Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgjes om Bono...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Zorgjes om Bono...

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Inmiddels heeft Bono al een volle week complete bewegingsrust in verband met de snee in zijn voet. Ik breng hem vier keer per dag met de auto naar een uitlaatveldje waar hij kan poepen en plassen en dat is alle beweging die hij krijgt, in de hoop deze enorme snee zo snel mogelijk te laten genezen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar, hij is nu al bijna al zijn bespiering kwijt... Dat gaat zo snel. Ik zie het gewoon verdwijnen. Los van het feit dat ik dat heel erg jammer vind, maak ik me er ook wel een beetje zorgen om. Ik merk namelijk dat hij moeite krijgt om in de auto te klimmen en met het plassen houdt hij zich amper staande op één achterbeen... Hij heeft met zijn 75 kilo natuurlijk ook een heel gewicht mee te torsen als zijn spieren het af laten weten...
Maar waarschijnlijk kan ik hier verder niets aan doen, hè? Of hebben jullie misschien nog tips?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jee, Karen wat vervelend. Is het echt nodig die rust voor het genezen ?
Het lijkt me dat er toch wel iets anders op gevonden kan worden. Is het ontstoken ?
Aan die bespiering kun je verder niks doen als hij die rust echt nodig heeft maar zou het zonder die rust ook niet gewoon genezen als je het regelmatig schoon maakt ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Sonja,

Het is gelukkig niet ontstoken. De rust is wel echt nodig, want zodra Bono een verkeerde beweging maakt of ergens op gaat staan, scheurt het weer open (en het is nu net twee dagen dicht nadat het vijf dagen enorm gebloed heeft). Het moet van binnenuit genezen en de wond is nu natuurlijk heel kwetsbaar. Daar kan ik hem echt niet mee laten racen en gek doen (en je kent Bono... :wink: )
Bij een dog komt er natuurlijk wel een druk van 75 kilo op die snee te staan, hè?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Op dit moment kun je er niet veel aan doen en is het beter om de rust voorrang te geven. De bespiering verdwijnt inderdaad verbazingwekkend snel maar als hij straks weer op dreef is zul je zien dat het ook weer verbazingwekkend snel terugkomt.
AfbeeldingAfbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Karen mischien heel erg dom van mij of is het ergens al vermeld maar waarom niet laten hechten bij de DA.

Ik weet dat sommige zeggen dat het niet te doen is in de voet maar Kita heeft een snee in haar voetkussentjes gehad en dit bleef ook steeds bloeden en ben ik na 2 dagen naar de DA gegaan.
Die vertelde dat ik eigenlijk direkt had moeten komen omdat er wildvlees had kunnen gaan vormen maar gelukkig was dit niet het geval.

Zij hebben het gekramd en zo perfect verbonden dat ze mocht lopen zonder dat het open zou gaa en na 10 dagen mochten de krammen eruit en het is :ok: geworden.
Dus het is maar even onze ervaring!!! maar misschien heb je er iets aan.
En de snee bij Kita eindigde waar het bij Bono begint dus bijna dezelfde plaats.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cane corso schreef:Karen mischien heel erg dom van mij of is het ergens al vermeld maar waarom niet laten hechten bij de DA.
Hoi Deborah,

Zowiezo kun je iets na acht dagen al niet meer hechten, maar de dierenarts wilde dit niet hechten. Kon ook niet, omdat Bono binnen de kortste keren de hechtingen er weer uit zou lopen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Toen Wuilus door het raam was gegaan had ze ook een kussentje volledig doorgesneden. Ik heb elke dag sodabadjes gegeven en een sokje met een verband om gedaan voor het wandelen. Verder gewoon laten gaan en de wond was binnen een week dicht en binnen 2 weken over. Wel had ze er een flink litteken aan overgehouden maargoed, dat geeft niet. :wink:
Kun je hem dus niet een schoentje aandoen met wandelen en het verder negeren op schoonhouden na? Of dichtplakken met tape rondom de teen voor het wandelen waardoor je de wondranden fixeert op momenten dat er druk op komt? Dan scheurt het niet steeds open en met een verbandje ontzien ze de plaats vanzelf omdat dat niet leuk is om op te lopen :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Of zelf een soort van teenkokertje maken. Teen erin en dichttapen voor je gaat wandelen. Komt er niks in en dan wordt het goed gefixeerd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, daar zat ik ook meteen aan te denken: een hondenschoentje of goed inzwachtelen voordat je naar buiten gaat. Dan moet hij toch een eind kunnen lopen lijkt mij :19: Desnoods gewoon aan de lijn afstanden lopen zodat hij niet te gek doet, maar hij ook niet al z'n spiermassa zo snel kwijt is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dat is een lelijke snee zeg, jammer dat het niet meteen gehecht of gekramd is, maar daar heb je nu niets meer aan.
Ik zou gaan creatieven. Een stukje gaas op de snee zelf, een klein strookje. Dan zou ik het intapen, vanwege de kleine ruimte zou ik de leukopor in de lengte doorknippen zodat je dunne strookjes krijgt, beginnend te plakken als zwaluwstaartjes zodat de wond bij elkaar gehouden word. Dan een prop gaas onder de poot als stootkussen, sok om en wandelen op gras of zandgrond.

