Hoe doen jullie dat? En welk commando gebruiken jullie daarbij?
Ik ben daarmee bezig met Emma, maar ze vind het heel moeilijk. Na een wending gaat ze gelijk weer aan de linkerkant lopen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rechts volgen aanleren
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
rechts volgen
nnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
in KNPV is dit verplicht in het programma.
Ik leer het aan door hond op zijn normale plaats te zetten, en i.c.m. comm rechts lijnhulp achterlangs te geven en rechts naast me te laten zitten. De eerste keren wat lekkers/bal o.i.d. voor de neus houden en op rechts belonen, daarna alleen op rechts belonen. Dan gelijk achterlangs weer terug naar plaats. Dit herhalen tot ze het commando snappen, dan pas voorzichtig i.c.m. rechs en volgen een paar passen voorwaarts. Halthouden en belonen, zo langzaam opbouwen. Elke dag ff oefenen (paar minuten).
In het begin doe ik met volgen halthouden en plaats wisselen, later ook in gewone pas of looppas, veel wendingen lopen en wisselend wisselen. Met mijn teef nu (al verder gevorderd, ga naar de keuring volgend jaar, wil soms voorwerken), wissel ik soms om de pas en soms alles op rechts. Gewoon afwisselend blijven oefenen.
Ik leer het aan door hond op zijn normale plaats te zetten, en i.c.m. comm rechts lijnhulp achterlangs te geven en rechts naast me te laten zitten. De eerste keren wat lekkers/bal o.i.d. voor de neus houden en op rechts belonen, daarna alleen op rechts belonen. Dan gelijk achterlangs weer terug naar plaats. Dit herhalen tot ze het commando snappen, dan pas voorzichtig i.c.m. rechs en volgen een paar passen voorwaarts. Halthouden en belonen, zo langzaam opbouwen. Elke dag ff oefenen (paar minuten).
In het begin doe ik met volgen halthouden en plaats wisselen, later ook in gewone pas of looppas, veel wendingen lopen en wisselend wisselen. Met mijn teef nu (al verder gevorderd, ga naar de keuring volgend jaar, wil soms voorwerken), wissel ik soms om de pas en soms alles op rechts. Gewoon afwisselend blijven oefenen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
- Zeer actief