Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Examenstress

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

qyan

Examenstress

Ongelezen bericht door qyan »

Ok, ook ik mag bijna examen doen, of nou ja, 20-11 is de bedoeling. (VZH)
Alle andere keren was er iedere keer weer iets waardoor ik het examen af moest zeggen, maar dit keer moet het dan echt gaan gebeuren (brrrr, eng) :N:
Helaas, helaas, ik doe geen examen op eigen veld, aangezien wij geen examens meer hebben dit jaar.
Nu we echt de puntjes op de I moeten gaan zetten gaat er steeds meer mis, puur en alleen door mijn gestress.
Terwijl we het gewoon kunnen halen en er klaar voor zijn.
Zowiezo moet ik eerst nog gaan intrainen op de vreemde club om te bekijken of we daar uberhaupt wel examen kunnen doen!!!
Misschien zeg ik na 1x intrainen wel, laat maar, ik wacht wel op een examen op eigen veld.
Ik heb namelijk geen idee hoe ik op vreemd veld ben en hoe Qyan daar is.
Ik heb nog een maand, maar ik loop nu dus al gestressed op het veld, waardoor steeds meer fout gaat en alles steeds slechter gaat
Ik vind dit tegenover de hond ook niet eerlijk!!!
Qyan heeft leiding nodig op het veld, maar ik loop nu al zo te stressen dat hij de leiding over gaat nemen en steeds meer oefeningen niet meer uit wil voeren.
Hij snapt volgens mij niet echt waar zijn baasje op het moment mee bezig is op het veld :piew:
Ik leg teveel druk op mezelf op het moment en dat werkt door naar Qyan
volgende week of de week daarna wil ik in gaan trainen/ mee trainen (als het dan mogelijk is) en als dat goed gaat rij ik iedere week naar die club om mee te trainen tot aan het examen. Kom ik in totaal op 3x intrainen.
Alle tips omtrent examen-stress zijn welkom :N:
Laatst gewijzigd door qyan op 17 okt 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gewoon lekker zien als een oefendag, dat je dan aan t einde een papiertje er voor krijgt is mooi meegenomen :wink:

maareh, met je eigen rug is t dus ook weer in orde.....????

SUCCES in elkgeval
qyan

crutz schreef:gewoon lekker zien als een oefendag, dat je dan aan t einde een papiertje er voor krijgt is mooi meegenomen :wink:

maareh, met je eigen rug is t dus ook weer in orde.....????

SUCCES in elkgeval
Nee, m'n rug zit nog steeds vast, maar ben toch maar gewoon gaan trainen, lekker eigenwijs, maar heb nog maar een maand :N: :mrgreen:

Een oefendag.......tja, :N:
Maar goed, misschien dat beter nu alles fout kan gaan en dan gewoon een goed examen lopen :mrgreen:
k ben gewoon een eerste klas stresskip :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hiihihi ik kan je ook niet helpen, die keer dat ik examen deed een paar weken geleden stond ik zo stijf van de zenuwen dat Hera ook zoiets had van 'huh?? vrouwjte????' en we dus mooi konden fluiten naar dat papiertje. :jank:

Stom he? dat je je daar zo druk over kunt maken. En bij mij is het niet eens dat ik vrees voor de examinator heb of het feit dat je beoordeelt wordt maar gewoon omdat al die mensen komen kijken, jij alleen daar op dat veld....ohhhhhh ik kan dat niet....

Succes in ieder geval! :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik herken het gestress wel, alhoewel het bij mij pas op de dag zelf echt begon.
Gaan jullie nooit op vreemde terreinen trainen?

Succes in ieder geval, het valt echt best mee :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
qyan

estelle schreef:hiihihi ik kan je ook niet helpen, die keer dat ik examen deed een paar weken geleden stond ik zo stijf van de zenuwen dat Hera ook zoiets had van 'huh?? vrouwjte????' en we dus mooi konden fluiten naar dat papiertje. :jank:

Stom he? dat je je daar zo druk over kunt maken. En bij mij is het niet eens dat ik vrees voor de examinator heb of het feit dat je beoordeelt wordt maar gewoon omdat al die mensen komen kijken, jij alleen daar op dat veld....ohhhhhh ik kan dat niet....

Succes in ieder geval! :wink:
Ik heb wel vrees voor de KM als ik heel eerlijk ben :mrgreen:
De verhalen die ik over hem hoor maken me niet blij :mrgreen:
Nu mag de KM eigenlijk niets uitmaken.,
Als je klaar bent voor je examen dan mag de KM niet uitmaken, maar toch :N:
Ik weet van mezelf dat ik een zenuwepees ben en dat ik faalangst heb.
Met examens op school ed had ik echter positieve faalangst waardoor ik toch altijd goede cijfers had.
Helaas helaas, je hond voelt je uitstekend aan en reageerd er toch op, waardoor dat voor een examen met hond denk k niet helemaal op zal gaan.
Vaak is het bij mj wel zo.......hoe drukker ik me vantevoren maak, hoe beter iets op een dag zelf gaat, maar het is en blijft mijn eerste examen en toch op vreemd veld :N:

Ach, misschien is het wel een voordeel dat ik nu al begin te stressen en me nu al veel te druk maak.
Qyan leert nu alvast omgaan met die stress :mrgreen: :idea:
Maar ik vind het zo jammer.
Juist door de stress die ik nu al bij mezelf ervaar met een gewone training, puur en alleen omdat er mogelijk een examen aankomt, zorgt ervoor dat het trainen niet beter wordt en alleen maar slechter gaat.
Zo kom je weer in die negatieve spiraal terecht en dat moeten we ook niet hebben :mrgreen:

Heb al wel adviezen gekregen om nu maar alvast te beginnen met natuurlijke kalmerende middelen :roll:
Zo een examen ingaan vind ik eigenlijk ook weer TE :roll:
qyan

Inge schreef:Ik herken het gestress wel, alhoewel het bij mij pas op de dag zelf echt begon.
Gaan jullie nooit op vreemde terreinen trainen?

Succes in ieder geval, het valt echt best mee :wink:
Daar kan ik kort en krachtig op antwoorden: nee!
Ik heb wel op vreemd terrein getraind, maar geen apel, omdat de keren dat we naar een andere club gingen, qyan zijn apel op eigen veld nog niet goed was.
Ik vind, en dat vonden de trainers ook, dat dat eerst op eigen veld goed moet zijn, voordat je ergens anders apel gaat lopen.
Manwerk wel en Qyan toont zich met manwerk op vreemd veld 100x beter als op eigen veld.
Maar daar heb ik met VZH weinig aan he :mrgreen:

Valt het echt mee :N: :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wij trainen juist regelmatig op vreemde terrein, ook wanneer het op eigen terrein nog niet zo goed gaat maar dan stellen we de eisen voor op het vreemde veld wat bij, die zijn dan gewoon lager. Soms wordt er dan ook gewoon alleen maar gespeeld. Hoe vaker ze op vreemd terrein trainen, hoe gewoner het wordt. :wink:
Ook Biène gaat nu gewoon mee naar vreemde terreinen en daar wordt ook even gespeeld. Zowiezo gaat ze nu vrijwel wekelijks mee naar de KNPV (tot zij op woensdag gaan trainen, dan lopen de trainingsdagen gelijk en wordt het minder), afgelopen donderdag is ze meegegaan naar Aalst en vanavond gaat ze mee naar België :wink: Ik train zelf waarschijnlijk niet in België vanavond, hoogstens doe ik wat appèl met Marouck, maar ik ga er zowiezo even heen, omdat ik een aantal kilo's schapenpens kan halen daar :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

En ja....het valt (achteraf) echt mee :wink:
Maar ik had ook een schappelijke keurmeester, dat scheelt misschien ook. Die stelde me heel erg op mijn gemak.
In april ga ik voor IPO1 en dan zal het wel weer spannend worden hoor :mrgreen: Keurmeester dan is Siem Kwak.
Groetjes Inge
Afbeelding

qyan

Inge schreef:En ja....het valt (achteraf) echt mee :wink:
Maar ik had ook een schappelijke keurmeester, dat scheelt misschien ook. Die stelde me heel erg op mijn gemak.
In april ga ik voor IPO1 en dan zal het wel weer spannend worden hoor :mrgreen: Keurmeester dan is Siem Kwak.
Kwak is wel relaxed, althans, de keren dat hij bij ons heeft gekeurd vond ik het wel ok.
Eerlijk, maar toch ook wel enigzins rekening houdens met hele groene geleiders.
Keurmeester op mijn examen (mits ik idd besluit om mee te doen) wordt Fred Tichelaar. Zelf nog nooit zien keuren op een examen (wel op een wedstrijd) en ik kan alleen maar hopen dat ie een examen niet zo keurt :N: :mrgreen:
Alhoewel, als je dan slaagt, dan ben je ook echt geslaagd :mrgreen:
qyan

Inge schreef:Wij trainen juist regelmatig op vreemde terrein, ook wanneer het op eigen terrein nog niet zo goed gaat maar dan stellen we de eisen voor op het vreemde veld wat bij, die zijn dan gewoon lager. Soms wordt er dan ook gewoon alleen maar gespeeld. Hoe vaker ze op vreemd terrein trainen, hoe gewoner het wordt. :wink:
Ook Biène gaat nu gewoon mee naar vreemde terreinen en daar wordt ook even gespeeld. Zowiezo gaat ze nu vrijwel wekelijks mee naar de KNPV (tot zij op woensdag gaan trainen, dan lopen de trainingsdagen gelijk en wordt het minder), afgelopen donderdag is ze meegegaan naar Aalst en vanavond gaat ze mee naar België :wink: Ik train zelf waarschijnlijk niet in België vanavond, hoogstens doe ik wat appèl met Marouck, maar ik ga er zowiezo even heen, omdat ik een aantal kilo's schapenpens kan halen daar :wink:
Wij dus niet zo heel vaak.
Wat ik best jammer vind eigenlijk!
Want idd, hoe vaker op vreemd veld, hoe normaler het wordt.
Niet alleen voor de hond, maar ook voor de geleider.
Qyan is gelukkig een uitslovertje die het prachtig vind zijn best te doen met mensen aan de zijkant, ik vind het alleen wat minder :smile:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha.....nee joh, op een examen is het toch altijd wat soepeler dan op een wedstrijd.

Ik weet niet hoe hij keurt, heb nu een paar keurmeesters gezien op examens.
Op mijn examen keurde Ernest Budé, een belgische keurmeester, Die was dus erg schappelijk en stelde je enorm op je gemak. Bovendien was hijerg gecharmeerd van temperamentvolle honden en dat is Marouck :mrgreen:
Op een andere examen wat ik gezien heb keurde Spies, die was wat strenger maar niet té :wink:
En op het laatste examen wat ik gezien heb keurde Steijger, die ook best soepel was vond ik.
Ik heb van Siem Kwak inderdaad gehoord dat ie wel meevalt :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

qyan

Ons laatste examen keurde Welie en mijn god, een examen met haar nooit meer!
Echt uberstreng en voor VZH was het eigenlijk TE.
Sommigen maken de vergelijking tochelaar met welie.........dus ik heb er zin in :N: :mrgreen:
Maar goed, ik weet dat ik het kan, ookal gaat het helemaal mis nu door de zenuwen die nu al beginnen, dus een KM mag gewoon niet uitmaken eigenlijk.
Ach, ik maak me gewoon al veel te druk, maar daar ben ik goed in.
Ik maak me gewoon al zo druk dat het uiteindelijk alleen maar mee kan vallen :smile:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

qyan schreef:Ons laatste examen keurde Welie en mijn god, een examen met haar nooit meer!
Sommigen maken de vergelijking tochelaar met welie.........dus ik heb er zin in :N: :mrgreen:
Maar goed, ik weet dat ik het kan, ookal gaat het helemaal mis nu door de zenuwen die nu al beginnen, dus een KM mag gewoon niet uitmaken eigenlijk.
Ik maak me gewoon al zo druk dat het uiteindelijk alleen maar mee kan vallen :smile:
Ga jij mij even gek maken ..... ik heb as zaterdag een IPO examen met van Welie :N: .....Nu heb ik ook examen stress....hahaha
Afbeelding
qyan

Ragverp schreef:
qyan schreef:Ons laatste examen keurde Welie en mijn god, een examen met haar nooit meer!
Ga jij mij even gek maken ..... ik heb as zaterdag een IPO examen met van Welie :N: .....Nu heb ik ook examen stress....hahaha
:N:
Neeeeeeeee...........het was, het was uhm..........een ander :mrgreen:
Yvonne gaat voor IPO 1 toch met Beer zaterdag? (aantal van ons komen kijken namelijk zaterdag, ik ook misschien)
Zij heeft welie toch ook nog meegemaakt bij ons, of was ze toen al naar jullie (weet het allemaal niet meer)
Maar jij weet net zo goed als ik, dat een keurmeester bij de ene vereniging goed keurt en bij de ander niet.
Nu was welie haar kritiek op die paar kandidaten die we hadden overigens geheel terecht, maar de manier waarop.
Laat ik wel voorp stellen dat ze gelijk had, want iedereen is gezakt...en terecht (ik niet, want ik deed niet mee :pffff: )

Maaruh, voor zaterdag...............ik bedoel niet Welie, maar Nelie :mrgreen:
Niet stressen please :mrgreen:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

qyan schreef:
Kwak is wel relaxed, althans, de keren dat hij bij ons heeft gekeurd vond ik het wel ok.
Keurmeester op mijn examen (mits ik idd besluit om mee te doen) wordt Fred Tichelaar. Zelf nog nooit zien keuren op een examen (wel op een wedstrijd) en ik kan alleen maar hopen dat ie een examen niet zo keurt :N: :mrgreen:
hahahahah Fred is idd. streng, ken hem sinds ik 8 ben ofzo...heeft altijd bij/met mijn vader getrained...wees blij dat mijn pap ook niet is gaan keuren, die is minstens zo streng :19: Siem Kwak heeft mijn 1e vzh gekeurd, was schappelijk.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:
qyan schreef:
hahahahah Fred is idd. streng, ken hem sinds ik 8 ben ofzo...heeft altijd bij/met mijn vader getrained...wees blij dat mijn pap ook niet is gaan keuren, die is minstens zo streng :19: Siem Kwak heeft mijn 1e vzh gekeurd, was schappelijk.
dat wilde ze nou net NIET horen :wink: , toch Wen
qyan

Selena schreef:
qyan schreef:
:eek: :eek: :eek: :N: :N: :N:
Nou, bedankt voor deze enorme peptalk......doet me goed :mrgreen:
Ik zie er meteen een stuk minder tegenop :N: :mrgreen:
qyan

crutz schreef:
Selena schreef:
qyan schreef:
dat wilde ze nou net NIET horen :wink: , toch Wen
:neenee: :neenee: :neenee: inderdaad

Weet je, als een enkeling bij mij op de club niets had gezegd (had ik de KM maar niet gezegd), had er niets aan de hand geweest.
Tot hij begon met zijn verhalen had ik er nog niet eens bij stil gestaan hoe belangrijk/ bepalend de KM wel niet kan zijn.
Ik ken er 3 en dat zijn stapper, welie en kwak, oh ja en matekovic.
Maar verder.....................
Ik wil dit allemaal niet weten.......ik wil fris en fruitig examen in zonder enige voorkennis van de km.
Kan de tijd niet terug :idea: :smile: :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Tips??Jack.......mr.Jack Daniels weet altijd raad
qyan

Angel-eyes schreef:Tips??Jack.......mr.Jack Daniels weet altijd raad
**proest** :smile:
Ik dacht al, waar blijf je.
Heb ook al de tip gehad: valium met bailys :mrgreen:
Maar nee rob.......we doen het nuchter, of we doen het niet :idea:
Misschien een bezoekje aan een GT :denken: :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

alvast veel succes hoor, ik zal duimen voor jou :ok: :ok:
ik moet in maart mijn BH doen...en dat komt maar dichter en dichter...
weet ook niet zo goed waar ik mij moet aan verwachten, het is pas mijn eerste hond. ben wel al meegeweest naar een paar wedstrijden, maar dat is nog niet hetzelfde als zelf meedoen hé :19:
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
Angel-eyes schreef:Tips??Jack.......mr.Jack Daniels weet altijd raad
**proest** :smile:
Ik dacht al, waar blijf je.
Heb ook al de tip gehad: valium met bailys :mrgreen:
Maar nee rob.......we doen het nuchter, of we doen het niet :idea:
Misschien een bezoekje aan een GT :denken: :mrgreen:

We doen het nuchter????Nou normaal wil je nooit dat we het nuchter doen en nu wel :N:

Anders effe onder hypnose ofzo :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

maart schreef:alvast veel succes hoor, ik zal duimen voor jou :ok: :ok:
weet ook niet zo goed waar ik mij moet aan verwachten, het is pas mijn eerste hond. ben wel al meegeweest naar een paar wedstrijden, maar dat is nog niet hetzelfde als zelf meedoen hé :19:

Wat is er mis met je BH dan?Issie te groot geworden?
maart
Zeer actief

Angel-eyes schreef:

:mrgreen:
qyan

Angel-eyes schreef:

BH = VZH :smile: :smile: :smile:
qyan

Pfff, maart pas :pffff: wat maak je je nou druk :mrgreen:
Misschien moet ik ook maar vast gaan stressen voor IPO 1, die heb ik in februari of maart volgend jaar, kan Qyan er helemaal aan wennen :smile:

Nee, grapje hoor, snap wat je bedoeld :wink:

Idd, wedstrijden kijken en examens kijken.......het is geen meedoen.
Ik heb ook geen flauw idee wat ik kan verwachten.
Als ik ergens niet tegen kan is het niet weten waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:
Angel-eyes schreef:

Wat heeft een Bh nu weer met een verzorgingshuis te maken? :denken:
qyan

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:
Angel-eyes schreef:

Wat heeft een Bh nu weer met een verzorgingshuis te maken? :denken:
:smile:
Rob, ik heb nog zo gezegd dat je mr jack daniels pas met de kerst open mocht maken :neenee:
maart
Zeer actief

qyan schreef:
Pfff, maart pas :pffff: wat maak je je nou druk :mrgreen:
Misschien moet ik ook maar vast gaan stressen voor IPO 1, die heb ik in februari of maart volgend jaar, kan Qyan er helemaal aan wennen :smile:

Nee, grapje hoor, snap wat je bedoeld :wink:

Idd, wedstrijden kijken en examens kijken.......het is geen meedoen.
Ik heb ook geen flauw idee wat ik kan verwachten.
Als ik ergens niet tegen kan is het niet weten waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten
helemaal met je eens...
zou me beter meer zorgen maken om mijn rij-examen van volgende week donderdag :mrgreen: maar dat kan me dan weer geen moer schelen :19:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”