(eigenlijk wat Marc ook al zegt-ik was wat traag doordat er telefoon tussen kwam :mrgreen: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Dat is een lelijke snee zeg, jammer dat het niet meteen gehecht of gekramd is, maar daar heb je nu niets meer aan.
Hoi Whera,

De snee kon niet gekramd of gehecht worden, omdat een hond op deze plek de hechtingen of krammen er zo weer uit loopt. Dat was dus gewoon geen optie.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op zich zijn de meningen daarover verdeeld, 10 dierenartsen, 10 meningen.
Maar heb je wat aan de tips die hier staan? Of moet er verder gebrainstormd worden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Whera,

Ik ga alles gewoon uitproberen en kijken wat het beste bevalt. Maar als er nog meer ideeen zijn, hou ik me zeker aanbevolen!
Die wond moet gewoon zo snel mogelijk genezen en meneer moet ook weer wat spieren opbouwen.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik zou het ook intapen ,en dan toch wat meer beweging geven , er moet ook goede doorbloeding zijn wil het goed gaan genezen. Snap alleen niet dat hij na zo'n korte tijd rust al zo slap is.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Scooby schreef:
chrico schreef:Dat is een lelijke snee zeg, jammer dat het niet meteen gehecht of gekramd is, maar daar heb je nu niets meer aan.
Hoi Whera,

De snee kon niet gekramd of gehecht worden, omdat een hond op deze plek de hechtingen of krammen er zo weer uit loopt. Dat was dus gewoon geen optie.
Ja sorry ik weet het ik ben eigenwijs, :pffff: maar dit wordt mij dus ook iedere keer verteld maar onze DA die doet het dus wel altijd met goed resultaat.
En niet met hechtingen maar met krammen, en ik weet dat het open zult gaan maar zijn manier van intappen is de kunst. Hoe hij het doet loopt geen ene hond het open dit kan ik je verzekeren.
Het is net of de hond in het gips zit maar toch is het verband.

Maar ik begrijp heel goed dat het nu te laat is, dus ik kan je alleen maar heel veel sterkte met Bono wensen en geef hem een stevige knuffel van ons hier. :wink:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:ik zou het ook intapen ,en dan toch wat meer beweging geven , er moet ook goede doorbloeding zijn wil het goed gaan genezen. Snap alleen niet dat hij na zo'n korte tijd rust al zo slap is.
Hoi Jip,

Hij heeft nu 8 dagen totaal 0,0 meer gedaan en dan bedoel ik ook ècht niets, alleen maar gelegen of binnen wat rond gelopen.
Maar ik ben vandaag alweer wat langer met hem gaan lopen en dan is hij wel gelijk weer stuitergek, hoor. Alleen al zijn bespiering is wel weg, dus dat moeten we weer opbouwen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Scooby schreef:
jip007 schreef:ik zou het ook intapen ,en dan toch wat meer beweging geven , er moet ook goede doorbloeding zijn wil het goed gaan genezen. Snap alleen niet dat hij na zo'n korte tijd rust al zo slap is.
Hoi Jip,

Hij heeft nu 8 dagen totaal 0,0 meer gedaan en dan bedoel ik ook ècht niets, alleen maar gelegen of binnen wat rond gelopen.
Maar ik ben vandaag alweer wat langer met hem gaan lopen en dan is hij wel gelijk weer stuitergek, hoor. Alleen al zijn bespiering is wel weg, dus dat moeten we weer opbouwen.
Aan de lijn gaan lopen, dat lijkt me het beste.

Wat volgens mijn dierenarts helpt bij wondgenezing is zonnenbanken
:wink: Ik kan hier een superklein 'zonnenbankje' huren bij de dierenarts en dat 2 keer per dag zo'n 10 minuten op de wond laten schijnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Stang schreef:
Scooby schreef:
Hoi Jip,

:wink: Ik kan hier een superklein 'zonnenbankje' huren bij de dierenarts en dat 2 keer per dag zo'n 10 minuten op de wond laten schijnen.
Föhnen kan ook maar of het goed is :denken: Wielrenners enzo doen het vaak als ze weer een wedstrijd moeten rijden en ze hebben een natte schaafwond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

sirene schreef:
Stang schreef:
Scooby schreef:
Hoi Jip,

Föhnen kan ook maar of het goed is :denken: Wielrenners enzo doen het vaak als ze weer een wedstrijd moeten rijden en ze hebben een natte schaafwond.
Uit een fohn komt geen UV licht. Uv licht heeft een bacteriedodende werking en het zou de eptiheelvorming bevorderen. Wordt vooral op slecht helende wonden gebruikt.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”