Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweillers en dobermanns in KNVP

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Baris
Actief

Rottweillers en dobermanns in KNVP

Ongelezen bericht door Baris »

Wat ik heel vaak zie is veel mechelaars in KNVP, maar is dit wel terecht?
Duitse herders ook steeds minder.

En het lijkt als of de hollander steeds meer word gewardeerd.

Is het omdat mechelaars meer will to please hebben dan andere herder/waakhonden ?
Op de club van me vader zei iemand ook heel erg leuk die andere beesten, maar mechelaars leren veel sneller en dus als je in africhting zit hoezo een hond nemen die minder snel leert?

Een mechelaar heeft niet echt een brede hoofd, maar lijkt op een vos.
Het lijkt me duidelijk dat een rottweiller of duitse herder, meer kaakdruk heeft.

Kunnen kenners hier meer info over geven :19:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

met een mechelaar werken is gewoon veel leuker dan met een rotti. een mechelaar leert sneller, is vlugger volwassen etc. een mechel blijft ook lopen en loopt veel vlugger, toont een heel stuk energieker.
een rotti heeft inderdaad een betere kaakdruk, maar dat weegt niet op tegen het energieke van een mechelaar;
althans, dat zijn mijn ervaringen :wink:
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Ik denk ook wel dat het is wat je wil..
Wil je een hond snel keuringsklaar hebben en de meeste garantie dat je een hond hebt die het gaat halen??
Dan moet je een mechel of hollander hebben.. (wil niet zeggen dat het DE garantie is hoor.. maar de kans is gewoon TIG keer meer aanwezig dat het goed zit)
Ben jij iemand die een liefhebber is van rottweiler of Duitse Herder of Bouvier of of of..
En vind je het niet erg dat je langer bezig bent met oefenen.. (wat volgens mij de errrrrg leuke kant heeft dat je langer en intensiever met je sport bezig bent)
Dan moet je dat gewoon doen..
Inderdaad zijn maar weinig verenigingen met die instelling..
Dat zul je dus moeten zien of je ergens tussen komt die het waarderen dat je een hond iets wil leren die er wat langer over doet..

Ik zelf zie mijn volgende hond ook als een mechel..
Niet omdat ik snel klaar wil zijn maar zeker wel omdat ik wil dattie "het" heeft..
Ik train nu met een boef die het net niet heeft in de sport terwijl het een schitterende hond is om te zien..
Zeker in het appél is ze voortreffelijk.. En dan zou je ook graag een mooi afgewerkt programma willen laten zien.. ik zou met deze mooie hond graag een mooi examen lopen..
Zit er helaas niet in..
Het blijft overigens een fijn mooi beestje hoor..
Maar mijn volgende keuze staat al vast!! Een belgske!! (oke.. of een hollanderke.. heb ik ook een erg grote liefde voor!!)
:wink: :mrgreen: :wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Ik denk dat het veel te maken heeft met het karakter van een hond . Een Rottweiler zul je anders moeten behandelen en die zal niet goed reageren op te veel en te harde straffen. Die is daar te slim voor en zal op een gegeven moment duidelijk maken dat hij daar niet van gedient is.

Het heeft veel te maken met waneer de hond volwassen wordt en dat is bij een rottweiler pas zo rond een jaar of drie. Ga je daar een compleet programma in proppen voor hij er geestelijk aan toe is krijg je problemen.

Wel vergeet een rottweiler nooit meer wat hij ooit geleerd heeft en dat zie ik bij andere rassen wel is anders .

Ik zou persoonlijk wel meer rottie's in andere sporten willen zien maar de meeste africhters kiezen de simpelste en snelste weg terwijl de honden met het karakter ervoor best te vinden zijn als je maar zoekt.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:met een mechelaar werken is gewoon veel leuker dan met een rotti. een mechelaar leert sneller, is vlugger volwassen etc. een mechel blijft ook lopen en loopt veel vlugger, toont een heel stuk energieker.
een rotti heeft inderdaad een betere kaakdruk, maar dat weegt niet op tegen het energieke van een mechelaar;
althans, dat zijn mijn ervaringen :wink:
dat ligt ook helemaal aan de hond. Ik heb hier twee stuiterballen die kwa energie echt niet onder doen voor welke mechelaar dan ook .

