Mochten jullie de rest willen zien : www.ragverp.nl
even een paar voorproefjes :

Moderator: moderatorteam
Ik vind het stukken gaver met staart . De honden zijn ook merkbaar sneller en wendbaarder ..Ik vind mijn reu nu echt mismaakt met dat stompje.scooby doo schreef:met staart krulstaart dan nog wel vind ik het een heel pak minder .
de uitstraling verdwijn . maar ieder zijn mening
De rottweilers die ik nu ken met staart en dat zijn er een hoop zitten allemaal goed in de staart en hebben een flinke stok ..enige nadeel hier in huis is de kopjes koffie die van de salontafel afgezwiept worden ...scooby doo schreef:dat is inderdaad een zeer groot voordeel . het evenwicht van de hond .
maar als je een hond hebt met een filterdun staartje heeft dat geen effect hij zou het alleen maar beschadigen
de rott wel ja , ik had het over de dober .Ragverp schreef:De rottweilers die ik nu ken met staart en dat zijn er een hoop zitten allemaal goed in de staart en hebben een flinke stok ..enige nadeel hier in huis is de kopjes koffie die van de salontafel afgezwiept worden ...scooby doo schreef:dat is inderdaad een zeer groot voordeel . het evenwicht van de hond .
maar als je een hond hebt met een filterdun staartje heeft dat geen effect hij zou het alleen maar beschadigen
Tsja ik vind eiegenlijk alles wel leuk . Ik zit nu eenmaal in de IPO en daar wilik het beste uit halen . Misschien dat ik ooit nog is verder ga kijken als mijn neus lang is . ...Eerst moeten we weer een enorm probleem oplossen met mijn teef die in ene erg tekend op de stok ...tis nooit klaar hescooby doo schreef:de rott wel ja , ik had het over de dober .Ragverp schreef:De rottweilers die ik nu ken met staart en dat zijn er een hoop zitten allemaal goed in de staart en hebben een flinke stok ..enige nadeel hier in huis is de kopjes koffie die van de salontafel afgezwiept worden ...scooby doo schreef:dat is inderdaad een zeer groot voordeel . het evenwicht van de hond .
aangezien het toch ipo is vind ik het mooie foto's
zet me niet langs een ipo plein want ik val gegarandeerd in slaap
nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
alleen de kleine puntjes nog . maar iedereen weet dat een hond NOOIT helemaal klaar is . over ipo nu , ik heb helemaal niets tegen de sport maar er is geen dreiging . de mouw wordt bijna in de hond zijn muil geduwd en de rest van de bijtoefeningen stellen in mijn ogen ook weinig voor . er zit een bijtsukje op de mouw en de hond moet alleen vasthouden thats it . en dan krijgt hij de mouw mee . de gehoorzaamheid vind ik wel mooi om te zien
maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
alleen de kleine puntjes nog . maar iedereen weet dat een hond NOOIT helemaal klaar is . over ipo nu , ik heb helemaal niets tegen de sport maar er is geen dreiging . de mouw wordt bijna in de hond zijn muil geduwd en de rest van de bijtoefeningen stellen in mijn ogen ook weinig voor . er zit een bijtsukje op de mouw en de hond moet alleen vasthouden thats it . en dan krijgt hij de mouw mee . de gehoorzaamheid vind ik wel mooi om te zien![]()
Das dan weer jammer om dat zo te gaan afkraken . de meeste Ipo honden bijten over buitdrift ja id en dan nog ?scooby doo schreef:maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
alleen de kleine puntjes nog . maar iedereen weet dat een hond NOOIT helemaal klaar is . over ipo nu , ik heb helemaal niets tegen de sport maar er is geen dreiging . de mouw wordt bijna in de hond zijn muil geduwd en de rest van de bijtoefeningen stellen in mijn ogen ook weinig voor . er zit een bijtsukje op de mouw en de hond moet alleen vasthouden thats it . en dan krijgt hij de mouw mee . de gehoorzaamheid vind ik wel mooi om te zien![]()
als ik mijn hand omhoog hef is jouw hondje al lang van het veld gelopen .
geloof het of niet 2weken terug zijn we op een ipo club geweest en zonder die mouw bijten die honden niet . ze zijn niks agressie gewend .
alleen de linkerarm waar dat bijknopje staat . zelfs op rechts bijten ze niet .
dus wees maar trots op dat beest van jou , ik weet wel beter ik durf zelfs mijn blote arm aanbieden
doe ik ook , het zal wel aan mij liggen ik stond al van 16uur in het pak tot daarnet 23uurRagverp schreef:Das dan weer jammer om dat zo te gaan afkraken . de meeste Ipo honden bijten over buitdrift ja id en dan nog ?scooby doo schreef:maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
geloof het of niet 2weken terug zijn we op een ipo club geweest en zonder die mouw bijten die honden niet . ze zijn niks agressie gewend .
dus wees maar trots op dat beest van jou , ik weet wel beter ik durf zelfs mijn blote arm aanbieden
Moeten alle honden dan knetter hard zijn want anders is het geen hond ?
