Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ghaya weer
Moderator: moderatorteam
-
estelle
Ghaya weer
Vorig jaar kreeg Ghaya na de zomer een hele kale buik en kale oksels, plus op dr rug een aantal vieze schilferige plekken.
Bij de DA geweest, die dacht aan een contactallergie....van een kleedje, de bank, waspoeder o.i.d.
Zelf dacht ik aan ons eigen slootje, waar ze toen in de zomer elke dag in zat maar ja, waarom had alleen Ghaya het dan?
Dus ander waspoeder, ander voer en niet meer in het slootje. Het werd ook winter dus ze ging er zelf ook niet meer in.
Na een paar maandjes kreeg ze weer beharing en dr plekken op dr rug verdwenen weer. Ze zag er weer goed uit.
Nu werd het weer zomer en op een gegeven moment ging ze weer veel de sloot in en een tijdje niks aan de hand. Nu heeft ze weer een kale buik, kale oksels en ze stinkt enorm.
Maar rond dr ogen heeft ze nu ook een kalig randje, dr 'lippen' zien er korsterig uit, dr oorpunten zijn vies en schilferig...kortom....ze ziet er niet uit.
Als het 1 vna de spanjaardjes was geweest hadden we gelijk richting LM gedacht want daar lijkt het verdomd veel op maar goed Ghaya is een hollandse DH teef.
Ik weet het echt niet, zou het echt het slootje kunnen zijn? En waarom dan alleen Ghaya, de rest van alle honden heeft nergens last van.
De buuf opperde al dat het misschien ook haar schildklier zou kunnen zijn dan schijnt eenzelfde beeld als LM te geven.
Vanavond ga ik naar de DA, ze gaan maar bloed prikken ofzo.
Maar misschien is er hier iemand die het herkent of hebben jullie nog 'ideeen' wat dit zou kunnen zijn....wat ik dan kan aandragen bij de DA?
Bij de DA geweest, die dacht aan een contactallergie....van een kleedje, de bank, waspoeder o.i.d.
Zelf dacht ik aan ons eigen slootje, waar ze toen in de zomer elke dag in zat maar ja, waarom had alleen Ghaya het dan?
Dus ander waspoeder, ander voer en niet meer in het slootje. Het werd ook winter dus ze ging er zelf ook niet meer in.
Na een paar maandjes kreeg ze weer beharing en dr plekken op dr rug verdwenen weer. Ze zag er weer goed uit.
Nu werd het weer zomer en op een gegeven moment ging ze weer veel de sloot in en een tijdje niks aan de hand. Nu heeft ze weer een kale buik, kale oksels en ze stinkt enorm.
Maar rond dr ogen heeft ze nu ook een kalig randje, dr 'lippen' zien er korsterig uit, dr oorpunten zijn vies en schilferig...kortom....ze ziet er niet uit.
Als het 1 vna de spanjaardjes was geweest hadden we gelijk richting LM gedacht want daar lijkt het verdomd veel op maar goed Ghaya is een hollandse DH teef.
Ik weet het echt niet, zou het echt het slootje kunnen zijn? En waarom dan alleen Ghaya, de rest van alle honden heeft nergens last van.
De buuf opperde al dat het misschien ook haar schildklier zou kunnen zijn dan schijnt eenzelfde beeld als LM te geven.
Vanavond ga ik naar de DA, ze gaan maar bloed prikken ofzo.
Maar misschien is er hier iemand die het herkent of hebben jullie nog 'ideeen' wat dit zou kunnen zijn....wat ik dan kan aandragen bij de DA?
- Bowie
- Actief
Ik sprak laatst iemand met een Flatcoat die het ook had.
Die hond kon echt niet in zoetwater zwemmen, als die hond in een bosvennetje of een sloot had gezwommen kreeg hij overal kale plekken.
Als de hond in zee had gezwommen had hij nergens last van.
Lastig joh zoiets.
Sterkte met Ghaya
Die hond kon echt niet in zoetwater zwemmen, als die hond in een bosvennetje of een sloot had gezwommen kreeg hij overal kale plekken.
Als de hond in zee had gezwommen had hij nergens last van.
Lastig joh zoiets.
Sterkte met Ghaya
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
-
estelle
ja maar het zijn niet gewoon kale plekken. Ze voelen klam aan, tussen dr oksels zit ze 'obsessief' te likken. En dan natuurlijk dr 'lippen' en dr oograndjes.....
Plus dat ze vanaf jongs afaan altijd overal gezwommen heeft, in de goorste sloten en nooit geen last. Kan ze daar dan nu ineens niet meer tegen kunnen??
Plus dat ze vanaf jongs afaan altijd overal gezwommen heeft, in de goorste sloten en nooit geen last. Kan ze daar dan nu ineens niet meer tegen kunnen??
- Bowie
- Actief
dat zou ik niet durven zeggen,estelle schreef:ja maar het zijn niet gewoon kale plekken. Ze voelen klam aan, tussen dr oksels zit ze 'obsessief' te likken. En dan natuurlijk dr 'lippen' en dr oograndjes.....
maar je kan een allergie wel opbouwen.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
-
estelle
-
estelle
uiteraard!! normaal bel ik altijd even op 'hoelaat zijn jullie open vanavond?' maar ik dacht; ach altij dals ik bel zijn ze tussen 18:30 uur en 19:30 uur open dus ik ga gewoon.
Ja tuuuuuuuuurlijk uitgerekend woensdagavond gesloten.....dus toen Ghaya maar getrakteerd op een wandeling door het dorp.
Morgen dus maar weer heen.
Ja tuuuuuuuuurlijk uitgerekend woensdagavond gesloten.....dus toen Ghaya maar getrakteerd op een wandeling door het dorp.
Morgen dus maar weer heen.
-
jidde
Nanni heeft ook elke zomer weer last van jeuk
Meestal ook als ze in de westeinderplassen gezwommen heeft. Zij heeft dan vreselijk last van jeuk, bijna geen haar op der buik en inderdaad kale oksels.
Op advies van een trimster (carool) heb ik Nanni gewassen met tea tree shampoo en wonder boven wonder was ze toen ze opgedroogd was ook meteen van de jeuk af
Misschien kan je dat eens proberen?
Op advies van een trimster (carool) heb ik Nanni gewassen met tea tree shampoo en wonder boven wonder was ze toen ze opgedroogd was ook meteen van de jeuk af
-
jidde
-
jidde
Oepsss ik bedoel Leisteenshampoo
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... cts_id/553
Hier kan je info erover vinden
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... cts_id/553
Hier kan je info erover vinden
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Ghaya weer
Ik zou inderdaad maar bloed laten prikken, en misschien toch ook maar laten testen op LM? Het is afgrijselijk vergezocht, maar in theorie kan een hond een levende zandvlieg uit Spanje (of Frankrijk is het inmiddels) tegenkomen die in een handdoek van toeristen of met een transport buitenlandse hondjes is meegekomen.estelle schreef:Vanavond ga ik naar de DA, ze gaan maar bloed prikken ofzo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
estelle
-
estelle
Nou bij de DA geweest.
Typisch een allergische reactie.
Maar goed, nu uitvinden waar ze allergisch voor is, das niet zo simpel.
We gaan nu eerst kijken of ze allergisch is voor bepaald voer. Tot mijn grote schaamte heb ik me een zak Hill's laten aanpraten, dat moet ze 6 weken lang krijgen. Niks geen lekkere dingen meer, geen koekje , helemaal niks. Zo'n zak Hill's kostte me voor 3 kg 22 euor.....bezopen!! maar goed.
Heeft ze na ide 6 weken nog plekken e.d. dan gaan ze haar op 16 stoffen testen. Komt daar ook niks uit dan mag ze voor altijd aan de prednison....
We gaan nu eerst kijken of ze allergisch is voor bepaald voer. Tot mijn grote schaamte heb ik me een zak Hill's laten aanpraten, dat moet ze 6 weken lang krijgen. Niks geen lekkere dingen meer, geen koekje , helemaal niks. Zo'n zak Hill's kostte me voor 3 kg 22 euor.....bezopen!! maar goed.