Ik vind juist met een rottweiler werken veel leuker als met een ander ras.

De meeste mensen hebben echt een vertekend beeld van de honden.
op een duitse meistershaft zie je ook geen opa's en oma's rond lopen maar zeer vlotte en attente honden. Goed niet allemaal maar dat zie je ook in de andere rassen .
Afbeelding
maart
Zeer actief

als ik Ismael Devos bezig zie met zijn rottweiler dan loop ik ook wel te kijken hoor :wink: er zijn inderdaad hele goeie rottweilers en ik zie zelf ook heel graag bezig (zal er zelf ook ooit wel nog één houden, maar dan weet ik niet of ik er sport mee zal doen) een rottweiler toont gewoon wat slomer dan een mechelaar, bij een mechelaar zie je wel wat meer energie uitstralen (vind ik) en dat toont direct een heel verschil.
dit weegt natuurlijk niet op tegen de kracht van een rotti. maar over het algemeen als er een rottweiler op het veld komt, dan hoor je direct dat verbazend gemompel bij de toeschouwers...(weet niet hoe ik het precies moet verwoorden). een rotti straalt puur kracht uit, een mechelaar meer energie, snelheid
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:als ik Ismael Devos bezig zie met zijn rottweiler dan loop ik ook wel te kijken hoor :wink: er zijn inderdaad hele goeie rottweilers en ik zie zelf ook heel graag bezig (zal er zelf ook ooit wel nog één houden, maar dan weet ik niet of ik er sport mee zal doen) een rottweiler toont gewoon wat slomer dan een mechelaar, bij een mechelaar zie je wel wat meer energie uitstralen (vind ik) en dat toont direct een heel verschil.
dit weegt natuurlijk niet op tegen de kracht van een rotti. maar over het algemeen als er een rottweiler op het veld komt, dan hoor je direct dat verbazend gemompel bij de toeschouwers...(weet niet hoe ik het precies moet verwoorden). een rotti straalt puur kracht uit, een mechelaar meer energie, snelheid

Tsja dat ziet er gaaf uit ook de winaar van onze piet hein bokaal Bjorn was om een puntje aan te zuigen en die heb ik laatst ook weer 97 appel zien draaien.
Afbeelding

Kijk en Ismael weet precies hoe je met een rottweiler om moet gaan die honden worden trouwens met de clicker getraind .Een hoop africhters zijn de mechelaars gewend en dan is een rottweiler andere koek en daar gaat het vaak mis. Niets ten nadele van africhters of honden maar er zit gewoon een groot verschil in .
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ragverp schreef:
maart schreef:als ik Ismael Devos bezig zie met zijn rottweiler dan loop ik ook wel te kijken hoor :wink: er zijn inderdaad hele goeie rottweilers en ik zie zelf ook heel graag bezig (zal er zelf ook ooit wel nog één houden, maar dan weet ik niet of ik er sport mee zal doen) een rottweiler toont gewoon wat slomer dan een mechelaar, bij een mechelaar zie je wel wat meer energie uitstralen (vind ik) en dat toont direct een heel verschil.

Tsja dat ziet er gaaf uit ook de winaar van onze piet hein bokaal Bjorn was om een puntje aan te zuigen en die heb ik laatst ook weer 97 appel zien draaien.
Afbeelding

Kijk en Ismael weet precies hoe je met een rottweiler om moet gaan die honden worden trouwens met de clicker getraind .Een hoop africhters zijn de mechelaars gewend en dan is een rottweiler andere koek en daar gaat het vaak mis. Niets ten nadele van africhters of honden maar er zit gewoon een groot verschil in .
ja, Bjorn is echt wel zware concurrentie voor Ismael hé... en Bjorn is trouwens een fantastisch pakwerker ook :ok:
maart
Zeer actief

andersom ook hé. hab Ismael eens een mechelaar weten trainen, ging gelijk ook niet zo goed :wink:
qyan

Re: Rottweillers en dobermanns in KNVP

Ongelezen bericht door qyan »

Baris schreef:Wat ik heel vaak zie is veel mechelaars in KNVP, maar is dit wel terecht?

Is het omdat mechelaars meer will to please hebben dan andere herder/waakhonden ?
Op de club van me vader zei iemand ook heel erg leuk die andere beesten, maar mechelaars leren veel sneller en dus als je in africhting zit hoezo een hond nemen die minder snel leert?

Het lijkt me duidelijk dat een rottweiller of duitse herder, meer kaakdruk heeft.

Ook ik krijg er een mechelaar bij (nog wel wachten tot ergens 2007 als alles goed gaat :mrgreen: ), maar als ik het na Qyan ooit nog aandurf om een dobermann te nemen zou ik het best willen proberen!
Of een mechelaar sneller leert als een dober of een rott weet ik niet.
Ook een dobermann leert snel.
Een dobermann of een rott doen er in mijn ogen wel langer over om lichamelijk volwassen te worden, maar ook geestelijk zijn ze veel later volwassen waardoor je misschien met bepaalde oefeningen weer niet zo snel kan gaan als een mechel en met sommige dingen gewoon langer moet wachten.
Een dober, is net als een rott, pas geestelijk volwassen rond zijn 3e jaar.
Verder is de gezondhid van de dobermann op dit moment een heikel punt en veel dobers zou ik het IPO programma, laat staan KNPV lichamelijk gezien niet eens meer aan willen doen.
Laatst gewijzigd door qyan op 13 sep 2005 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Baris
Actief

Ik vind toch wel dat Rottweillers meer kracht uitstralen en ook hebben dan Mechelaars, maar andere kant is Mechelaar sneller dus het is wel zo eerlijk.
Ik zou eerder wegrennen voor een rottweiller dan een mechelaar hahaha.
Ik wist trouwens niet dat rottweillers volwassenen werden rond hun 3de jaar, maar dat zal toch wat verschillen per hond.
Mensen zijn tegenwoordig ook lui.
Ik geef het toe ik zou niet durven met een dobermann of rottweiller in knvp te gaan. Duitser zou ik zelfs twijvelen, tenzij het een hardcore werklijn is. Wel zonde te zien dat Duitse Herders steeds meer op showlijn worden gefokt.
In duitsland is het zelfs zo erg dat. Een op 15 fokkers werklijn is en rest kynologie, maar als je naar mechelaars kijkt euhm zijn er wel zoveel showlijnen?
Mensen willen te vaak grote honden zonder dat ze er toch nix mee gaan doen naar mij mening.

Voor mij word het ook een mechelaar :roll:
Baris
Actief

qyan schreef:
Baris schreef:Wat ik heel vaak zie is veel mechelaars in KNVP, maar is dit wel terecht?

Ook ik krijg er een mechelaar bij (nog wel wachten tot ergens 2007 als alles goed gaat :mrgreen: ), maar als ik het na Qyan ooit nog aandurf om een dobermann te nemen zou ik het best willen proberen!
Een dobermann of een rott doen er in mijn ogen wel langer over om lichamelijk volwassen te worden, maar ook geestelijk zijn ze veel later volwassen waardoor je misschien met bepaalde oefeningen weer niet zo snel kan gaan als een mechel en met sommige dingen gewoon langer moet wachten.
Verder is de gezondhid van de dobermann op dit moment een heikel punt en veel dobers zou ik het IPO programma, laat staan KNPV lichamelijk gezien niet eens meer aan willen doen.

Ik heb gehoord dat dobermanns heel veel lichamelijk problemen hadden kan je daar wat meer info over geven? Ik ben benieuwd.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Baris schreef:
qyan schreef:

Ik heb gehoord dat dobermanns heel veel lichamelijk problemen hadden kan je daar wat meer info over geven? Ik ben benieuwd.
Doe ik van de week ff, moet zo werken namelijk :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Baris schreef:Duitser zou ik zelfs twijvelen, tenzij het een hardcore werklijn is.
Ik denk dat de Duitser weer hard op weg is om in de top mee te draaien.
Tijdens het WK waren het overwegend Duitse Herders! Er waren meer Duitse Herders dan mechelaars die meededen. De derde plek werd ook ingenomen door een Duitse Herder :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baris
Actief

Inge schreef:
Baris schreef:Duitser zou ik zelfs twijvelen, tenzij het een hardcore werklijn is.
Tijdens het WK waren het overwegend Duitse Herders! Er waren meer Duitse Herders dan mechelaars die meededen. De derde plek werd ook ingenomen door een Duitse Herder :wink:

Maar wie won er? :wink:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Een mechelaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
De Duitse Herder liet toch heel wat mechelaars achter zich! Heb ook een paar echt leuke en vlotte Duitse Herders gezien. :wink: Scheelde overigens maar 2 punten op de winnaar :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baris
Actief

Inge schreef:Een mechelaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
De Duitse Herder liet toch heel wat mechelaars achter zich! Heb ook een paar echt leuke en vlotte Duitse Herders gezien. :wink: Scheelde overigens maar 2 punten op de winnaar :wink:
Ja ik heb ook paar goeie werklijn duitse herders op me oog, maar toch ben ik een beetje bang.

Duitsers hebben ook vaak sneller HD.
Die van me vader gelukkig niet, maar hij ging dan ook heel zorgvuldig aan het werk. Met uitlaten enz. Altijd bepaalde regels en tijden.
IK dacht echt bijmezelf dit is echt geen gezonde hond.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Vergis je niet, ook bij de mechelaar komt HD tegenwoordig vaker voor, en ook slechte ellebogen.
Het is zowiezo uitkijken en goed zoeken naar een goede lijn.

Ik ken verschillende Duitse Herders die het ook in de KNPV hartstikke leuk doen, en ook in de IPO zie je genoeg Duitse Herders.
Ik denk dat je zelf moet kijken waar je voorkeur ligt.

Zelf heb ik nu een Hollandse Herder en een mechelaar onderweg, maar ik sluit niet uit dat er ooit nog een Duitse Herder komt, kan die ook wel waarderen.
Alleen dat gegil wat ze vaak doen :roll: :smile: :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Baris
Actief

Ze gillen niet ze blaffen juist heel hard.
Onze dan.

Of je bedoelt als je wegloopt en je hij wilt niet dat je weggaat dat ie gaat piepen noem je dat gillen? :mrgreen:

Liefst zou ik kruising hebben tussen duitser en mechelaar dat zou echt geweldig zijn :mrgreen:
maart
Zeer actief

Baris schreef:
Inge schreef:

Maar wie won er? :wink:
:eek: meen je dat nu dat je dat niet weet :mrgreen:
Yagus natuurlijk, er bestaat er geen betere :mrgreen:

(alhoewel, er is een betere op komst :mrgreen: :mrgreen: )
maart
Zeer actief

Inge schreef:Zelf heb ik nu een Hollandse Herder en een mechelaar onderweg, maar ik sluit niet uit dat er ooit nog een Duitse Herder komt, kan die ook wel waarderen.
Alleen dat gegil wat ze vaak doen :roll: :smile: :smile:
train zelf ook met een Duitser (de beginselen dan hé) en inderdaad, dat gegil is echt wel ambetant. die duisters zwijgen dus geen minuut, voortdurend geven ze commentaar :wink:
is wel jammer want het zijn best leuke honden. maar de mechelaar geniet toch wel altijd nog mijn voorkeur en dat zal wel zo blijven denk ik :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Baris schreef:
Ja ik heb ook paar goeie werklijn duitse herders op me oog, maar toch ben ik een beetje bang.

