen. Het ergste vind ik voornamelijk dat ze weer geopereerd moet worden, na de eerste keer voelde zich niet al geweldig. Laat staan na de tweede keer, al is het noodzakelijk, het is vreselijk voor haar.hondeponnetje schreef:Een kennis van mij die haar yorki had laten steriliseren had het zelfde probleem. Eerst nog twee keer een bloedonderzoek laten doen (die ze ook moest betalen) om te kijken of het een loopsheid betrof. Dat bleek dus wel het geval te zijn. Die kennis heeft wel de operatie vergoed gekregen maar dat ging niet zonder slag of stoot.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze hond heeft hetzelfde meegemaakt. Zij is in november gesteriliseerd en in april werd zij weer loops! We schrokken ons dood en onze dierenarts schrok zo mogelijk nog erger. Onze hond is gesteriliseerd tijdens het zwangerschapsverlof van onze eigen dierenarts en onze eigen dierenarts zei dat ze nogmaals geopereerd moest worden om te kijken of er inderdaad nog een restje ovarium was achtergebleven. Als dat zo was, dan was het de fout van haar plaatsvervangster en hoefden we niets te betalen, was het echter een tumor in bijvoorbeeld de baarmoeder, dan wel en dat vind ik ook logisch! Zelfs als er maar 1% ovarium achterblijft kan een hond gewoon weer loops worden en het schijnt dat het zelfs weer kan 'aangroeien' of tumoren vormen. We vonden het vreselijk dat onze hond weer onder het mes moest, vooral omdat zij epilepsie heeft en narcose dan extra vervelend is.
Tijdens de operatie, waar ik bijgebleven ben, werden inderdaad resten ovariumweefsel gevonden met cysten, maar gelukkig was de baarmoeder nog goed en kon die blijven zitten. Het was ontzettend vervelend, vooral omdat onze hond na de operatie nog 4 epilepsieaanvallen gekregen heeft, maar verder is alles goed afgehandeld; de dierenarts was zeer meelevend en ze was er zeer door ontdaan dat dit gebeurd was. Die plaatsvervangster valt nooit meer in! En natuurlijk hoefde wij niets te betalen, ook niet voor controles achteraf.
Tijdens de operatie, waar ik bijgebleven ben, werden inderdaad resten ovariumweefsel gevonden met cysten, maar gelukkig was de baarmoeder nog goed en kon die blijven zitten. Het was ontzettend vervelend, vooral omdat onze hond na de operatie nog 4 epilepsieaanvallen gekregen heeft, maar verder is alles goed afgehandeld; de dierenarts was zeer meelevend en ze was er zeer door ontdaan dat dit gebeurd was. Die plaatsvervangster valt nooit meer in! En natuurlijk hoefde wij niets te betalen, ook niet voor controles achteraf.

-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer: