Ik denk ook wel dat het is wat je wil..
Wil je een hond snel keuringsklaar hebben en de meeste garantie dat je een hond hebt die het gaat halen??
Dan moet je een mechel of hollander hebben.. (wil niet zeggen dat het DE garantie is hoor.. maar de kans is gewoon TIG keer meer aanwezig dat het goed zit)
Ben jij iemand die een liefhebber is van rottweiler of Duitse Herder of Bouvier of of of..
En vind je het niet erg dat je langer bezig bent met oefenen.. (wat volgens mij de errrrrg leuke kant heeft dat je langer en intensiever met je sport bezig bent)
Dan moet je dat gewoon doen..
Inderdaad zijn maar weinig verenigingen met die instelling..
Dat zul je dus moeten zien of je ergens tussen komt die het waarderen dat je een hond iets wil leren die er wat langer over doet..
Ik zelf zie mijn volgende hond ook als een mechel..
Niet omdat ik snel klaar wil zijn maar zeker
wel omdat ik wil dattie "het" heeft..
Ik train nu met een boef die het net niet heeft in de sport terwijl het een schitterende hond is om te zien..
Zeker in het appél is ze voortreffelijk.. En dan zou je ook graag een mooi afgewerkt programma willen laten zien.. ik zou met deze mooie hond graag een mooi examen lopen..
Zit er helaas niet in..
Het blijft overigens een fijn mooi beestje hoor..
Maar mijn volgende keuze staat al vast!! Een belgske!! (oke.. of een hollanderke.. heb ik ook een erg grote liefde voor!!)

Delete MIJ van dit FORUM aub..