Heeft ze na ide 6 weken nog plekken e.d. dan gaan ze haar op 16 stoffen testen. Komt daar ook niks uit dan mag ze voor altijd aan de prednison....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jee zegestelle schreef:Nou bij de DA geweest.
Tja, het eerste waar je toch aan denkt is het voer.....
Bah, Sterkte!!!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
er is wel op meer te testen dan 16 stoffen. Joep is 2 jaar geleden op 20 stoffen getest, met een gewone allergietest (22 prikjes
) Donderdag krijgt hij weer een nieuwe omdat we verhuisd zijn en steeds weer onder de uitslag komt
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
estelle
Nou als er niks uit die 16 prikjes komt dan gaan we zeker nog wel een andere DA raadplegen o.i.d. Of kijken wat er homeopatisch allemaal mogelijk is want dr leven lang aan de prednison......dat toch liever niet natuurlijk.
Vreemd dat mijn DA dan zegt dat ze maar op 16 stoffen kunnen testen....
Als we op controle moeten zal ik dat van jouw (Joris) even meenemen.
Vreemd dat mijn DA dan zegt dat ze maar op 16 stoffen kunnen testen....
Als we op controle moeten zal ik dat van jouw (Joris) even meenemen.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij gaan naar een dermatologe met Joep
groetjes Annemie
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
In Oisterwijk bij Margreet Vroom.
groetjes Annemie
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal voor je duimen dat het allemaal niet nodig zal zijn
groetjes Annemie
-
Amber en Ilse
- nieuw lid
Wat vervelend zeg!
Het klinkt overduidelijkals allergie. Gaia heeft het ook, ook dezelfde sympthomen. Met Gaia gaat het na 6 maanden heel erg allergie, nu beetje bij beetje beter. Gaia is een herplaatsingshond die voorheen bij de vorige eigenaar kompleet onder de prednison zat.
Ik ben met haar naar een holistisch dierenarts geweest ( nadat ik 3 soorten hypoallergene brokken en 3 dierenartsen verder was Zónder resultaat).
Tannetje Koning in Almere.( www.holistischedierenartsen.nl )
Ik geeft Gaia nu Carnibest ( kompleet vers voer) omdat er vaak sprake is van een allergie voor granen conserveringsmiddelen, kleurstoffen e.d.. Ook heeft ze na uitgebreid onderzoek een homeopatisch middel gekregen. Ik merk echt verbetering.
Waar de allergie een oorzaak van is, is moeilijk te zeggen. Het kan voor huismijtzijn, voor pollen,voor eiwitten, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, granen , water en zelfs voormensenschilfers! Maar ik zou zeker een holistisch DA overwegen !
Heel veel sterkte!
Het klinkt overduidelijkals allergie. Gaia heeft het ook, ook dezelfde sympthomen. Met Gaia gaat het na 6 maanden heel erg allergie, nu beetje bij beetje beter. Gaia is een herplaatsingshond die voorheen bij de vorige eigenaar kompleet onder de prednison zat.
Ik ben met haar naar een holistisch dierenarts geweest ( nadat ik 3 soorten hypoallergene brokken en 3 dierenartsen verder was Zónder resultaat).
Tannetje Koning in Almere.( www.holistischedierenartsen.nl )
Ik geeft Gaia nu Carnibest ( kompleet vers voer) omdat er vaak sprake is van een allergie voor granen conserveringsmiddelen, kleurstoffen e.d.. Ook heeft ze na uitgebreid onderzoek een homeopatisch middel gekregen. Ik merk echt verbetering.
Waar de allergie een oorzaak van is, is moeilijk te zeggen. Het kan voor huismijtzijn, voor pollen,voor eiwitten, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, granen , water en zelfs voormensenschilfers! Maar ik zou zeker een holistisch DA overwegen !
Heel veel sterkte!
-
estelle
-
estelle
-
jidde
Dat spuitje heeft Nanni ook gehad, is iets voor de nieren dacht ik. Het is wel een erg "agressief" middel, ben dus blij dat de tea tree shampoo aansloeg, dat ze dit jaar geen prikje hoefdeestelle schreef:nope, eerst nu 6 weken afwachten of het voer aanslaat zeg maar.jidde schreef:En weet je al wat meer over Ghaya?