Je zou is wat verder moeten kijken als je neus lang is .
scooby doo schreef:doe ik ook , het zal wel aan mij liggen ik stond al van 16uur in het pak tot daarnet 23uurRagverp schreef:Das dan weer jammer om dat zo te gaan afkraken . de meeste Ipo honden bijten over buitdrift ja id en dan nog ?scooby doo schreef:maart schreef: nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordt![]()
mss daarom dat ik wat grof ben
Ragverp schreef:scooby doo schreef:doe ik ook , het zal wel aan mij liggen ik stond al van 16uur in het pak tot daarnet 23uurRagverp schreef:Das dan weer jammer om dat zo te gaan afkraken . de meeste Ipo honden bijten over buitdrift ja id en dan nog ?scooby doo schreef:
mss daarom dat ik wat grof ben
hmmm nou vooruit dan maar. Honden die nog nooit op een vol pak gebeten hebben die zijn natuurlijk wel anders in het bijten dan .
Mijn honden bijten trouwens ook over rechts maar wel alleen op de mouw ja ...das ook net de bedoeling in het IPO programma . Ook hierin heb je mindere en betere honden . Ik ken ook wel een paar honden die je echt niet zomaar van het veld af stuurt in nieuwe situatie's . En zo zullen er ook wel honden zijn die niet geschikt zijn voor ring, knpv etc etc
mijn hond moest dat in eerste instantie ook niet kunnen .Inge schreef:Ik ben blij dat mijn hond niet bijt als de helper geen mouw om heeft, voor mij is het namelijk puur een sport die ik doe met mijn hond, geen praktijk. Ik wil niet dat ze burgerbijt.![]()
En veel honden zullen inderdaad moeten leren bijten op de rechtermouw, het komt niet zo heel vaak voor dat je een linkshandige pakwerker hebt geloof ik. Dat is dus echt iets waar je op moet trainen als je wedstrijden zou willen doen.
inderdaad, mijn hond bijt niet op een blote arm en gelukkig maar. het is nl. in de eerste plaats een huishond die toevallig een paar keer per week gaat bijten... zie mij al lopen op straat met een hond die iedereen aanvalt :N:scooby doo schreef:maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
Ik wil wel even bij je komen met Hera hoor....die heeft niet perse een mouw nodig hoor.scooby doo schreef:maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
dan is jou hond té goed voor de ipo .estelle schreef:Ik wil wel even bij je komen met Hera hoor....die heeft niet perse een mouw nodig hoor.scooby doo schreef:maart schreef:nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordtscooby doo schreef:nee idd . mijn hond zal binnen +- 5maanden volledig afgericht zijn .
En Hera, mijn schijtbakkerige IPO hondje (volgens jouw) kon zonder problemen op een knpv club de dreiging hebben en bijten op het franse pak....zonder dat ooit maar 'geleerd' of gezien te hebben....
Je moet niet zo snel oordelen zonder dat je een betreffende hond ooit maar gezien hebt.
wat een onzin zegscooby doo schreef:dan is jou hond té goed voor de ipo .
voor de ipo heb je een mindere hond nodig die meer gesteld is op de baas dan op het bijten
op een wedstrijd? goh wat knapscooby doo schreef:en dan krijgt hij de mouw mee .
smaken verschillen en dat is maar goed ookmalinois schreef:wat een onzin zegscooby doo schreef:dan is jou hond té goed voor de ipo .
voor de ipo heb je een mindere hond nodig die meer gesteld is op de baas dan op het bijten![]()
IPO is een sport! Met ruim voldoende dreiging, naar mijn begrippen.
Gelukkig verschillen mensen en meningen van elkaar..
tja ik vind ook veel niks maar dan ga ik het maar niet staan afkraken omdat ik DENK dat het niks is zonder er verstand van te hebben....scooby doo schreef:ik vind ipo niets . behalve de gehoorzaamheid wara ik respect voor heb
ik sta dikwijls op trainingen te kijken en op wedstrijden .malinois schreef:tja ik vind ook veel niks maar dan ga ik het maar niet staan afkraken omdat ik DENK dat het niks is zonder er verstand van te hebben....scooby doo schreef:ik vind ipo niets . behalve de gehoorzaamheid wara ik respect voor heb
je doet het toch niet? Ik sta ook overal te kijken ben ook regelmatig bij de knpv geweest wil nog niet zeggen dat ik er verstand van heb.. absoluut niet.scooby doo schreef:ik sta dikwijls op trainingen te kijken en op wedstrijden .malinois schreef:tja ik vind ook veel niks maar dan ga ik het maar niet staan afkraken omdat ik DENK dat het niks is zonder er verstand van te hebben....scooby doo schreef:ik vind ipo niets . behalve de gehoorzaamheid wara ik respect voor heb
dus ik zal er wel wat van weten hoor
waarom denk je dat ik het niet doe ?malinois schreef:je doet het toch niet? Ik sta ook overal te kijken ben ook regelmatig bij de knpv geweest wil nog niet zeggen dat ik er verstand van heb.. absoluut niet.scooby doo schreef:ik sta dikwijls op trainingen te kijken en op wedstrijden .malinois schreef:tja ik vind ook veel niks maar dan ga ik het maar niet staan afkraken omdat ik DENK dat het niks is zonder er verstand van te hebben....scooby doo schreef:ik vind ipo niets . behalve de gehoorzaamheid wara ik respect voor heb
dus ik zal er wel wat van weten hoor