Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

shampoo's

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

shampoo's

Ongelezen bericht door rianneke »

tea tree shampoo en een teer shampoo

Mensen ervaringen met deze shampoo's?

En waarvoor dienen ze?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Je zou eens kunnen kijken op de volgende website: http://www.jeanpeau.nl/
Bij de shampoo's staat de tea tree en de zwavelteer shampoo.
Ik heb er geen ervaring mee, maar de producten van Jean Peau zijn blijkbaar heel goed.
Ik gebruik sinds kort wel een andere shampoo van dit merk voor Djinny en daar ben ik tot op heden heel tevreden over.
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Djinny schreef:Je zou eens kunnen kijken op de volgende website: http://www.jeanpeau.nl/
Ik heb er geen ervaring mee, maar de producten van Jean Peau zijn blijkbaar heel goed.
Ik gebruik sinds kort wel een andere shampoo van dit merk voor Djinny en daar ben ik tot op heden heel tevreden over.

Ik ken dit merk niet maar het ziet er wel goed uit. Onze layka heeft waarschijnlijk sinds kort ergens een allergie voor maar we weten niet waarvoor vandaar dat ik naar een shampoo zoek die jeuk kan bestrijden.
Waar kun je deze shampoo kopen? Gewoon in een dierenspeciaalzaak?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik was hem gewoon met babyshampoo.
Djinny
Zeer actief

rianneke schreef:
Djinny schreef:Je zou eens kunnen kijken op de volgende website: http://www.jeanpeau.nl/

Ik ken dit merk niet maar het ziet er wel goed uit. Onze layka heeft waarschijnlijk sinds kort ergens een allergie voor maar we weten niet waarvoor vandaar dat ik naar een shampoo zoek die jeuk kan bestrijden.
Waar kun je deze shampoo kopen? Gewoon in een dierenspeciaalzaak?
Zit er misschien een Dobey dierenspeciaalzaak bij jullie in de buurt?
Daar verkopen ze spullen van Jean Peau en als ze het niet hebben, kunnen ze het altijd bestellen.
Je kunt ook naar Jean Peau zelf bellen.
Volgens mij rekenen ze 2,95 euro voor het versturen.
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik gebruik net welke shampoo er in huis is (mijn katten moeten geregeld worden gewassen omdat ze geen haar hebben), maar altijd mensen shampoo. Als de kop mee moet babyshampoo, maar anders ook gerust head en shoulders, etc. Net als bij mensen geloof ik wel dat het per individu kan verschillen waar je goed en niet goed tegen kan, maar hondenshampoo is in mijn ogen echt onzin.
Djinny
Zeer actief

amelie schreef: hondenshampoo is in mijn ogen echt onzin.
Een goede hondenshampoo is afgestemd op de Ph-waarde van de huid van de hond.
De shampoo die we voor ons zelf gebruiken heeft een sterk ontvettende werking en is daarom niet geschikt voor de hond omdat dergelijke shampoo's de natuurlijke vetlaag aantasten.
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Djinny schreef:
amelie schreef: hondenshampoo is in mijn ogen echt onzin.
Een goede hondenshampoo is afgestemd op de Ph-waarde van de huid van de hond.
De shampoo die we voor ons zelf gebruiken heeft een sterk ontvettende werking en is daarom niet geschikt voor de hond omdat dergelijke shampoo's de natuurlijke vetlaag aantasten.
Tsja, maar in hoeverre verschillen mensen- en hondenhuid nou echt van elkaar? En in hoeverre is mensenshampoo nou echt nog zo sterk ontvettend?
Zoals ik al schreef, ik kan me heel goed indenken dat bepaalde honden slecht reageren op bepaalde shampoo's. Net zoals ik mensen ken die er slecht tegen kunnen. Of mensen danwel honden die slecht tegen geregeld wassen kunnen. Omdat de huid er kapot van gaat of de vacht "rastechnisch" gezien nou eenmaal vettig hoort te zijn.
Maar ik blijf er bij dat hondenshampoo's horen bij de grote hype aan producten die inspelen op de wens van mensen om "het beste" voor hun huisdier te doen. Niet dat daar iets mis mee is hoor, helemaal niet. :wink:
Djinny
Zeer actief

Standaard shampoo's werken op basis van zepen. Zeep heeft een pH-waarde hoger dan 7. De pH-waarde van de honden huid ligt rond de 5 en van de mensen huid rond de 6. Shampoo die wij voor ons zelf gebruiken droogt daardoor de huid van de hond uit.
De natuurlijke vetlaag van de huid wordt weg gewassen.
Als je een hond hebt die maar een paar keer per jaar gewassen wordt, zal het gebruik van een gewone milde shampoo misschien niet zo'n probleem zijn.
Maar als je een hond hebt die wat vaker gewassen wordt, is het echt beter om daarvoor een goede honden shampoo te gebruiken met een aangepaste Ph-waarde.
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Hoi Hoi,

Geen babyshampoo gebruiken hoor zeker niet op zachte zoals shih tzu of lhasa vachten. Ik sluit mij geheel aan bij Djinny zijn uitleg over de pH-waarde.

Ik gebruik trea tree shampoo op mijn hond met allergie als hij gewoon jeuk heeft en een andere keer als hij last van schilfertjes heeft gebruik ik teer shampoo.

Zelf vind ik trea tree lekkerder ruiken dan teer shampoo maar teershampoo doet wonderen.

Groetjes Maria.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Maria schreef:Hoi Hoi,

Geen babyshampoo gebruiken hoor zeker niet op zachte zoals shih tzu of lhasa vachten. Ik sluit mij geheel aan bij Djinny zijn uitleg over de pH-waarde.

Ik gebruik trea tree shampoo op mijn hond met allergie als hij gewoon jeuk heeft en een andere keer als hij last van schilfertjes heeft gebruik ik teer shampoo.

Zelf vind ik trea tree lekkerder ruiken dan teer shampoo maar teershampoo doet wonderen.

Groetjes Maria.

Ik heb 14 jaar een pekingeesje gehad en nog nooit problemen met de vacht gehad, iedereen vroeg juist waarom zijn vacht zo mooi bleef, terwijl er andere mensen met een pekingeesje of shitzu altijd problemen ermee hadden, alle mensen die ik ken die hun hondje wassen met gewone goeie mensenshampoo hebben nergens last van, je moet gewoon goeie shampoo kopen met een lage ph-waarde van 5 ofzo, is er niks aan het handje.

Blisje maak is soms schoon met Omo of ander wasmiddel.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ja tea tree shampoo. Nanni heeft meestal in de zomer altijd gigalast van jeuk. Op advies van een trimster heb ik die shampoo gebruikt. Ze was meteen van bijna alle jeuk af :cheer:
rianneke
Zeer actief

jidde schreef:Ja tea tree shampoo. Nanni heeft meestal in de zomer altijd gigalast van jeuk. Op advies van een trimster heb ik die shampoo gebruikt. Ze was meteen van bijna alle jeuk af :cheer:

dan gaan we die eens proberen.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

Maria schreef:Hoi Hoi,

Groetjes Maria.

Layka heeft geen last van schilfers.. dus dan is de trea tree shampoo beter denk ik he? Of kan de teershampoo ook? Kun je de hond niet ook eerst wassen met teershampoo en daarna met een gewone shampoo eroverheen of is het effect dan weg?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Masli73
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Masli73 »

je kan ook kijken op www.greenfieldscare.nl
Je kan op de site ook vragen stellen, alles is nog engels maar het is een nederlands bedrijf.

Tea Tree shampoo is uitdroging en irritatie van de huid te voorkomen.
Berkenteer is voor een droge schilferige huid.
Ik zou als ik jou was een keer proberen met puppy shampoo, wel verdunnen. Heel veel honden zijn net zoals mensen allergisch voor parfum en in de puppy shampoo zit geen parfum.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik moet zeggen dat ik Jean Peau shampoo prettiger vind dan Greenfield shampoo. Jean Peau is duur maar wel heel prettig.
Wat trouwens wel zo is is dat sommige honden allergische reacties kunnen vertonen na gebruik van tee tree shampoo.
Afbeelding
Masli73
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Masli73 »

Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.
Sommige honden, net als bij mensen, kunnen niet tegen bepaalde ingredienten van een shampoo en kan dus een reactie opwekken.

Als je greenfields shampoo gebruikt moet je hem overigens wel flink verdunnen, is namelijk sterk geconcentreerd.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Djinny schreef:Standaard shampoo's werken op basis van zepen. Zeep heeft een pH-waarde hoger dan 7. De pH-waarde van de honden huid ligt rond de 5 en van de mensen huid rond de 6. Shampoo die wij voor ons zelf gebruiken droogt daardoor de huid van de hond uit.
Als je een hond hebt die maar een paar keer per jaar gewassen wordt, zal het gebruik van een gewone milde shampoo misschien niet zo'n probleem zijn.
Maar als je een hond hebt die wat vaker gewassen wordt, is het echt beter om daarvoor een goede honden shampoo te gebruiken met een aangepaste Ph-waarde.
ik heb diesel van de week gewassen met palmolive kidnershampoo 5,5 pH staat erop.
en ruikt lekker naar fruit
Groetjes Silvia en Diesel
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

twinmamasilvia schreef: ruikt lekker naar fruit
Nou daar zal je hond echt blij mee zijn :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ladybird schreef:
twinmamasilvia schreef: ruikt lekker naar fruit
Nou daar zal je hond echt blij mee zijn :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
het is nu een paar dagen later en geen fruit meer te bekennen.
Groetjes Silvia en Diesel
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

twinmamasilvia schreef:
Djinny schreef:Standaard shampoo's werken op basis van zepen. Zeep heeft een pH-waarde hoger dan 7. De pH-waarde van de honden huid ligt rond de 5 en van de mensen huid rond de 6. Shampoo die wij voor ons zelf gebruiken droogt daardoor de huid van de hond uit.
ik heb diesel van de week gewassen met palmolive kidnershampoo 5,5 pH staat erop.
ER zijn niets voor niets honden shampoo's uitgevonden.
Een hond heeft een andere pH dan een mens. En zeker puppies wassen met dat soort shampoo zou ik afraden.

Als een puppie gewassen dient te worden dan zou ik een puppie shampoo gebruiken, niets meer en minder.

Gr. Maria.
Djinny
Zeer actief

Maria schreef:
twinmamasilvia schreef:
Een hond heeft een andere pH dan een mens. En zeker puppies wassen met dat soort shampoo zou ik afraden.

Als een puppie gewassen dient te worden dan zou ik een puppie shampoo gebruiken, niets meer en minder.

Gr. Maria.
En niet vaker wassen dan echt nodig is!
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Djinny schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar de producten van Jean Peau zijn blijkbaar heel goed.
Ik heb dit van de trimmer gekregen voor mijn vorige hond Prince (ook een Westy). Het merk heeft een shampoo speciaal voor witte honden. Die gebruikte ik dus op Prince en ook op Suusje. Ik vind het zelf een hele fijne shampoo want hij maakt mooi wit, Suusje had toen ik haar kreeg een hele gele buik en dat is helemaal weggegaan. En de shampoo maakt de vacht niet te zacht. Westies horen hard te zijn en Prince bleef dat ook door die shampoo (van Suusje kan ik dat niet zeggen ze was namelijk zacht toen ik haar ging wassen). Hij ruikt ook lekker fris maar niet sterk.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
labjebruin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door labjebruin »

Dan heb ik op dit alles misschien een hele domme vraag; hoe kan het dat de huid van een hond zodanig kan uitdrogen dat hij gaat schilferen? Kan dat ook door het voer komen?? Onze hond heeft dat nl ook... Las al eerder dat het labrador eigen kan zijn en door stress kan komen maar zij heeft het eigen constant een klein beetje. Voornamelijk als ze aan het haren is.
En wassen met teershampoo kan daar dus tegen helpen?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Yunyah schreef:
Djinny schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar de producten van Jean Peau zijn blijkbaar heel goed.
Ik heb dit van de trimmer gekregen voor mijn vorige hond Prince (ook een Westy). Het merk heeft een shampoo speciaal voor witte honden. Die gebruikte ik dus op Prince en ook op Suusje. Ik vind het zelf een hele fijne shampoo want hij maakt mooi wit, Suusje had toen ik haar kreeg een hele gele buik en dat is helemaal weggegaan. En de shampoo maakt de vacht niet te zacht. Westies horen hard te zijn en Prince bleef dat ook door die shampoo (van Suusje kan ik dat niet zeggen ze was namelijk zacht toen ik haar ging wassen). Hij ruikt ook lekker fris maar niet sterk.
het nadeel van wit shampoo's is dat het de huid weer meer kan uitdrogen door het blekende bestandeel dat erin zit.
met een goed geconsentreerde shampoo was je een hond net zo wit.

het verschil tussen honden en mensenshampoo is simpel
een goede hondenshampoo ontvet het haar niet de huid
een mensenshampoo ontvet de huid niet het haar. :wink:

er zijn veel verschillende soorten op de markt en ze hebben allemaal verschillende eigenschappen.
het merk maakt op zich niet veel uit, als je maar de goede shampoo neemt voor het huid en vachttype van je hond.
een goed trimmer kan je vertellen welke er het meest geschikt zijn.
de betere merken zijn over het algemeen wat duurder maar wel meer geconsentreed, dus zuiniger in gebruik.

nog 2 merken die erg goed zijn en veel in de showwereld worden gebruikt zijn
www.petsilk.nl
en www.easygroom.nl
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

labjebruin schreef:Dan heb ik op dit alles misschien een hele domme vraag; hoe kan het dat de huid van een hond zodanig kan uitdrogen dat hij gaat schilferen? Kan dat ook door het voer komen?? Onze hond heeft dat nl ook... Las al eerder dat het labrador eigen kan zijn en door stress kan komen maar zij heeft het eigen constant een klein beetje. Voornamelijk als ze aan het haren is.
En wassen met teershampoo kan daar dus tegen helpen?
de huid en vacht zijn de spiegel van de gezondheid.
dus het kan inderdaad zo zijn dat het aan het voer ligt.
net als stress wat ook een factor kan spelen.
in die gevallen heeft een teershampoo ook geen nut

honden die versvoeding krijgen hebben over het algemeen geen problemen met huid en vacht. ( er kan natuurlijk altijd een andere reden voor het probleem zijn dan voer).
Afbeelding
www.nudos.nl
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Djinny schreef:
Maria schreef:
twinmamasilvia schreef:

Gr. Maria.
Hoe vaak mag je een pup wassen?
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Malleboe schreef:
Djinny schreef:
Maria schreef:
twinmamasilvia schreef: ik heb diesel van de week gewassen met palmolive kidnershampoo 5,5 pH staat erop.

Gr. Maria.
Hoe vaak mag je een pup wassen?
met een goede hondenshampoo mag je in principe een hond iedere dag wassen, dat doen we niet maar 1 x per week is zeker geen probleem.
een goede hondenshampoo koop je niet in de supermarkt en dierenspeciaalzaak. de zaken die wel de topmerken verkopen zijn op 1 hand te tellen. helaas.
de meeste trimsalons verkopen shampoo's en anders moet je even googlen naar trimgroothandels.
Afbeelding
www.nudos.nl
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik gebruikte regelmatig tea tree shampoo.
In eerste instantie bij de paarden. Op advies van dierenarts gaan gebruiken bij een pony met ernstige exceem met zeer goed resultaat. Later ook bij andere paarden. Ik gebruik het nu ook voor mijn hond. Wordt echter niet vaak gewassen.
Ik vind zijn vacht er beter uit zien dan na het gebruik van speciale hondenshampoo. Daarnaast vind ik het een geruststellende gedachte dat als er nog een restje achter zou blijven dat dit geen irritatie veroorzaakt. Huidvriendelijk en ruikt ook nog eens lekker. :flower:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Wij wassen alleen als ze door iets dood hebben gerollt en dan wassen we met babyshampoo
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”