ik wil mijn hond leren loslopen. Want ik laat hem nu altijd aangelijnd uit en dan kan hij zich niet echt uitleven.
ik kan hem nu nog niet vertrouwen denk ik, want hij rent achter alle joggers aan. Als ik hem roep (als hij aan de lange lijn is) komt hij wel bijna altijd.
Wanneer kan ik hem vertouwen? en hoe leer ik hem om joggers niet te achtervolgen? en nog een laatste vraagje, als er een andere hond los loopt en hem wilt besnuffelen, wordt Bokke altijd superbang. Hoe maak ik hem rustig?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer loslopen
Moderator: moderatorteam
- bokke
- Vaste gebruiker
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
Re: wanneer loslopen
Eigenlijk is het het gemakkelijkste om met loslopen te beginnen als je pup net in huis is, dan zitten ze nog helemaal aan jebeen gekleefd meestal.bokke schreef:ik wil mijn hond leren loslopen. Want ik laat hem nu altijd aangelijnd uit en dan kan hij zich niet echt uitleven.
ik kan hem nu nog niet vertrouwen denk ik, want hij rent achter alle joggers aan. Als ik hem roep (als hij aan de lange lijn is) komt hij wel bijna altijd.
Wanneer kan ik hem vertouwen? en hoe leer ik hem om joggers niet te achtervolgen? en nog een laatste vraagje, als er een andere hond los loopt en hem wilt besnuffelen, wordt Bokke altijd superbang. Hoe maak ik hem rustig?
Met joggers kan je hem het beste aan de lange lijn laten oefenen. Je kan hem dan bij je roepen als er joggers aankomen en hij is braaf als hij er niet achteraan gaat.
Als hij niet los is en een andere hond komt snuffen, is dat vaak enger dan als hij wel los is. Juist door hem veel los in contact te laten komen met betrouwbare honden komt hij over zijn angst heen. Ik denk dat je het beste voor nu een beetje de honden kunt uitzoeken en dan niet beginnen met heel wilde grote honden, maar met eigen maatje of rustige grote honden. Hij moet eigenlijk ervaren dat andere honden toch ook wel heel leuk kunnen zijn, dat gaat meestal niet zo met een enthousiaste labrador als je zelf een kleine angstige pup hebt.
Anne
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik raad ook altijd aan dit zo snel mogelijk te leren. Een pup leerd lekker snel en zal alles wat hij leerd in zijn pup tijd niet snel meer vergeten.
Ook raad ik altij aan op zo vlug mogelijk op puppy cursus te gaan. Ook daar word jou en je hond veel geleerd.
Na de puppy cursus kan je altijd verder gaan als jij en je hond dat leuk zouden vinden.
Ook raad ik altij aan op zo vlug mogelijk op puppy cursus te gaan. Ook daar word jou en je hond veel geleerd.
Na de puppy cursus kan je altijd verder gaan als jij en je hond dat leuk zouden vinden.