Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rontgenen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

rontgenen

Ongelezen bericht door crutz »

gisteren Dellie officieel wezen rontgenen,
brrrrr.... wat een trut zeg,
ze had iets tegen Daan (in Putten)
hart luisteren mocht niet, toen maar eerst de prik, dat was ook niet zo'n succes (zij wou hem wel gaatjes geven)
vervolgens ging ze knokken tegen t roesje wat bij mij de herinnering aan t overlijden van Amor boven bracht (t leek gewoon weg bijna precies t zelfde, ik raakte dus ook ff in paniek :cry: )

maar alles is niet voor niets geweest, t zag er nl allemaal SUPER uit, heupen worden opgestuurd dus daar weet ik de uitslag (officieel) nog niet van, maar de ellebogen waren onofficieel en ook die waren SUPER,
overigens hadden we de heupen al 5 mnd geleden laten voorrontgenen en ook toen zagen ze er super uit, dus de spanning was wat minder :wink: alleen t voorrontgenen was zonder roesje, maar er was geen verschil te zien in met en zonder roesje in de aansluiting, dus daar gaat dat fabeltje voor wie er nog in geloofde :wink:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik zou zo wie zo gaan voor de officiële foto's waar ze gewoon worden gedaan zonder roes
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balou »

Hoi Crutz,

Ben je bij Dierenkliniek Putten geweest? Grappig, dat in ook onze dierenarts. :ok:
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jores schreef:ik zou zo wie zo gaan voor de officiële foto's waar ze gewoon worden gedaan zonder roes
ze mochten hier ook zonder roesje hoor :wink:

maar is voor Delwyn gewoonweg echt geen leuke ervaring, zeg maar zelfs erg vervelend, ga dr niet onnodig langer in de stress brengen dan nu nodig was voor t prikje, denk dat t gewoon van t type hond afhangt,
bij Ace hebben we t destijds zonder roesje gedaan (in Eersel bij M. Kappen), bij Umi ook (in Putten), vond t alleen in t geval van Delwyn gewoonweg hondje pesten om t bij haar zonder roesje te doen

en @ Twanneke, idd dierenkliniek Putten
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

okee nee als mijn hond zo gestressed zou ik het ook met een roes doen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
estelle

Re: rontgenen

Ongelezen bericht door estelle »

crutz schreef:gisteren Dellie officieel wezen rontgenen,
hart luisteren mocht niet, toen maar eerst de prik, dat was ook niet zo'n succes (zij wou hem wel gaatjes geven)
vervolgens ging ze knokken tegen t roesje wat bij mij de herinnering aan t overlijden van Amor boven bracht (t leek gewoon weg bijna precies t zelfde, ik raakte dus ook ff in paniek :cry: )

maar alles is niet voor niets geweest, t zag er nl allemaal SUPER uit, heupen worden opgestuurd dus daar weet ik de uitslag (officieel) nog niet van, maar de ellebogen waren onofficieel en ook die waren SUPER,
overigens hadden we de heupen al 5 mnd geleden laten voorrontgenen en ook toen zagen ze er super uit, dus de spanning was wat minder :wink: alleen t voorrontgenen was zonder roesje, maar er was geen verschil te zien in met en zonder roesje in de aansluiting, dus daar gaat dat fabeltje voor wie er nog in geloofde :wink:
Fijn dat alles goed is! toch altijd weer spannend he!
Dat knokken tegen de narcose is idd geen pretje.
Toen wij Ghaya gingen laten rontgenen moest ze ook onder verdoving....uiteindelijk heeft ze 3 prikken gehad en toen was ze onder zeil... Maar ohh wat vond ik dat erg zeg, dat blikkie in die ogen 'vrouwtje wat gebeurt er met me??' dat op proberen te staan wat niet lukt, dat constante volgen van dr ogen waar ik heen ging (als ik de DA weer ging halen)....bah....
PennHIPpie
Actief
Contacteer:

Re: rontgenen

Ongelezen bericht door PennHIPpie »

estelle schreef:
crutz schreef:gisteren Dellie officieel wezen rontgenen,

Fijn dat alles goed is! toch altijd weer spannend he!
Dat knokken tegen de narcose is idd geen pretje.
Toen wij Ghaya gingen laten rontgenen moest ze ook onder verdoving....uiteindelijk heeft ze 3 prikken gehad en toen was ze onder zeil... Maar ohh wat vond ik dat erg zeg, dat blikkie in die ogen 'vrouwtje wat gebeurt er met me??' dat op proberen te staan wat niet lukt, dat constante volgen van dr ogen waar ik heen ging (als ik de DA weer ging halen)....bah....
Ik vind er niks mis mee om je hond het niet te willen aandoen zo'n onderzoek bewust mee te moeten maken. Ik denk eerlijk gezegd dat als de hond zelf zou kunnen kiezen, hij liever 'n paar prikjes heeft. Onze hond moest laatst wegens een vermeende zwangerschap voor een echo 'in de houtgreep' (als er geen puppies te vinden zijn duurt de echo extra lang) en keek me ook aan alsof ik een verrader was... Maar ja, soms kan het niet anders.
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”