Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help !!! Kan iemand me misschien helpen ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joyce1986
Actief

Help !!! Kan iemand me misschien helpen ?

Ongelezen bericht door joyce1986 »

Ik heb Dus een maltezertje van 7 jaar en al ongeveer haar hele leven heeft ze last van slechte tanden.....ze heeft pas haar tweede tandsteenbehandeling gehad en toen zijn er ook een aantal tanden getrokken ( bij de eerste keer ook ) dus : ze heeft nu geen voortanden meer en ik kwam er net achter dat ze weer een losse tand heeft...

ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen ( als dat uberhaupt kan ) ik poets haar tanden regelmatig en geef haar goede brokken die ze echt goed door moet bijten maar niks helpt .........de oral care brokken van hills zijn dan weer te groot voor haar ......

Kan iemand me helpen ?? :19:
Binky And Indy are watching you

R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Als de DA het niet kan, dan zou ik ook niemand anders weten.
Het gebitje is gewoon aangetast denk ik. Daar kan je bij mensen al heel weinig aan doen, dus ik denk bij dieren helemaal niet.
Waardeloos voor je hond, sterkte!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gebitje nog een keertje schoon laten maken en dan overstappen op vers, daar blijven de tanden echt veel schoner van dan van brokken

kijk maar eens op www.barfplaats.nl
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hebben meerdere kleine rassen last van.

volgens onze da was er niets aan te doen, waarschijnlijk een niet goede calsium opname o.i.d. let wel dat ze dan ook makkelijker een botje breken dan anders.

wat zachter voer geven indien nodig, voortanden hebben ze eigenlijk toch niet nodig is alleen een handig schepje.
joyce1986
Actief

Het gebitje is denk ik een maand geleden gedaan dus omdat nu weer te doen is wel erg snel...

maar nu ze op hills zit gaat het wel IETS beter met dr tandjes dan dr oude brokken maar het blijft gewoon terug komen...

ik maakte me ook niet zo druk om de voortanden maar nu zit ook een zijtandje los

maarja ik denk zelf eigenlijk dat we er weinig aan kunnen doen tenzij ze een kuntgebit voor honden uitvinden :smile:

maar als iemand nog een tip heeft voor schonere tanden dan hoor ik het graag

crutz
Zeer actief
Contacteer:

joyce1986 schreef:Het gebitje is denk ik een maand geleden gedaan dus omdat nu weer te doen is wel erg snel...

maar nu ze op hills zit gaat het wel IETS beter met dr tandjes dan dr oude brokken maar het blijft gewoon terug komen...

ik maakte me ook niet zo druk om de voortanden maar nu zit ook een zijtandje los

maarja ik denk zelf eigenlijk dat we er weinig aan kunnen doen tenzij ze een kuntgebit voor honden uitvinden :smile:

maar als iemand nog een tip heeft voor schonere tanden dan hoor ik het graag
van die brokjes af en vers gaan voeren is echt t beste voor schonere tanden hoor :wink:
joyce1986
Actief

en wat bedoel je precies met vers dan ?? rodi of wat ?

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja Rodi is prima. Is makkelijk te geven aan zo'n klein hondje omdat het schijfjes zijn van 100 gram.
Waarschijnlijk heb je aan 1 schijfje per dag genoeg voor je hond.
joyce1986
Actief

en hoef je dan niks bij te voeren hebben ze aan Rodi genoeg en welke rodi heb je dan nodig je hebt toch verschillende Pens, hart etc . ? of maakt dat niet uit

amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Als er compleet op staat is het goed :wink:
Hier wordt smuldier compleet beter gegeten dan Rodi. Je kan dit kopen bij bijvoorbeeld de C1000.
pooh
Zeer actief

Rodi is er in een Complete versie (dat staat groot op de doos) en dan heb je inderdaad doosjes waar alleen Pens of Hart opstaat.
Als je de complete variant geeft dan hoeft er niets bij. Dat is volledige voeding voor honden.
Een dagje pens of hart is ook goed voor je hondje maar dus niet als volledige voeding. Dan moet er een groentje prutje bij of iets dergelijks.
Als je hondje een beloning verdient of als je hem gewoon iets lekkers wilt geven dan is er ook Rodi worst.
joyce1986
Actief

Ik vondt smuldier echt te smerig ik vind Rodi al een stuk minder erg om klaar ta maken :cheer:

pooh
Zeer actief

Dan geef maar eens een tijdje Rodi, je zult zien dat het goed voor de tanden en natuurlijk de rest van je hondje is.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

joyce1986 schreef:Ik vondt smuldier echt te smerig ik vind Rodi al een stuk minder erg om klaar ta maken :cheer:
wat moet je er aan klaar maken :denken:
ontdooien en in t bakkie doen, that's all :wink:
maar er zijn ook nog meer merken dan alleen rodi of smuldier.....
bv
www.bibidiervoeding.nl
www.ahv-breda.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.kivo-petfood.nl

etc.
joyce1986
Actief

ik kan mn maltezer toch moeilijk zon hele bak smuldier geven ....degene die ik had leek meer op een tsja een doos ingewanden en daar moet ik toch wel stukjes vanaf snijden van de hele plak ???

Daarom heb ik liever rodi dat vond k minder smerig

crutz
Zeer actief
Contacteer:

joyce1986 schreef:ik kan mn maltezer toch moeilijk zon hele bak smuldier geven ....degene die ik had leek meer op een tsja een doos ingewanden en daar moet ik toch wel stukjes vanaf snijden van de hele plak ???

Daarom heb ik liever rodi dat vond k minder smerig
ja, oke, ben dat soort formaten niet gewend :wink:
maar ben ook (vooral sinds ik vers voer eigenlijk) niet echt vies meer ergens van (sta nu gewoon zo verse vuile pens te snijden bv, alhoewel dat wel minder stinkt dan de smuldier......... :smile: )
joyce1986
Actief

haha ja dat is ook weer zo maar k denk niet dat ze er beter van wordt als ik zon hele bak geef haha ........maar het was dus de eerste keer dat ik dat probeerde en ik dacht echt van woooooooow gatver haha

ik heb wel een tijdje rodi erbij gevoerd dat ging in principe wel goed en ze at haar drollen niet meer op wat ze wel altijd doet dus ik zal het gewoon eens een tijdje proberen en kijken hoe het gaat

maar als ik een rodi compleet heb hoef ik verder helemaal geen brokken bij te voeren ??????

crutz
Zeer actief
Contacteer:

joyce1986 schreef:haha ja dat is ook weer zo maar k denk niet dat ze er beter van wordt als ik zon hele bak geef haha ........maar het was dus de eerste keer dat ik dat probeerde en ik dacht echt van woooooooow gatver haha

ik heb wel een tijdje rodi erbij gevoerd dat ging in principe wel goed en ze at haar drollen niet meer op wat ze wel altijd doet dus ik zal het gewoon eens een tijdje proberen en kijken hoe het gaat

maar als ik een rodi compleet heb hoef ik verder helemaal geen brokken bij te voeren ??????
idd, als je de complete versie hebt hoef je helemaal geen brokken meer bij te voeren,
je kan ongeveer aanhouden dat ze 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag nodig heeft

verder zou ik echt ff gaan kijken op www.barfplaats.nl als je je verder wilt verdiepen in het voeren van vers.......
joyce1986
Actief

Okee bedankt voor de info ik zal het eens gaan proberen :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”