Ze heeft ook een spuit gehad en die 'werkt' 3 weken, ze heeft geen jeuk meer en blijft van de kale plekken af maar ze stinkt nog wel net zo hard.
- Bowie
- Actief
-
zoe
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zoë had ook dezelfde klachten, enorm stinken, obsessief likken aan de poten, kale schilferige plekken op de romp, veel jeuk en ook vooral erg sloom en nergens zin in. Ze leek haast depressief
Ik heb haar een paar weken geleden op het schildklierhormoon laten prikken na een jaar van gesukkel met ook prednison en weet ik wat al niet meer.
Ik weet niet of jou hond ook sloom en nergens toe te bewegen is, maar je zou, voordat je het hele traject van zoeken naar een allergie ingaat, wat vaak maar weinig helderheid geeft, eerst je hond op de schildklier kunnen laten prikken, al was het maar om het uit te sluiten. Maar als ik het zo lees komt het me allemaal wel zeer bekend voor!
Ik heb haar een paar weken geleden op het schildklierhormoon laten prikken na een jaar van gesukkel met ook prednison en weet ik wat al niet meer.
Ik weet niet of jou hond ook sloom en nergens toe te bewegen is, maar je zou, voordat je het hele traject van zoeken naar een allergie ingaat, wat vaak maar weinig helderheid geeft, eerst je hond op de schildklier kunnen laten prikken, al was het maar om het uit te sluiten. Maar als ik het zo lees komt het me allemaal wel zeer bekend voor!
groetjes van Joke
poot van Tender
poot van Tender
-
estelle
Nee ze is absoluut niet sloom. Ik dacht namelijk ook aan schildklierproblemen. Je merkt verder niks aan haar, ze eet en vreet als voorheen, rent en speelt met de andere honden.
Heb jij ook speciaal voer geprobeerd in eerste instantie? Of wat heb jij tot nu toe geprobeerd???
Het is echt dr vacht en het stinken wat zo opvalt.
@Jidde, dat spuitje is niet voor de nieren hoor, is een anti jeuk spuit en spul om dr huid even tot rust te laten komen.
Heb jij ook speciaal voer geprobeerd in eerste instantie? Of wat heb jij tot nu toe geprobeerd???
Het is echt dr vacht en het stinken wat zo opvalt.
@Jidde, dat spuitje is niet voor de nieren hoor, is een anti jeuk spuit en spul om dr huid even tot rust te laten komen.
-
Sheltie
- geregistreerd lid
Mijn duitse herder heeft ook enkel in de zomer problemen met haar vacht (dof, veel schilfers, stinken en veel jeuk) bij haar is de oorzaak van de deze problemen de bijwerking van bepaalde medicijnen.estelle schreef:Het is echt dr vacht en het stinken wat zo opvalt.
Wat bij mijn hond heel goed helpt is wassen met speciale shampoo van de dierenarts en dat werkt heel goed. In de zomer wassen we haar om de ca. 3 weken (als haar vacht weer doffer wordt en ze weer last van jeuk en schilfers krijgt) en dat werkt goed. Direct na het wassen zijn de schilfers weg en glans haar vacht weer.
De shampoo die we van de dierenarts meekregen is : "Sebomild P Shampoo Bij Keratoseborroeïshe aandoeningen K"
Ook is daar een lotion van die tussen de wasbeurten door te gebruiken is, zodat je de hond minder vaak hoeft te wassen: "Sebomild P Lotion Bij Keratoseborroeïshe aandoeningen K"
Bij mijn hond zorgt zwemmen (ondanks dat ze in een schone en snelstromende rivier zwemt) ervoor dat de klachten veel sneller terug komen. Misschien is het een idee om je hond eerst te wassen (zodat alle schilfers weg zijn) en daarna een tijdlang niet te laten zwemmen om te zien of de klachten wegblijven?
Wat ook kan is omdat ze in een sloot zwemt er misschien bestrijdingsmiddelen ofzo van de akkers in de sloot zijn terecht gekomen?