Die van me vader gelukkig niet, maar hij ging dan ook heel zorgvuldig aan het werk. Met uitlaten enz. Altijd bepaalde regels en tijden.
kijk zo wil ik dus al niet met een hond omgaan,
tuurlijk ontzie je een jonge hond een beetje,
maar echt niet volgens bepaalde regels enzo
want als t er nietin zit, komt t er ook niet uit,
oftewel, een gezonde hond kan wel tegen een stootje
en ik zou niet graag met een (op het oog) gezonde hond lopen (en al helemaal niet fokken) die alleen maar zo "gezond" is omdat hij altijd ontzien is
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Baris schreef:

en ik zou niet graag met een (op het oog) gezonde hond lopen (en al helemaal niet fokken) die alleen maar zo "gezond" is omdat hij altijd ontzien is
precies! Ik ook niet. Een beetje voorzichtigheid heb ik ook maar hij moet normaal zich als hond kunnen gedragen en ze kunnen inderdaad best tegen een stootje. Hier zal denk ik ook altijd een mechelaar rondhuppelen. Ik vind het mooie honden, met veel werkdrift. Een duitser zal ik nooit nemen, 't is niet mijn type hond.
Een hollander daarentegen misschien wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

ff vraagje: wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen een hollander en een mechelaar? (qua karakter dan hé) ken dat ras eigenlijk niet goed en heb er nog nooit ene aan het werk gezien) (in het echt dan hé, wel al veel foto's gezien :wink: maar dat zegt niet zoveel hé)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
crutz schreef:
Baris schreef:

precies! Ik ook niet. Een beetje voorzichtigheid heb ik ook maar hij moet normaal zich als hond kunnen gedragen en ze kunnen inderdaad best tegen een stootje. Hier zal denk ik ook altijd een mechelaar rondhuppelen. Ik vind het mooie honden, met veel werkdrift. Een duitser zal ik nooit nemen, 't is niet mijn type hond.
Een hollander daarentegen misschien wel.
Het heeft natuurlijk niet alleen met de erfelijke aanleg te maken een groter ras (de Rottweiler) is nou eenmaal later volgroeid en zal dus wat langer niet volledig belast kunnen worden. Ik neem aan dat jullie met een pup van 16 weken ook geen uren gaan lopen door mul zand en 22 trappen per dag doen ? Dat de zware rassen last hebben van HD en Ed dat klopt maar als je je lijnen een beetje kent weet je ook waar je naar toe moet voor minder risico's. Het zijn gewoon de normale regels die je met een pup volgt die belangrijk zijn ook voor andere rassen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ff vraagje: wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen een hollander en een mechelaar? (qua karakter dan hé) ken dat ras eigenlijk niet goed en heb er nog nooit ene aan het werk gezien) (in het echt dan hé, wel al veel foto's gezien :wink: maar dat zegt niet zoveel hé)
De meeste Hollanders zijn wat later volwassen, ze zitten tussen de Mechelaar en de Duitse Herder in eigenlijk qua volwassenheid.
Maar het verschil met de mechel wordt wel kleiner, door bepaalde omstandigheden :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ragverp schreef:Het heeft natuurlijk niet alleen met de erfelijke aanleg te maken een groter ras (de Rottweiler) is nou eenmaal later volgroeid en zal dus wat langer niet volledig belast kunnen worden. Ik neem aan dat jullie met een pup van 16 weken ook geen uren gaan lopen door mul zand en 22 trappen per dag doen ? Dat de zware rassen last hebben van HD en Ed dat klopt maar als je je lijnen een beetje kent weet je ook waar je naar toe moet voor minder risico's. Het zijn gewoon de normale regels die je met een pup volgt die belangrijk zijn ook voor andere rassen.
precies. Nee ik ga geen uren lopen met een pup van 4 maand maar ze lopen hier gewoon met de volwassen honden mee in het bos.
Het ging me om deze opmerking
Die van me vader gelukkig niet, maar hij ging dan ook heel zorgvuldig aan het werk. Met uitlaten enz. Altijd bepaalde regels en tijden
Daar kijk ik dus niet naar. Ik ga naar het bos met alle honden laat ze daar los dus de pup ook, die rent ook mee met de anderen en als ik het genoeg vind til ik hem op en draag ik hem verder, maar de ene keer is dat na 10 minuten de andere keer na een half uur. Ik heb geen vast patroon of regeltjes of iets dergelijks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Ragverp schreef:Het heeft natuurlijk niet alleen met de erfelijke aanleg te maken een groter ras (de Rottweiler) is nou eenmaal later volgroeid en zal dus wat langer niet volledig belast kunnen worden. Ik neem aan dat jullie met een pup van 16 weken ook geen uren gaan lopen door mul zand en 22 trappen per dag doen ? Dat de zware rassen last hebben van HD en Ed dat klopt maar als je je lijnen een beetje kent weet je ook waar je naar toe moet voor minder risico's. Het zijn gewoon de normale regels die je met een pup volgt die belangrijk zijn ook voor andere rassen.
precies. Nee ik ga geen uren lopen met een pup van 4 maand maar ze lopen hier gewoon met de volwassen honden mee in het bos.
Het ging me om deze opmerking
Die van me vader gelukkig niet, maar hij ging dan ook heel zorgvuldig aan het werk. Met uitlaten enz. Altijd bepaalde regels en tijden
Daar kijk ik dus niet naar. Ik ga naar het bos met alle honden laat ze daar los dus de pup ook, die rent ook mee met de anderen en als ik het genoeg vind til ik hem op en draag ik hem verder, maar de ene keer is dat na 10 minuten de andere keer na een half uur. Ik heb geen vast patroon of regeltjes of iets dergelijks.
t ging mij dus ook om die opmerking,
met een pup ga ik idd ook gewoon met mn andere honden naar t bos en als t pupje moe wordt lijn ik hem aan en lopen we zo verder, maar ik ga gerust 2 uurtjes lopen,
ook gaan ze hier gewoon al jong mee naar t strand (zowel Ace als Umi zijn op 14 weken mee geweest met de nieuwjaars wandeling van het forum en daarvoor waren ze allebei ook al op het strand geweest, gewoon voor een uurtje, anderhalf uur, idd geen uren)

verder lopen ze hier vanaf een maand of 4 trappen (gewoon rustig aangelijnd, niet voor de lol op en neer rennen) gewoon omdat dat toen moest omdat we boven woonden en omdat ik het ook wel handig vind als ze leren traplopen
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Volgens mij is de Hollander dus niet later volwassen dan de mechel..
Ik denk dat je het verschil in trainen niet eens zo erg merkt buiten dat de hollander wat stugger is..
Is een hond die gefokt is om zelfstandig te werken..
En ik denk dat je het verschil binnen goed zult merken met een hollander..
Die hebben wat meer rust in zich..
Maar ze leren net zo snel als de mecheltjes dacht ik toch hoor..
:wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Volgens mij is de Hollander dus niet later volwassen dan de mechel..
Ik denk dat je het verschil in trainen niet eens zo erg merkt buiten dat de hollander wat stugger is..
Is een hond die gefokt is om zelfstandig te werken..
En ik denk dat je het verschil binnen goed zult merken met een hollander..
Die hebben wat meer rust in zich..
Maar ze leren net zo snel als de mecheltjes dacht ik toch hoor..
:wink:
Ehm.....de mechels die ik ken zijn allemaal rustiger dan mijn Hollander :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”