Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb Dus een maltezertje van 7 jaar en al ongeveer haar hele leven heeft ze last van slechte tanden.....ze heeft pas haar tweede tandsteenbehandeling gehad en toen zijn er ook een aantal tanden getrokken ( bij de eerste keer ook ) dus : ze heeft nu geen voortanden meer en ik kwam er net achter dat ze weer een losse tand heeft...
ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen ( als dat uberhaupt kan ) ik poets haar tanden regelmatig en geef haar goede brokken die ze echt goed door moet bijten maar niks helpt .........de oral care brokken van hills zijn dan weer te groot voor haar ......
Als de DA het niet kan, dan zou ik ook niemand anders weten.
Het gebitje is gewoon aangetast denk ik. Daar kan je bij mensen al heel weinig aan doen, dus ik denk bij dieren helemaal niet.
Waardeloos voor je hond, sterkte!
volgens onze da was er niets aan te doen, waarschijnlijk een niet goede calsium opname o.i.d. let wel dat ze dan ook makkelijker een botje breken dan anders.
wat zachter voer geven indien nodig, voortanden hebben ze eigenlijk toch niet nodig is alleen een handig schepje.
Ja Rodi is prima. Is makkelijk te geven aan zo'n klein hondje omdat het schijfjes zijn van 100 gram.
Waarschijnlijk heb je aan 1 schijfje per dag genoeg voor je hond.
en hoef je dan niks bij te voeren hebben ze aan Rodi genoeg en welke rodi heb je dan nodig je hebt toch verschillende Pens, hart etc . ? of maakt dat niet uit
Rodi is er in een Complete versie (dat staat groot op de doos) en dan heb je inderdaad doosjes waar alleen Pens of Hart opstaat.
Als je de complete variant geeft dan hoeft er niets bij. Dat is volledige voeding voor honden.
Een dagje pens of hart is ook goed voor je hondje maar dus niet als volledige voeding. Dan moet er een groentje prutje bij of iets dergelijks.
Als je hondje een beloning verdient of als je hem gewoon iets lekkers wilt geven dan is er ook Rodi worst.
ik kan mn maltezer toch moeilijk zon hele bak smuldier geven ....degene die ik had leek meer op een tsja een doos ingewanden en daar moet ik toch wel stukjes vanaf snijden van de hele plak ???
Daarom heb ik liever rodi dat vond k minder smerig
joyce1986 schreef:ik kan mn maltezer toch moeilijk zon hele bak smuldier geven ....degene die ik had leek meer op een tsja een doos ingewanden en daar moet ik toch wel stukjes vanaf snijden van de hele plak ???
Daarom heb ik liever rodi dat vond k minder smerig
ja, oke, ben dat soort formaten niet gewend
maar ben ook (vooral sinds ik vers voer eigenlijk) niet echt vies meer ergens van (sta nu gewoon zo verse vuile pens te snijden bv, alhoewel dat wel minder stinkt dan de smuldier......... )
haha ja dat is ook weer zo maar k denk niet dat ze er beter van wordt als ik zon hele bak geef haha ........maar het was dus de eerste keer dat ik dat probeerde en ik dacht echt van woooooooow gatver haha
ik heb wel een tijdje rodi erbij gevoerd dat ging in principe wel goed en ze at haar drollen niet meer op wat ze wel altijd doet dus ik zal het gewoon eens een tijdje proberen en kijken hoe het gaat
maar als ik een rodi compleet heb hoef ik verder helemaal geen brokken bij te voeren ??????
joyce1986 schreef:haha ja dat is ook weer zo maar k denk niet dat ze er beter van wordt als ik zon hele bak geef haha ........maar het was dus de eerste keer dat ik dat probeerde en ik dacht echt van woooooooow gatver haha
ik heb wel een tijdje rodi erbij gevoerd dat ging in principe wel goed en ze at haar drollen niet meer op wat ze wel altijd doet dus ik zal het gewoon eens een tijdje proberen en kijken hoe het gaat
maar als ik een rodi compleet heb hoef ik verder helemaal geen brokken bij te voeren ??????
idd, als je de complete versie hebt hoef je helemaal geen brokken meer bij te voeren,
je kan ongeveer aanhouden dat ze 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag nodig heeft
verder zou ik echt ff gaan kijken op www.barfplaats.nl als je je verder wilt verdiepen in het voeren van vers.......